Toekomst verw8ingen Duron of equivalent

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik ga dit weekend naar de HCC dagen en dan gaat ik een mobootje en een Duron shoppen, wat ik me nu afvraag is of iemand weet wat de toekomst plannen zijn voor processoren die ook op dit moederbord gaan passen, dus wat word de volgende stap na de Duron 800, denk dat het reeele er wel vanaf is nu en dat ze met een nieuw ontwerp moeten komen, want als je (gemiddeld) de GHz haalt met warme voeten in je socken dan denk ik niet dat ze die zo gaan verkopen met het stikkertje Duron GHz. Weet iemand wat dan de opvolger moet gaan worden of de next generation gaat worden van de Duron en wat daar aan gaat veranderen, Kortom als ik nu een Bord met duron sjop gaat ik hier in de toekomst dan nog leuke dingen op kunnen prikken?

The PyroPath

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Opvolger van de duron....ik neem aan dat je de Thunderbird bedoelt...

Zolang je geen slot(X) meer koopt moet je toch zeker wel een tijd goed zitten.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:28

Daniel

Kapitein NCC-1701
Toevallig had ik gisteren de sales manager van AMD benelux over de vloer dus ik weet wel het 1 en ander :)

Je moederbord is over een jaar waardeloos, simpelweg omdat AMD volledig overstapt op DDR. Zodra VIA met de KM133 chipset komt is het mogelijk om PC1600 DDR geheugen (gewoon 100 MHz FSB dus) te gebruiken in combinatie met de Duron die je nu al kunt kopen. De huidige processoren kun je gewoon blijven gebruiken. Of de huidige 100 MHz FSB procs ook op 133 MHz FSB (dus met PC2100 DDR) kunnen werken wilde hij niet zeggen, maar ga er maar vanuit dat AMD geen fysieke beperking zal inbouwen. Als de core van je proc zo ver overgeklokt kan worden (700 @ 933 bv) dan kan het :)

Ook leuk, begin 2001 komt er een verbeterde versie van de Duron core uit (ook van de Tbird trouwens -> respectievelijk Morgan en Palomino)
Qua specs veranderd er helemaal niks maar de core zou beter geschikt moeten zijn voor hogere kloksnelheden. Duron 850 komt nog dit jaar, daarna lopen de kloksnelheden langzaam op richting 1 GHz (Q2 2001)

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ermz Daniel, als de proc gewoon 100MHz FSB is dan kan ik er toch zonder problemen een 1.4Ghz TBird op mijn KT7 gooien (als m'n mobo 14x100 doet)?

Geef mij maar een Warsteiner.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:28

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nope, de 1.2 GHz is de laatste Tbird die op 100 MHz FSB uitkomt. Alles nieuwe Tbirds komen op 133 MHz FSB uit

Bovendien is de maximale multiplier van de KT7 12.5 :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
maakt niet uit wat je nu koopt, bijna altijd moet je met een proc upgrade je mobo ook upgraden (of je hebt $$$$ en upgraded je proc meer dan 1x per jaar)

Verwijderd

Geplaatst door Daniel Kegel (Administrator - 851) - dinsdag 21 november 2000 19:05

--------------------------------------------------------------------------------
Bovendien is de maximale multiplier van de KT7 12.5
Dat is toch wel op te lossen door een nieuw bios wat wel die multipliers ondersteund, of is dat technisch niet mogelijk?

Ik twijfel nu wel ernstig over het upgraden naar een KT7 & Duron 700 :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Life sucks, en een fact of life is dat de laatste tijd niet alleen nieuwe CPU's aan de lopende band komen, maar dat daar ook nieuwe mobo's voor nodig zijn.

Een KT133 mobo zal niet verder kunnen dan 1250MHz. Maar wat is het alternatief? FC-PGA mobo's met i815 trekken misschien wel boven de 1000MHz, maar Intel kan geen CPU bakken op dat formaat die dat ook kan. Dus wordt er aan een mod van de 815 gewerkt die (ter opvanging van een vertraagde Almador) de Tuluatin CPU (PIIIMMX moet je maar denken) aankan. Maar dat wordt ook een nieuw plankje.
Als je echt wilt kunnen meegroeien moet je een splinternieuwe mobo type nemen (AMD760:9) maar die is dan nog niet echt geoptimaliseerd.

Je kunt gewoon niet winnen.

Oslik, blyat! Oslik!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:47
het is toch vaak zo dat als er een nieuwe processor uitkomt, je ook een nieuw mobo nodig hebt.. enne bekijk het es zo.. zou het nog opschieten om van een duron 800 (overgeklokt tot 1000Mhz ?¿) nog te upgraden naar een T-bird 1200Mhz ? nee toch ??

dusse berust er maar gewoon in dat je 'straks' bij een upgrade ook een nieuw mobo moet kopen..

(is al errug lang zo hoor.. ik upgrade bijna elk jaar mijn cpu(s) en elk jaar heb ik ook weer een nieuw mobo nodig.. dusse GO FOR IT !

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1