[XP]Crash bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn pc.. :/ als ik het opstart komt hij tot het Windows start op, Welkom scherm. Dan crasht hij --> blauw scherm.. is binne 1 sec weer weg (kan het dus niet lezen. Maar er stond iets over een fysieke (hoe schrijf je dat ?? :P ) geheugendump.

Iemand die mij kan helpen? , of moeten jullie nog meer weten?

Specs:

1ghz
384mb werkgeheugen
winxp
geforce 2mx

bvd. _/-\o_

Verwijderd

Al in Safe mode opgestart?

• XoiN
jah.. werkt helaas ook niet ;(

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:44

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Geheugen gecontroleerd? anders kijk ff in je bios of de snelheid goed staat want ik had ook geheugen dump eroor en toen stond me geheugen te snel :)

Verwijderd

Inderdaad.....ander geheugen bankje of er een uithalen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XoiN schreef op 17 April 2003 @ 16:06:
[...]

jah.. werkt helaas ook niet ;(
F8 > laatst bekende werkende opstart instellingen ook al gedaan?

(int Engels "Last known good configuration")

• Hammer31
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12-2023
Probeer eens op te starten met 1 geheugenmodule en zo weinig mogelijk andere devices aangesloten. Dus alleen je harddisk, niet DVD/CDrom/CD-RW. Als dat wel werkt steeds meer bijprikken en proberen op te starten. Misschien kom je er dan achter waardoor het probleem veroorzaakt wordt.

Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...

• XoiN
Ik heb alle tips doorgenomen en geprobeerd, dit alles zonder enige verbeteringen.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Tja, dan maar een repair...?

XP CD erin, ermee opstarten en aangeven dat je een bestaande installatie wil herstellen...

We have just one world, but we live in different ones...

• XoiN
Nulnulnix schreef op 17 april 2003 @ 17:44:
Tja, dan maar een repair...?

XP CD erin, ermee opstarten en aangeven dat je een bestaande installatie wil herstellen...
Als ik dit doe houd ik dan al mijn bestanden?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:49
XoiN schreef op 18 April 2003 @ 10:04:
[...]

Als ik dit doe houd ik dan al mijn bestanden?
Bij een repair wel jah :P

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

bas.kb

BI'er :P

Zeer vervelend, ik heb er ook last van. Ik ben in staat geweest om een foto te maken van de voorbij flitsende foutmelding. Ben aan het zoeken naar een oplossing. Als ik wat vind prak ik het wel in dit topic. Iemand enige suggesties naar aanleiding van deze pic:

http://www.kortenbout.com/download/PICT0008.JPG

Mijn specs zijn:

AMD 1600+
256MB Ram
WinXP Pro
GeForce2 MX400

Ik had voorheen zo af en toe al problemen met opstarten na het updaten van mijn videodrivers. Aangezien we allebei een GeForce MX400 hebben zal ik in deze hoek zoeken naar een oplossing :)

TS, ben je zelf al van het probleem afgekomen? :)

• bas.kb

bas.kb

Zoals je in bovenstaande post leest had ik problemen met mijn register. Ik heb via het recovery progje van de winxp cd het bestand SOFTWARE van c:\windows\repair naar c:\windows\system32\config gekopieerd. Dit gaf geen verbetering, toen heb ik ook het SYSTEM bestand overschreven. Hierna was de voorbij flitsende foutmelding weg, alleen liep ze PC vast zodra hij op het punt stond het gebruikersmenu weer te geven, dus na het bewegende balkje met het windows logo.

Veilige modus, of herstarten met de meest recente instellingen werkt ook niet. Ik dacht dat het mss wel aan de hardware zou kunnen liggen, dus ik heb de videokaart vervangen met een andere. Ook heb ik de NIC en geluidskaart eruit gehaald. CD-rom speler losgemaakt, DVD speler los... alles eruit, maar hij kwam niet verder dan dat windows logo.

chkdsk /r uitgevoerd, waarbij hij vermelde dat er een fout was gevonden. Hij gaf geen overzicht van welke clusters, en of dat het gerepareerd was. Uit wanhoop fixboot en fixmbr uitgevoerd, wat ook niet werkte.

Volgende stap zou windows opnieuw installeren zijn, tenzij iemand anders nog andere suggesties heeft. Help me plzzz :X

Verwijderd

bas.kb schreef op 07 maart 2004 @ 19:05:
Volgende stap zou windows opnieuw installeren zijn, tenzij iemand anders nog andere suggesties heeft. Help me plzzz :X
/me sluit zich bij bas.kb aan; ik heb hier een pc staan met exact hetzelfde probleem en heb ook dezelfde handelingen in recovery console (fixboot, fixmbr, chkdsk etc) gedaan. Pc blijft echter in een loop hangen (start op nieuw na enkele seconden van het opstartscherm van XP). Blauwe scherm is minder dan een seconde te zien.

Probleem trad (volgens zeggen) op bij installatie van een programma onder programmacompatibileit, op 23% van de installatie van desbetreffend spel startte pc vanzelf opnieuw op. Bij installatie van XP op deze pc paar weken terug wel al problemen gehad met unmountable boot volume, toen andere ide-kabel (zat 40-aderige in). PC is P3@600, 384mb

Is herinstallatie enige optie :?

edit:
Lees net de laatste posts nog wat beter: hier dus óók een GeForce MX400..... Ik ga maar eens op zoek naar een ander kaartje om te testen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 19:34 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

bas.kb - als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst, zou je dan je laatste reactie willen aanpassen? :)

Je zou dit nog eens kunnen proberen: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307545

Verwijderd

Ik O+ GoT
(en een :* voor elevator voor de link; was 'em wel tegen gekomen, maar omdat ik niet wist wat er op het blauwe scherm stond, had ik 'em nog niet uitgeprobeerd; dankzij jou toch maar aan begonnen en: morgen kan ik paar mensjes blij maken...)

bas.kb: 't duurt ff, maar dan heb je wel wat... Aanrader!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik blijf het op het geheugen houden, misschien kan de TS memtest86 eens draaien...

🖥️ | 🚗

• bas.kb

bas.kb

elevator schreef op 07 maart 2004 @ 19:33:
bas.kb - als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst, zou je dan je laatste reactie willen aanpassen? :)

Je zou dit nog eens kunnen proberen: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307545
Bedankt voor de tips mensen. Ik ga dat Microsoft document effe op mijn gemakje doorlezen.

Elevator, wat bedoel je ermee dat ik mijn laatste reactie even moet aanpassen?

Ga vannacht aan de slag. Ik laat in dit topic nog even weten of het gelukt is!! _/-\o_

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

bas.kb schreef op 07 maart 2004 @ 23:16:
[...]
Elevator, wat bedoel je ermee dat ik mijn laatste reactie even moet aanpassen?
offtopic:
Hij bedoelt dat je 2x achterelkaar heb gepost, en dat je de volgende keer als je iets nieuws heb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruikt, pas na 24 uur mag je een nieuwe post onder je oude post zetten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-03-2004 23:40 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 13:57
MadMarky schreef op 07 maart 2004 @ 21:16:
Ik blijf het op het geheugen houden, misschien kan de TS memtest86 eens draaien...
Gewoon doen wat MadMarky zegt(memtest draaien) en je zult zien dat hij het bij het rechte eind heeft. 8)

• bas.kb

bas.kb

Ik ben de TS niet, maar heb wel hetzelfde probleem. Zal wel even een memtest draaien om te kijken of hij gelijk heeft. :z

Heb de documenten van microsoft doorgelezen, en ik denk dat die wel een oplossing biedt. 't zijn alleen 5 a4tjes vol met handelingen, dus dat duurt effe voordat ik dat af heb. B)

kZal voortaan het edit knopje gebruiken... :)

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Het probleem door topicstarter beschreven ben ik toevallig van de week bij een kennis tegengekomen. Hij gaf toen een foutmelding over de windows register, SECURITY.

Ik heb vervolgens de eerder genoemde procedure uitgevoerd van de microsoft-supportsite en deze werkt perfect (http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307545). Eigenlijk keer je terug naar een automatisch aangemaakt Restore-point. Aangezien de meesten niet regelmatig een RP op een floppy maken kun je het zo handmatig doen. Het is wel handig om de commando's op een andere pc even te copy-pasten in een txt-tje. Ik heb me nl helemaal suf getikt.

Suc6 ermee.

Ps.: Zou er 1 of ander virus in omloop zijn ofzo die dit veroorzaakt???

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Verwijderd

-Wahtah- schreef op 07 maart 2004 @ 23:57:

Ps.: Zou er 1 of ander virus in omloop zijn ofzo die dit veroorzaakt???
Dat verwacht ik niet. PC waar ik het op had (en die dus mbv dat documentje van MS hersteld is *D) was volledig up-to-date en redelijk dicht getimmerd.
/me vindt de toevalligheidsfactor van de GeForce MX400 wèl heel hoog.

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 08:44:
[...]
Dat verwacht ik niet. PC waar ik het op had (en die dus mbv dat documentje van MS hersteld is *D) was volledig up-to-date en redelijk dicht getimmerd.
/me vindt de toevalligheidsfactor van de GeForce MX400 wèl heel hoog.
Oei, das misschien ook een goeie. Ik zou zo snel niet weten wat er in die pc van die kennis van me zit voor kaart. MX400 zou kunnen??? Maar is ff navragen nog dan. Hopelijk is het wat anders, anders grote kans dat het evt. weer terugkeert :'(

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• bas.kb

bas.kb

datkanveelbeter schreef op 07 maart 2004 @ 23:47:
[...]

Gewoon doen wat MadMarky zegt(memtest draaien) en je zult zien dat hij het bij het rechte eind heeft. 8)
Nadat ik de 5 registerbestanden via het hetstel programma van de MS Windows XP Prof heb teruggezet vanaf de repair naar config directory strate windows weer helemaal op. Alleen het Sotware en System bestand terugzetten was niet voldoende, ik moet ook het default, security en nogwat bestand terugzetten.

Windows was toen wel helemaal fucked, maar hij starte gelukkig wel op. Had al mijn data terug, maar moest windows wel effe opnieuw installeren omdat o.a. alle gebruikers weg waren. De mappen in Documents en Setting waren nog wel intact. Na de reinstall heb ik 41.nogwat Detonator drivers geinstalleerd voor mijn MX400 kaartje geinstalleerd (niet de nieuwste dus.. verwacht dat daardoor het probleem is ontstaan.)

Heb ook een memtest gedraaid, maar dat was helemaal in orde, evenals alle andere hardware :)

Probleem is dus opgelost. Mss handig voor iemand die nog een keer hetzelfde probleem ervaart.

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 13:57
Nog effe een vraagje (bas.kb)> hoe heb je XP zo gammel gekregen dat hij niet meer opstart?
ook nog een vraagje aan XoiN
Wat is je status?

[ Voor 28% gewijzigd door datkanveelbeter op 16-03-2004 18:27 ]

Pagina: 1