Toon posts:

onder een debitel abbo uit komen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een contract voor 2 afgesloten bij debitle, voor €35 per maand en voor 2 jaar.
Krijg er twee SonyErricon T68i toestellen bij.
Die telefoon was het plan en die tweede wou ik verkopen om zo een goedkoper abbonement uiteindelijk te hebben.
Ik gokte erop, 1 maand geleden, dat zo'n toestel wel €300 op zou leveren, echter de prijzen zijn op marktplaats reeds gedaald tot €200.
Kan nu dus beter een gratis internet abbonement af sluiten en een toestelletje op marktplaats te kopen.
Begin mei kan ik het toestel en simkaart ophalem, ivm nummerbehoud en aflopen huidige abbo.

Is er überhaupt een manier om onder dit contact uit te komen?
Wat zal er gebeuren als ik niets meer zal ondernemen en het dus niet kom ophalen?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je hebt een contract getekend, dus als je niet meer naar de winkel gaat om alles op te halen, heb je een abonnement zonder simkaart en zonder toestel. Dat merk je als je de eerste factuur van Debitel thuisgestuurd krijgt.
Je hebt gewoon pech. Dat is het nadeel van de nummerportering naar Vodafone, KPN of Debitel, dat je niet alvast je toestel kunt meenemen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Helaas, je hebt getekend, en daarmee is de deal gesloten. Je kan nu niet meer kostenloos onder het contact uitkomen, en wanneer je 'm niet ophaalt, krijg je alsnog gewoon een rekening. Wanneer je besluit die niet te betalen, word je sinds enkele maanden vrij snel gedagvaard, en ik kan je vertellen dat je dat maar beter kunt voorkomen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Je kan nu niet meer kostenloos onder het contact uitkomen...
Met een 'boeten' wel dan? Wat zou dit gaan kostem wellicht is dit voordeliger.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 16:50:
[...]

Met een 'boeten' wel dan? Wat zou dit gaan kostem wellicht is dit voordeliger.
Dan moet je in 1x over 2 jaar alle abbo kosten betalen. Dus 24x <Abbo kosten>.
Dit is bij de meeste providers het geval, dus ik neem aan ook bij Debitel.

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 23:42

Sebastiaan

....

meestal kost dat resterend aantal maanden maal maandbedrag. Dus dat is niet voordeliger

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 13:14
misschien kun je er wel onderuit komen, je zegt dat je nummerbehoud hebt.
Als je nu een abonnement heb verleng je dat snel even met 1 jaar dan kan de nummerbehoud niet door gaan dussss vervalt je aanvraag.

Ander optie is bij je huidige provider snel een aanvraag voor migratie ofzo doen zeggen dat je nummer niet mag worden overgezet zoiets..

dus als je nu abbo heb, snel prepay migratie aanvragen of het liefst nog andersom kunnen ze nie porteren.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Zal waarschijnlijk niet meer gaan. Die aanvraag voor nummer portering duurt gewoon een paar maanden/weken en hij zal dus nu al wel ingediend zijn.
En zelfs al zou je het doen, dan weet Debitel nog dat jij dat gedaan hebt en zul je nog wel een rekening krijgen.

Dat je moet betalen voor maanden die je niet gebruikt vindt ik absurt. Een boete en administratieve kosten kan ik me nog voorstellen, maar om meteen maar ff 24x € 35 neer te moeten tellen :/

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Heb gehoord dat het er aan ligt op welke datum het contract ingaat.
Als dat pas is wanneer het nummer overgeboekt, dan kun je het laten ontbinden.
Als het is wanneer je hebt getekend, dan heb je pech.
Heb hier zelf ook een contract van Debitel en heb er eens op gekeken.
Allen bovenaan staat de datum wanneer het uit gedraaid is en een datum wanneer het oude nummer moet worden overgenoemen.
Onderaan, bij m'n handtekening staat geen datum.
Neem aan dat envete hetzelfde heeft gekregen in de winkel, wanneer is het contract dan ingegaan?
Is er een regel voor dat degene die het ondertekend ook zlef de datum moet invullen ofzoo of dat het eronder moet staan ipv ergens bovenaan?

Verwijderd

De enige manier waarop je hier onderuit kan komen is als je onder curatele staat of overduidelijk niet handelsbekwaam ;)
Ga maar uit van totale looptijd contract + afsluitkosten/boete

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

voor niet hoofrekenaars onder ons.

de afkoop zal 840 euro kosten waarbij doorgaans ook nog admin. kosten worden gerekend. Het is zonde want je gooit op die manier je belminuten allemaal weg.

Maar ja de koop is rond en er is weinig meer aan te doen IMO. Daarom moet je ook echt wel 10 keer nadenken voordat je aan zoeits begint.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pagina: 1