[Win2000] Bootprobleem HEEEELP!!! :S

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:18

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
Mijn win2000 (ntfs) systeem is beschadigd, er missen wat cruciale dll's en nu kan ik dus niet meer opstarten. :'( Omdat ik ntfs heb, kan ik dus ook nix meer fixen, want ik kan er niet bij via DOS (issurnie in win2k) |:( :S Snik, snik.....
Ik weet nu echt niet wat ik moet doen, behalve mijn HD aan een andere pc hangen en redden wat er te redden valt..... :| En dan formatteren en XP erop ofzo......:'( Weet iemand n mogelijke oplossing?

[ Voor 11% gewijzigd door Loki op 17-04-2003 15:20 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:26

momania

iPhone 30! Bam!

sorry hoor: /kansloos
schreeuwen heeft totaal geen zin (en wordt zelfs niet gewaardeerd)

wil je booten met ntfs om te backuppen: www.ntfs.com

[ Voor 31% gewijzigd door momania op 17-04-2003 15:20 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

je kan met de win2k cd opstarten (eventueel met de Diskettes) en dan de Repair console (oid) kiezen, een soort DOS

Maar ik heb wel een programma voor je wat NTFS kan lezen, niet schrijven. Laat maar horen :) (NTFSDOS by the way :) Zie hieronder ;)
sorry hoor: /kansloos
schreeuwen heeft totaal geen zin (en wordt zelfs niet gewaardeerd)
Moet je gewoon overheen kijken oftewel negeren ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Glashelder op 17-04-2003 15:22 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Die dll's zou je kunnen proberen terug te zetten met ntfsdos.exe. Dit tooltje zet je erbij op een bootdisk en na het booten run je de file. Nu kun je in DOS NTFS benaderen en als je met CD-ROM-ondersteuning geboot hebt moet het mogelijk zijn om de dll's van de cd af te plukken. Dit aangenomen dat je weet welke cruciale dll's je mist.

Edit: Degene boven me zegt dus dat ntfsdos.exe alleen geschikt is om te lezen. Dat wist ik niet, maar misschien heb je geluk en is er een nieuwe versie waar dit wel ondersteund wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door Ivo op 17-04-2003 15:22 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ProPHeT_Ewok schreef op 17 April 2003 @ 15:21:
Die dll's zou je kunnen proberen terug te zetten met ntfsdos.exe. Dit tooltje zet je erbij op een bootdisk en na het booten run je de file. Nu kun je in DOS NTFS benaderen en als je met CD-ROM-ondersteuning geboot hebt moet het mogelijk zijn om de dll's van de cd af te plukken. Dit aangenomen dat je weet welke cruciale dll's je mist.
NTFSDOS (neem effe aan dat je de Gratis versie bedoeld) kan alleen lezen :'(

* Glashelder bedenkt zich dat net :o
Edit: Degene boven me zegt dus dat ntfsdos.exe alleen geschikt is om te lezen. Dat wist ik niet, maar misschien heb je geluk en is er een nieuwe versie waar dit wel ondersteund wordt
Komt omdat het een gratis versie is. De pro versie is echt heel erg duur, dacht zo in de richting van 300/400 Dollar en meer :(

[ Voor 25% gewijzigd door Glashelder op 17-04-2003 15:24 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Loki

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
Thanks dual-zip, maar dat progje heb ik denk ik niet zoveel aan, omdat ik alleen kan lezen dan en dus niks fixen :'( Ik heb lees en schrijf versie gevonden, maar kan je dat programma ook in DOS opstarten? t leek op n windows programma?

• Loki

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
Heb Pro versie gevonden :D hihi...
bedankt allemaal zalt proberen... Maar win2000 heeft toch geen dos :S ??

[ Voor 23% gewijzigd door Loki op 17-04-2003 15:27 ]

Verwijderd

Is er geen rescue mode op de Win2k installatiecd dan?

• Loki

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
Die hielp niet :'(
I'm da queen of f***ing up pc's......

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Loki schreef op 17 April 2003 @ 15:26:
Heb Pro versie gevonden :D hihi...
bedankt allemaal zalt proberen... Maar win2000 heeft toch geen dos :S ??
Wat is jou email adres? :Y)

• Loki

Loki

Jááátôch...

Topicstarter
hehehe....

[ Voor 120% gewijzigd door Loki op 17-04-2003 15:39 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ga zelf eerst maar eens op zoek naar een oplossing. Je topic voldoet op vele punten niet aan Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Verder is GoT geen warez uitwisselingsforum. Zie Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.