Locatie bepaling bij O2 - spot een andere abonnee

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Bij O2 (binnekort Telfort >:)) kan je binnekort mbv een nieuwe dienst 'spotten' waar een andere O2 abonnee zich bevindt.
Lijkt me op zich een grappig systeem maar aangezien je eerst zelf moet aangeven dat je het niet erg vindt om 'gespot' te worden denk ik dat het gedoemt is te mislukken :)
O2-abonnee kan locatie van ander opvragen

Liegen wordt een stuk moeilijker als het aan mobiel belbedrijf O2 ligt. O2-gebruikers kunnen van elkaar opvragen waar iemand zich bevindt.

De nieuwe dienst, Spotter geheten, is alleen toegankelijk voor O2-abonnees. Wie zich aanmeldt voor deze dienst kan door anderen 'gespot' worden. Daarbij wordt een sms'je naar O2 gestuurd. Die gaat de plaats na waar het gezochte mobiele nummer zich bevindt en stuurt dat via een sms'je terug.

Degene die gezocht (en gevonden) is, krijgt ook een sms'je met de tekst: 'Je bent gespot'. Uit privacy-overwegingen kunnen mensen alleen 'gespot' worden als zij zich zelf voor de dienst hebben opgegeven. De tekst die iemand doorkrijgt als de persoon is gevonden, is bijvoorbeeld: 'Kees is gespot in Amsterdam-Zuidoost in de buurt van de Arena'.

[...]
Bron: WebWereld

Wees consequent, maar niet altijd

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dubbel :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Dit topic is gesloten.