Ok de situatie is als volgt:
Ik ben bezig met een (online)klantonderzoek, de gegevens worden netjes via een form in een Access database gezet. Dit werkt allemaal prima en de resultaten van een individuele enquete zijn ook prima te zien in mijn zelfgebouwde resultatenpagina.
Nou wil ik ook alle resultaten laten zien. Bijvoorbeeld als ik een vraag heb waar naar tevredenheid word gevraagd heb ik als opties:
- Geheel tevreden
- tevreden
- ontevreden
etc.
Om dit allemaal te laten zien gooi ik dit in een tabelletje, dan krijg je zoiets als:
Geheel tevreden 15
tevreden 4
ontevreden 1
Dat vraag ik op door:
vervolgens gooi ik dat als volgt in een tabel:
Dit werk allemaal prima, geen klachten erover.
Maar nu mijn daadwerkelijke probleem (ja eindelijk hij komt):
Dit is een manier die goed werkt voor kleine zaken, maar dit hierboven was voor slechts 1 kolom, in de hele tabel staan er veel meer en het wordt dan een enorme berg code.
Mijn vraag is: kan dit anders opgelost worden?
Ik ben al flink aan het speuren geweest hier op GoT maar het is lastig als je niet precies een zoekterm weet.
Zelf zat ik al te denken aan alle unieke zaken in een kolom tellen dmv 1 of andere variabele.
Maar het is ook weer zo dat niet in elke kolom alle waarden voorkomen of dat in elke kolom dezelfde waarden staan. (allemaal string overigens).
Heeft iemand hier een suggestie hoe ik dit aan kan pakken, of mijn idee eigenlijk wel mogelijk is en waar ik het dan moet zoeken?
(scripts hoef ik niet, ik wil het namelijk zelf bouwen want dat vind ik zelf leuker. Maar ik weet echt niet waar ik moet zoeken.)
Ik ben bezig met een (online)klantonderzoek, de gegevens worden netjes via een form in een Access database gezet. Dit werkt allemaal prima en de resultaten van een individuele enquete zijn ook prima te zien in mijn zelfgebouwde resultatenpagina.
Nou wil ik ook alle resultaten laten zien. Bijvoorbeeld als ik een vraag heb waar naar tevredenheid word gevraagd heb ik als opties:
- Geheel tevreden
- tevreden
- ontevreden
etc.
Om dit allemaal te laten zien gooi ik dit in een tabelletje, dan krijg je zoiets als:
Geheel tevreden 15
tevreden 4
ontevreden 1
Dat vraag ik op door:
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Do until objRS.eof If objrs("AlgemeneTevredenheid") = "Geheel tevreden" Then countGT = countGT + 1 End IF If objrs("AlgemeneTevredenheid") = "Tevreden" Then countT = countT + 1 End IF If objrs("AlgemeneTevredenheid") = "Ontevreden" Then countO = countO + 1 End IF objrs.MoveNext Loop |
vervolgens gooi ik dat als volgt in een tabel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <table border=1> <tr> <td>.</td> <td>Tevredenheid</td> </tr> <tr> <td>Geheel Tevreden</td> <td><% Response.Write countGT %></td> </tr> <tr> <td>Zeer Tevreden</td> <td><% Response.Write countT %></td> </tr> <tr> <td>Tevreden</td> <td><% Response.Write countO %></td> </tr> </table> |
Dit werk allemaal prima, geen klachten erover.
Maar nu mijn daadwerkelijke probleem (ja eindelijk hij komt):
Dit is een manier die goed werkt voor kleine zaken, maar dit hierboven was voor slechts 1 kolom, in de hele tabel staan er veel meer en het wordt dan een enorme berg code.
Mijn vraag is: kan dit anders opgelost worden?
Ik ben al flink aan het speuren geweest hier op GoT maar het is lastig als je niet precies een zoekterm weet.
Zelf zat ik al te denken aan alle unieke zaken in een kolom tellen dmv 1 of andere variabele.
Maar het is ook weer zo dat niet in elke kolom alle waarden voorkomen of dat in elke kolom dezelfde waarden staan. (allemaal string overigens).
Heeft iemand hier een suggestie hoe ik dit aan kan pakken, of mijn idee eigenlijk wel mogelijk is en waar ik het dan moet zoeken?
(scripts hoef ik niet, ik wil het namelijk zelf bouwen want dat vind ik zelf leuker. Maar ik weet echt niet waar ik moet zoeken.)
Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs