[WC]Koolance advies koelblok

Pagina: 1
Acties:

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 13:48
Ik heb dus een Koolance kassie, al een hele lange tijd trouwens. Tijdens de laatste MOD actie heb ik waarschijnlijk het koelblokje gesloopt. Er zit een scheurtje in waar ik gelukkig op tijd achterkwam. Ik heb de Pricewatch gecheckt, en ik kom op € 105,- voor een chipset, HD en CPU blok (200s). Maar voordat ik gewoonweg ga bestellen wil ik eerst hier even posten.
Misschien heeft 1 van jullie een beter voorstel. Ik zeg alvast dat ik best wil modden, maar de pomp en radiateur ga ik HELL NO vervangen. Soms zet ik de 1800 op een FSB van 143... Verder niets. Eind vh jaar komt er wel een nieuw mobo met CPU. Ik ga dan waarschijnlijk weer voor AMD. Scheelt mij de aanschaf van een blok. Die HD koeler heb ik BTW wel nodig. Inmiddels al 2 Atlas 10KII 73,4GB schijven gesloopt. Ach ja zolang Maxtor de garantie maar blijft verlengen :)

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Verwijderd

Wat is nu eigenlijk je vraag? Je molt 1 blokje en vraagt wat wij vinden van 3 blokken?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
Ik denk dat je dat scheurtje moet gaan maken. Maar begin eerst eens met het aanpassen van je post :?

Verwijderd

@ TS: you've got mail.
Ik heb nm nog wel een blokje over na een mislukte IA hiero (ja, pc-cooling.de IA)

Verwijderd

Ik versta de vraag niet juist Biposto... Wil je een duidelijk antwoord krijgen moet je eerst een duidelijke vraag stellen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 20:47:
@ TS: you've got mail.
Ik heb nm nog wel een blokje over na een mislukte IA hiero (ja, pc-cooling.de IA)
heej, als het nou blijkt dat hij geen interesse heeft, dan moi eventueel wel :*)

moet nog een ander blokje hebben namelijk....

• wdekreij
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

ik heb ook interesse..

heb namelijk nog geen cpu blokje voor mn wc-set (ook nog geen pomp, fans en nb blokje btw.. oja en slangen... :))

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Ik zou gewoon een ander blokje kopen, moest dat scheurtje niet meer gedicht kunnen worden. Is het eigenlijk een scheurtje in het plexi of in het metaal (wat me onwaarschijnlijk lijkt)?

Moest je een ander blokje willen kopen, kan ik je alvast de binnenkort startende nieuwe actie van Tha_Mafkees als tip geven.

• Die Bruine
Ok plain dutch.

AL ben ik er nog niet van overtuigd... Mijn koelblok vertoont een scheur, ik denk niet dat die scheur een gevolg is van mijn handelingen.

Mijn vraag luidt als volgend:

Welk blok zal mij voldoende koeling bieden? Wellicht zijn er meerdere Koolance bezitters die mij kunnen adviseren. Of anderen die een review of iets dergelijks hebben gelezen icm Koolance systemen.

Dat scheurtje zit overigen op een plek die ik niet 123 kan behandelen. Volgens mij zattie er al, alleen nu opgevallen. Je hebt er alleen last van als ik de afvoer blokkeer. Maar dat risico ga ik niet lopen.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Als je nu even zou zeggen in welk materiaal het scheurtje zich bevindt :)

Verwijderd

Moest je een ander blokje willen kopen, kan ik je alvast de binnenkort startende nieuwe actie van Tha_Mafkees als tip geven.
oww, er komt een nieuwe actie van hem... cool... was vorige keer net te laat weer..... :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 13:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 22:16:
[...]

heej, als het nou blijkt dat hij geen interesse heeft, dan moi eventueel wel :*)

moet nog een ander blokje hebben namelijk....
Je mail adres staat helaas niet in je profiel.
Neem dan maar ff contact met mij op, mijn (msn)-adres staat wel in mijn profiel als het goed is.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Als je dat scheurtje nou eens dicht met een beetje epoxy (tenzij het direct op de core zit natuurlijk :+ )

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Ik heb btw nog een Maze2 (voor AMD) liggen mocht dat misschien interessant zijn...

Verwijderd

hoeveel mm pilaren zitten er op dat blokje btw Gerben???

kun je me een linkje geven naar de pagina op de site... zie meerdere blokjes staan...

8 mm hoop ik... of kunnen de pilaren uit het blokje gedraaid worden?

@ InterCC, die maze2 heeft 10 mm aansluitingen, en das te groot voor mijn setje...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 02:00 ]

• Die Bruine
Zoals het ook hoort, ben ik maar gaan tweaken. Een prut BISONKIT doet wonderen :o . Hij lekt niet en dat doet hij na 24 nog niet. PC draait inmiddels al anderhalf uur. Blokkie blijft voorlopig maar. Ik zou een CPU200S kopen, die kosten bij MyCOM nu maar € 35,-. Maar na wat gezoek, kwam ik er achter dat er inmiddels al een CPU200G cooler is.

Als dit tot volgend HCC blijft draaien, mooi. Dan koop ik mijn meuk wel, als ik dan uberhaupt nog op WC zit. Ik heb nu toch wel hard een HD cooler nodig. Toch maar weer naar MyCOM vrees ik.

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
cpu200s is silver laagje er over heen en cpu200g is een goud laagje over het blokje heen, maakt in temperatuur niet veel uit

• Steve

Steve

Krokodil \o/

In theorie zal het zelfs slechter zijn, zilver geleidt beter dan goud. Het enige voordeel van die vergulding is dat je geen problemen krijgt als je een aluminium of koper rad hebt.

En de pats-factor natuurlijk B)

[ Voor 9% gewijzigd door Steve op 19-04-2003 13:50 ]

Pagina: 1