+3 en +4 voor wat url's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-10 20:07

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Het Radeon 9600 draadje begint met het geven van wat url's, behulpzaam natuurlijk wel, maar om dat met +4 en +3 te waarderen is me wat "over the top".
Aangezien ik niet zwaar wil gaan multi-modden, leg ik het hiet ff in de week :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Done.... dat wil zeggen, ik heb een begin gemaakt :) .

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 19:56
* simon zoefde eroverheen

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/4293/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind een +3 een mooie score, en daar stonden deze al op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Persoonlijk vind ik +2 voldoende voor iets dat slechts wat cut&paste werk is, maar dat is mijn _mening_ en als zodanig geen reden om dat als ultieme waarheid te zien :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 16:38

Len

Leeg

ze stonden weer op +4

Ik heb ze naar +3 gekregen maar ik vind dat nog te veel. Gewoon google werk dit.

PS. ik heb in wat oude nieuws items wat nieuwe onzin reacties naar beneden gemod (vaag maar ze stonden al op 2 ??)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
Ik denk dat +3 wel goed is. Het mag dan wel google werk zijn, het feit blijft dat iemand die op zoek is naar een videokaart veel informatie tot zijn beschikking heeft in 2 posts. De meesten posten eens een linkje, maar hier staan er gewoon een stuk of 15 op een rij.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Ik heb die twee net lekker met een +1 behulpzaam gegeven :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar even bijgemod, maar die eerste 2 verdienen echt wel een plusje, zoveel linken kost toch iets meer als een paar seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
* botoo maakt er dan toch maar een discussiepunt van :)
niet vanwege _deze_ reacties, maar meer als leidraad in het totaalplaatje.

+4 zou gereserveerd moeten blijven voor absoluut onmisbare posts, overdreven gesteld; de ultieme openbaring.
+3 is bijzonder interessant, iets waar de lezer uit zichzelf niet zomaar achter zou komen, of een interessante conclusie die verder uitgediept mag worden.
+2 zinvol, nuttig, behulpzaam, etc.

Imo horen url's bij de laatste (+2 dus), je hoeft immers maar ff te googelen om hele reeksen met vergelijkbare reviews te vinden, zou een review url verbonden worden aan een eigen conclusie, of anderzins blijk gegeven worden van inhoudelijk commentaar, dan vind ik dat een (aantal) url wel meer dan +2 mag verdienen.

In de topicstart reacties zie ik slechts het hapklaar aanbieden voor luie lezers, vriendelijk en behulpzaam, maar niet meer dan dat.
Lezers die specifiek in de Radeon 9600 geinteresseerd zijn, zullen de meeste reviewsites wel kennen, en degenen die dat niet kennen zullen er slecht marginaal in geinteresseerd zijn.

* botoo Medemolicemembers en andere betrokkenen (iedereen dus):
laat uw argumentatie horen!

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
* Robin stipt dan toch even de beargumentatie uit de sacred TMF FAQ:
TMF FAQ
+3: [...] Een aanvullende verzameling links of ontbrekende informatie zou op dit niveau thuis moeten horen. [...]
Of je stelling klopt niet of de FAQ klopt niet :P. Ik ben toch van mening dat deze twee reacties eenzelfde score krijgen, danwel een +2 (bekijkend uit het oogpunt van * botoo ) of een +3. Beide behoren in iedergeval geen verschillende score te hebben. De toevoegende waarde zijn voor dat aantal links goed. Als het er nou één tot drie links waren, dan zou ik een score van +2 een mooie score vinden. In dit geval zijn het er zes en respectievelijk acht links die gegeven worden.

Het moet wel natuurlijk niet een gewoonte worden om in elke review-post van T.net een tig aantal urrels neer te planten, maar hier gaat het dan om een nieuwe videokaart van ATi die door enkele mensen gereviewed is en zeer in trek zal zijn bij een bepaalde groep mensen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ehmm de +3 vind ik voor links + extra info of goeie samenvatting..
Alleen links vind ik +2 voldoende

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Of je stelling klopt niet of de FAQ klopt niet :P .
Je verwoord het uiterst correct, hetgeen ik poneer is idd een "stelling" dus niet de ultieme waarheid en evenmin een keihard en onbuigzame leidraad. Hetzelfde geld voor de FAQ, dat weliswaar een prima leidraad is, maar ook aan interpretatie onderhevig (gelukkig maar, ander zou een botje al het modwerk op kunnen lossen).

Om toch even naar de letter te analyseren, de FAQ heeft het over "aanvullende verzameling links of ontbrekende informatie" waarbij ik de nadruk op aanvullend en ontbrekend leg. De urrels zijn weliswaar een aanvulling, maar niet iets dat echt ontbreekt in het verhaal, en evenmin iets dat niet sim-pel zelf gegoogeld kan worden.
Het moet wel natuurlijk niet een gewoonte worden om in elke review-post van T.net een tig aantal urrels neer te planten
Dat is een inkoppertje; wat er gebeurd als het 8) hedskes 8) effect optreed weten de meesten wel :+

Kudo's voor spook die het in veel minder woorden uit kan leggen :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn +2/+3 posts, ik zou ze downmodden als ze op +4 staan, upmodden als ze op 1 staan. zoals gezegt, het is een tussenpuntje, niet een erg goede 3 of een erg ondergewaardeerde 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:33
Als de schrijver van het artikel waarbij de post zijn geplaatst wil ik ook even reageren. Normaal gesproken is het de gewoonte om, als er een nieuwe videokaart geintroduceert is oid, hier een uitgebreide post over te tikken waarbij tevens de links in staan naar de verschillende reviews.

Dit heb ik hier niet gedaan, waardoor ik de posts van beide heren zeker als een nuttige aanvulling zie. Normaal zou het immers zelfs in de post zelf hebben gestaan. Daarom lijkt me een +3 beoordeling ook niet meer dan terecht; je zou zelfs kunnen beargumenteren dat +4 gerechtvaardigt is. Het doel van het moderatiesysteem is immers om de voor de bezoekers interessante reacties er uit te pikken, niet om een score te geven gerelateerd aan de hoeveelheid werk die in een post gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Daartussen is het inderdaad balancereren. Het is wel degelijk zeer nuttige info en aanvulling op het geschrevene. maar wat mij betreft haal je slechts met inzicht een +4. Dit valt in dit geval wat mij betreft te halen met meer relevante aanvullende info uit de aangehaalde links en dan gequote. een +3 valt te verdedigen in het bovenstaande geval vanwege het nut en de volledigheid. Van de andere kant is slechts copy paste werk niet echt veel moeite wat ik ook hoog acht. Iederreen met de juiste keywords en google komt op dat punt. Een +2 is het zeker en alles hogher valt te verdedigen. Al vind ik perssonlijk een +4 zeker te veel van het goede.
Pagina: 1