Toon posts:

Raid 5 onder W2K.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Compaq Proliant ML350 M3.
Hierin het ik een Compaq smart array controller geplaats t.b.v. 5 scsi schijven.
Deze 5 schijven zijn allemaal op deze controller aangesloten.
2 schijven heb ik in raid 1+0 staan voor W2K en andere toepassingen, en de andere 3 schijven staan in raid 5 voor de database die erop moet komen.
De schijven voor W2K leveren geen enkel probleem op, maar de raid 5 configuratie kan ik helemaal niet benaderen.
Als ik in windows schijfbeheer kijk, zie ik allebei de schijven wel staan.
Bij de W2K schijf zie ik gewoon staan Basic, met de grote van de schijf e.d., maar als ik bij de Raid 5 schijven kijk, staat daar Unknown, unallocated, wel met de juiste grote.
Ik kan hem ook niet formatteren.
Met de Compaq array configuration utility ziet alles er normaal uit.
Ook staan de schijven van de raid 5 config continu informatie te verwerken (Lees: lampjes knipperen continu), terwijl ze echt niets te doen hebben.
Kan iemand mij vertellen wat ik misschien mis of fout doe?

Verwijderd

Rectermuis erop, en dan "initialize" oid, je moet 'm eerst in gebruik nemen, en als je dat doet, maar er dan een dynamic disk van :)

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 13:44:
Hierin het ik een Compaq smart array controller geplaats t.b.v. 5 scsi schijven.
Deze 5 schijven zijn allemaal op deze controller aangesloten.
2 schijven heb ik in raid 1+0 staan voor W2K en andere toepassingen
Twee schijven kunnen in RAID-1 (mirroring) of RAID-0 (striping) staan, voor RAID 1+0 heb je meer schijven nodig.
en de andere 3 schijven staan in raid 5 voor de database die erop moet komen.
De schijven voor W2K leveren geen enkel probleem op, maar de raid 5 configuratie kan ik helemaal niet benaderen.
Als ik in windows schijfbeheer kijk, zie ik allebei de schijven wel staan.
Bij de W2K schijf zie ik gewoon staan Basic, met de grote van de schijf e.d., maar als ik bij de Raid 5 schijven kijk, staat daar Unknown, unallocated, wel met de juiste grote.
Ik kan hem ook niet formatteren.
Met de Compaq array configuration utility ziet alles er normaal uit.
Heb je al geprobeerd om de RAID-5 set weg te gooien met de ACU en hem weer opnieuw aan te maken?
Ook staan de schijven van de raid 5 config continu informatie te verwerken (Lees: lampjes knipperen continu), terwijl ze echt niets te doen hebben.
Kan iemand mij vertellen wat ik misschien mis of fout doe?
Als de LED's continu branden, staat de set in 'idle mode' en doet dan automatisch een check.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Krijg je niet de vraag om een signature te maken als je Disk management start? En heb je de geinstalleerd met de SmartStart CD?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik ben dus een ECHTE N00b op het gebied van Reet.
Dat write signature was DE oplossing en ik ben nu aan het formateren.
In ieder geval THNX!!!!!

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Kwam 2k daar niet automatisch mee dan? Meestal komt hij aanzetten met zo'n leuke wizzard om dat te doen.....?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Pagina: 1