Voodoo 2 SLI

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Mallo
Ik heb nog een lilith voodoo 2 liggen (EONtronics) en ik wil maar eens zo'n SLI opstelling gaan bouwen, hoe zit dat nou? moet ik daarvoor pcies dezelfde kaart erbij pakken of alleen hetzelfde aantal embee's? :Y)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

je moet precies dezelfde kaart hebben (volgens 3dfx, dus ik neem aan dat het nog niemand is gelukt meteen ander merk).

Dus zelfde "embee's" en merk/type etc etc

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Sjaak_Afhaak

Bleh!

In jou geval is dat misschien wel het geval..
In de mijne in ieder geval niet. ik heb hier nog een Trust Voodoo Dragon 2 liggen ik die kan ik gebruiken in combinatie met de diamond monster 2, creative, en nog een merk (ben ik effe vergeten).

Hier staat tekst

• CORVETTE
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

volgens maakt welk merk en aantal mb's niet uit.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• zork
  • Laatst online: 04-08 12:43
Het aantal MB's maakt wel uit!

Als de ene 12 mb is en de andere 8 mb krijg je ze niet in sli aan de praat...dat is omdat het geheugen bij elke kaart is opgedeeld voor bepaalde taken. iedere kaart moet dezelfde data in het geheugen hebben omdat ze alle bij tegelijk aan de frames werken (de ene de oneven lijnen en de andere de even). Als de ene dan meer geheugen heeft werkt het niet

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
En dezelfde merken wordt aangeraden en werkt ook beter maar het hoeft niet perse. Er zijn ook speciale drivers geschreven voor SLI van verschillende merken.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Aantal MB's maakt wel uit!!

SLI is Scan Leave Interface. DWZ de ene kaart neemt de even en de ander neemt de oneven beelden voor zijn rekening bij het neerzetten van een beeld.

Het bios van dat ding neemt de interface waar en soms kan je 2 verschillende kaarten bij elkaar plaatsen.

Als je 2 verschillende geheugen groottes bij elkaar zou zetten dan had je voor de ene beeld meer geheugen hebben dan voor de andere. Dit werkt gewoon niet.
8-)

Meh ...

Verwijderd

Aantal MB's weet ik niet.

Wel weet ik dat mijn Apac en Helios het altijd perfect samen gedaan hebben. In principe zijn al die bordjes exact hetzelfde reference design dus als je gewoon voor beide de reference drivers van 3DFX installeert moet het goed gaan.

Wel is er een merk dat reference design gewijzigd had en een tc-out op die voodoo 2 kaart gemonteerd had. Ik denk dat zo'n kaart niet met een "normale" kaart wil samenwerken.

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
'K zal wel gewoon es effe een kaartje lenen en kijken wattie doet aangezien het niet altijd dezelfde kaart hoeft te zijn... Alsie t doet laat ik het wel weten

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Op donderdag 23 november 2000 15:21 schreef Twarp het volgende:
Aantal MB's maakt wel uit!!

SLI is Scan Leave Interface. DWZ de ene kaart neemt de even en de ander neemt de oneven beelden voor zijn rekening bij het neerzetten van een beeld.

Het bios van dat ding neemt de interface waar en soms kan je 2 verschillende kaarten bij elkaar plaatsen.

Als je 2 verschillende geheugen groottes bij elkaar zou zetten dan had je voor de ene beeld meer geheugen hebben dan voor de andere. Dit werkt gewoon niet.
8-)
Het is Scan Line Interleave Twarp :)

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ok, but who cares, het principe is het zelfde.

Meh ...

Verwijderd

Achja..

t werkt hier naar enig gedoe wel..

Wanneer het niet werkt is het mogelijk aangepaste -gehackte- drivers van inet te plukken die het probleem met geheugen e.d. omzeilen .. Gewoon ff zoeken dus >:)

Verwijderd

je hoeft niet perse dezelfde kaarten te hebben. Het enige wat echt belangrijk is, is dat ze allebei EVENVEEL GEHEUGEN _MOETEN_ hebben..

Ik heb vaak zat 2 verschillende Voodoo2 kaarten zien samenwerken in SLI die niet eens van hetzelfde merk waren..

3dfx heeft dat alleen toendertijd gezegd zodat iedereen hun kaartjes zouden kopen. Niets meer, en niets minder.

Als de 2 kaarten allebei reference design zijn en beiden evenveel geheugen dragen, kan het prima.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik heb drivers gezien voor VD2's die niet van hetzelfde merk zijn. Gewoon ff goed zoeken op altavista en google.

Maar volgens mij moet het aantal MB's wel gelijk zijn.

Verwijderd

MB's moeten absoluut gelijk zijn :)

Daars toch geen twijfel over mogelijk.. (/me leest dat iedereen het daarover eens is)

Verwijderd

Op dinsdag 21 november 2000 18:57 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
In jou geval is dat misschien wel het geval..
In de mijne in ieder geval niet. ik heb hier nog een Trust Voodoo Dragon 2 liggen ik die kan ik gebruiken in combinatie met de diamond monster 2, creative, en nog een merk (ben ik effe vergeten).
Magic zeker?

Verwijderd

er is inderdaad een russisch tooltje
waarmee je 2 vd2's in sli kan draaien die niet evenveel mb hebben..

neemt je 12 mb kaart maar 8mb in beslag..
kan niet zo snel met google iets vinden..
maar het kan..
zelfde geheugen en verschillende merk kaart kan zoiezo met reference drivers van 3dfx.
verschillend geheugen..ik weet dat het kan..
maar ik heb lang geleden toch voor een tnt2 gekozen...
Pagina: 1