[polletje] Heb/had jij problemen met je IDE RAID?

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tegenwoordig hebben veel moederborden een onboard raid mogenlijkheid. Nu zie ik hier best vaak mensen langs komen met problemen, maar misschien zijn er nog 100 miljoen lui zonder problemen, dus ik vroeg me af wat de percentages met problemen zijn. Ik heb namelijk het idee dat er beswel vaak wat misgaat met dit soort semi hardware raid 0 en raid 1.

Met problemen bedoel ik bijvoorbeeld data corruptie, het plotseling kwijt zijn van de array, extreme performance drops etc. Een schijf die er mee op houd natuurlijk niet, dat licht aan de schijf.

Antwoord "Nee" als je nooit problemen gehad hebt met het instaleren en gebruiken van een array op een onboard IDE raid controller.

Deze vraag geld dus niet voor NT software raid, scsi raid, maar wel voor losse IDE raid controllers vergelijkbaar met wat er op veel moederborden onboard zit.

Dus gewoon alle IDE raid setups, klein en groot.

Poll: Heb jij wel eens problemen gehad met je onboard IDE raid?
Nee, nooit problemen gehad
Ja, 1 of meerder problemen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=1634&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 17-04-2003 13:35 ]

specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom eigenlijk specifiek onboard RAID :? Er zijn ook losse PCI RAID kaartjes die in wezen over dezelfde hardware beschikken als die op de mobo :) In dit geval kan ik tweemaal 'Nee' pollen: voor de Abit HotRod100 Pro ATA100 RAID controller (met Highpoint HPT370) en een hacked Promise Ultra100 >> FastTrack100 IDE RAID controller ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 17-04-2003 13:33 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ok ok! kleine verandering, alles wat met IDE raid te maken heeft geld voor deze poll.

edit, en foutje verbeterd.

[ Voor 15% gewijzigd door maratropa op 17-04-2003 13:35 ]

specs

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
quote:
Antwoord "Ja" als je nooit problemen gehad hebt met het instaleren en gebruiken van een array op een onboard IDE raid controller.

Ok of ik kan geen nederlands of dit is precies omgekeerd met wat er in de pol staat: Ja, 1 of meerder problemen

edit: en dan stiekum veranderen he :P

[ Voor 11% gewijzigd door xillius op 17-04-2003 13:37 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oké, geldt dus voor alle denkbare IDE RAID controllers ..
Ik heb "onboard" maar uit de titel weggehaald ;)

Edit: voor iedereen die pollt, het zou handig zijn voor de naslag als je ook even post om wélke IDE RAID controller(s) het precies gaat en -indien je problemen hebt- wáármee je problemen had :)

[ Voor 48% gewijzigd door BalusC op 17-04-2003 13:40 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:47

heuveltje

KoelkastFilosoof

telt software-ide raid ook ?

ik heb 2 2disk raid0 arrays. en daar heb ik op zich ook geen problemen mee
(disk 3 valt af en toe uit, maar das niet de schuld van raid :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 09:50
ik had ooit eens een paar jaar geleden op m'n highpoint onboard raid controller 2 hd's in raid 0 gehangen, ik dacht dat dat sneller was, het was gewoon ongeveer even snel als een enkele hd, dus daar was ik alweer snel vanaf gestapt, misschien dat het kwam door de drivers maar daar waren toen nog geen nieuwe voor.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:53
met mijn onboard hpt370 raid controller nooit problemen gehad, op een abit kt7a-raid trouwens, met mijn asus a7v133 onboard controller (promise fsattrack 100) ook geen problemen, ook niet vaak gebruikt, het enigste is dat het checken van de ide bus wel erg lang duurt, gewoon vervelend lang, maar dat is natuurlijk geen probleem ;)

Last.fm
Films!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Heb sinds 2000 zo'n omgebouwde Promise Fasttrak 100 en echt nog nóóit problemen mee gehad :) Heb er heel lang twee Maxtor DM+ 45's in een stripe een gehangen en dat verliep vlekkeloos. Gebruik 'm nog steeds (alleen met andere IDE disken en geen stripe).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik heb al bijna een jaar de Promise TX2000 en was er zeer te spreken over, ik weet dat sommige mensen hier het een hele slechte kaart vinden (ik heb de pci) versie maar mijn snelheden er mee waren erg goed.... totdat hij gister in elkaar storte zonder enig vorm van waarschuwing (zie mijn post in OIO).
De kaart is in RAID 0 situatie erg snel en gebruikte weinig cpu kracht. Ik heb sowieso een hele hoge bandbreedte voor dit ding, ik heb namelijk een p4t533-c met 1066 rimm's erop dus het geen altijd wel lekker rap.
Pagina: 1