Tegenwoordig hebben veel moederborden een onboard raid mogenlijkheid. Nu zie ik hier best vaak mensen langs komen met problemen, maar misschien zijn er nog 100 miljoen lui zonder problemen, dus ik vroeg me af wat de percentages met problemen zijn. Ik heb namelijk het idee dat er beswel vaak wat misgaat met dit soort semi hardware raid 0 en raid 1.
Met problemen bedoel ik bijvoorbeeld data corruptie, het plotseling kwijt zijn van de array, extreme performance drops etc. Een schijf die er mee op houd natuurlijk niet, dat licht aan de schijf.
Antwoord "Nee" als je nooit problemen gehad hebt met het instaleren en gebruiken van een array op een onboard IDE raid controller.
Deze vraag geld dus niet voor NT software raid, scsi raid, maar wel voor losse IDE raid controllers vergelijkbaar met wat er op veel moederborden onboard zit.
Dus gewoon alle IDE raid setups, klein en groot.
Poll: Heb jij wel eens problemen gehad met je onboard IDE raid?
• Nee, nooit problemen gehad
• Ja, 1 of meerder problemen

Ook een poll maken? Klik hier
Met problemen bedoel ik bijvoorbeeld data corruptie, het plotseling kwijt zijn van de array, extreme performance drops etc. Een schijf die er mee op houd natuurlijk niet, dat licht aan de schijf.
Antwoord "Nee" als je nooit problemen gehad hebt met het instaleren en gebruiken van een array op een onboard IDE raid controller.
Deze vraag geld dus niet voor NT software raid, scsi raid, maar wel voor losse IDE raid controllers vergelijkbaar met wat er op veel moederborden onboard zit.
Dus gewoon alle IDE raid setups, klein en groot.
Poll: Heb jij wel eens problemen gehad met je onboard IDE raid?
• Nee, nooit problemen gehad
• Ja, 1 of meerder problemen
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 17-04-2003 13:35 ]