Toon posts:

[samba] dynamisch logon script

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij het gebruik van samba als PDC wil ik gebruik maken van een logon script. Deze scripts worden echter nogal complex, en voldoen nog steeds niet aan m'n wensen/eisen

Het _lijkt_ me eenvoudiger om een dynamisch script te maken. Het voordeel is dan m.i. ook dat ik niet voor iedere gebruiker een script op de server moet hebben staan.

Ik kan alleen nergens vinden of het mogelijk is om dynamische logonscripts te genereren. Weet iemand of dit mogelijk is?

Verwijderd

Wat dynamisch, hoe dynamisch, afhankelijk van wat???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 13:40:
Wat dynamisch, hoe dynamisch, afhankelijk van wat???
Afhankelijk van de gebruiker die wil inloggen, de aanwezige PC's in het netwerk, de PC waarop de gebruiker wil inloggen moeten er bepaalde acties wel of juist niet worden ondernomen.

in de smb.conf kan er een login script worden opgegeven:
code:
1
2
[global]
   logon script = logon.bat

mijn eerste opzet was om argumenten hieraan mee te geven die in het batch bestand worden gebruikt:
code:
1
2
[global]
   logon script = logon.bat %U %m %h

dit werkt echter niet. De argumenten kunnen niet in het script gebruikt worden.

Om toch dat uit te kunnen wat ik wil lijkt het mij erg ok als ik bijvoorbeeld een perl script kan aanroepen dat een compleet batch-script genereert, wat vervolgens naar de windows client wordt gestuurd.

Mijn eerste tests:
code:
1
2
[global]
   logon script = logon.pl

logon.pl:
code:
1
2
3
4
#!/usr/bin/perl

print "if exist H: (net use H: /delete)\n\r";
print "if exist \\\\Serv\\dennis (net use H: \\\\Serv\\dennis)\n\r";

werken echter niet. Er wordt totaal geen script naar de windows client gestuurd tijdens het inloggen. (In de logfile zie ik ook geen foutmeliding optreden dat er ergens iets fout gaat.)

Vandaar mijn vraag of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 13:56 . Reden: layout ]

• joris joris
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 18:07
Ik heb:

logon script = %u.bat (of %U dat weet ik zo even niet meer :) )

Nu kan ik voor elke user een ander script gebruiken, misschient dat je dat wilt?

Verwijderd

Topicstarter
joris joris schreef op 17 april 2003 @ 14:05:
Ik heb:

logon script = %u.bat (of %U dat weet ik zo even niet meer :) )

Nu kan ik voor elke user een ander script gebruiken, misschient dat je dat wilt?
Heb hier wel aan gedacht, maar heeft te veel nadelen:

1) Ten eerste heb ik namelijk meer variabelen dan alleen de username

2) Het aanmaken van gebruikers op een later tijdstip wordt uitgebreider waardoor er meer problemen kunnen optreden.

3) Als er iets wijzigt moet dat dan misschien wel in alle scripts gewijzigd gaan worden. En daar wordt je niet vrolijk van bij meer dan 25 gebruikers

De voorkeur heeft derhalve één inlogscript. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de eerste en de enige op deze wereld ben die iets dergelijks wilt.

Verwijderd

Ja en als we iedere nieuwe post van je weer een klein stukje info meer krijgen maar nog steeds niet het hele plaatje dan blijven we bezig. Lees NOS policy - updated 01/04/03 eens door over script requests o.a. Die zijn dus niet gewenst in NOS. Bovendien ben je ook niet duidelijk over wat je zelf al hebt geprobeerd en wat er precies fout gaat anders dan werkt niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.