Pc loopt vast zoder enige reden

Pagina: 1
Acties:

• WebRaider
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-02-2025

WebRaider

There's Always a way

Topicstarter
een pc loopt vast zonder dat daar een reden voor is, soms net nadat ie opgestart is, en je der nog nx mee doet. anders als hij een halve dag aanstaat.
Eerst d8 ik aan koeking, maar omdat het ook al gebeurd is net nadat ie opgestart is, is dit bijna uit te sluiten. Anders zou het miss. ook een virus kunnen zijn?
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

WebRaider

Verwijderd

Ja het kan een virus zijn....draai eens een virusscanner en ad-aware

• Grolsch
  • Laatst online: 16:03
het is misschien wel makkelijk als je meer info geeft.

Bijvoorbeeld welk OS je gebruikt
Welke hardware je hebt
Hoe looptie vast? een BSOD? of vliegt je muis vast? of valt de hele computer uit.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09 10:14

ADH_ED

Hoogbevaagd

WebRaider schreef op 17 april 2003 @ 12:23:
een pc loopt vast zonder dat daar een reden voor is, soms net nadat ie opgestart is, en je der nog nx mee doet. anders als hij een halve dag aanstaat.
Eerst d8 ik aan koeking, maar omdat het ook al gebeurd is net nadat ie opgestart is, is dit bijna uit te sluiten. Anders zou het miss. ook een virus kunnen zijn?
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Packard Hell? :P

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:27
of een Comwrak :+ :P

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Hell?

Maar even serieus? Heb je 1 van de onderstaande merken:

Compaq
Packard Bell
Dell

Die computers doen vaak raar 8)7

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Leuk om die jongen te pesten, maar wat hulp is wellicht op zijn plaats.

Maar goed, we hebben we wat meer details nodig.
Hoe vliegt hij er uit?
Blauwe schermen, blijft hij gewoon hangen? Doet hij het alleen met koude boots, of ook bij reboots? Allen bij het opstarten, of ook tijdens games ofzo?

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 17:13

Greyfox

MSX rulez

Als hij een oplossing wil, moet ie wel meewerken.

Trouwens, een pc loopt nooit zonder enige reden vast. >:)
Dat zit niet in zijn logica.

MSX 2 rulez more

• ADH_ED

ADH_ED

Hoogbevaagd

Misschien wel een oververhitte processor, warm weer, werkt ie een tijdje, gaat ie uit. Kan een oplossing zijn

Verwijderd

controleer de waardes eens vanje voedingen, kloppen deze wel?
Controleer je geheugen met http://www.memtest86.com
driverconflict.
spontaan rebootende systemen kunnen verschillende oorzaken hebben.
Gebruik de search maar eens..

• WebRaider

WebRaider

There's Always a way

Topicstarter
Wel, het is niet mijn pc, alle kabels zitten goed in, en een virusscan is al gedaan.
En hij loopt gewoon vast, je kan nx meer doen, maar hij reboot ook niet.
een virusscan wilde hij ook al niet doen. Ik d8 dat het aanj de norton lag en heb die dan volledig uitgeschakelt. maar hij liep daarna weervast. maar heb nog een mogelijke oorzaak gevonden: hij loopt meestal vast als Outlook (office xp) en MSN messenger tegelijk draait. Miss. dat het die combinatie is, want normaal werkt Outlook toch samen met Windows messenger??
PS. OS: W98SE, PIII 500Mhz, 64Mb SDRAM
nu genoeg gegevens?

WebRaider

Verwijderd

Ik zou er eerst maar een reepje van 64MB bijsteken...
Ennuh, weet je zeker dat het niet aan de koeling ligt, bekijk even de temp van je proc, zeker met dit warme weer kan dat voor vastlopers zorgen.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Bunghole schreef op 17 April 2003 @ 13:14:
Hell?

Maar even serieus? Heb je 1 van de onderstaande merken:

Compaq
Packard Bell
Dell

Die computers doen vaak raar 8)7
Dell slaat nergens op, een van de meest betrouwbare systemen die ik ken eigenlijk :?

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
even komma-n**ken...
Als een computer werkelijk "zonder reden" vast loopt, kunnen wij met de beste wil van de wereld geen reden bedenken (want die is er dus niet)

En wat is koeking? Aangekoekte data? :P

Liquid_lizard... waarom 64 mb erbij? Win98SE werkt prima met 64 mb, en als het geheugen al brak is (best mogelijk...) dan helpt extra geheugen niet, dan moet je de originele chip vervangen. (in ieder geval als test) Als je de mogelijkheid hebt om dit te testen is het zeker nuttig. Ik heb al veel pc's met oude geheugenmodules gezien waar een steekje aan los was. Dus: "heb je een bankje - geef het een shot!"

En heb je de software onlangs al eens opnieuw geinstalleerd of draait win98 al jaren zonder problemen? (dat is namelijk nogal zeldzaam... een fresh install helpt dan nogal eens)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 18:25:
Ik zou er eerst maar een reepje van 64MB bijsteken...
Ennuh, weet je zeker dat het niet aan de koeling ligt, bekijk even de temp van je proc, zeker met dit warme weer kan dat voor vastlopers zorgen.
JA 64 MB is wel dammmm krapjes allemaal

• WebRaider

WebRaider

There's Always a way

Topicstarter
Neen, het ligt niet aan de koeling en het is geen merk-pc.
En heeft er iemand een idee om dit softwarematig op te lossen? Want deze pc is het volgens mij niet echt waart om nog kosten voor te maken.
Volgens mij ist de Office met windows messenger ofzo.

WebRaider

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

als je denkt dat de combinatie Outlook & MSN de boosdoener is, zet dan msn 's uit (zorgen dat 't niet opstart bij starten pc).
Ikzelf (ME, msn 5) heb wel 's trage opstart van PC, waarbij het lijkt dat MSN, bezig met aanmelden, dit vertraagt.

[ Voor 9% gewijzigd door Brothar op 17-04-2003 18:37 ]

eagle

Verwijderd

CPUIdle + RamIdle ?

• cwppol
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 18:31:
[...]

JA 64 MB is wel dammmm krapjes allemaal
Heb je daar verder nog iets aan uitleg bij? Of is dit je hele bijdrage aan de feestvreugde?

Windows 98 zou toch echt probleemloos moeten draaien op 64 mb geheugen. Misschien trager dan mogelijk, maar het zou zeker niet constant vast mogen lopen.

Ik bedenk me ondertussen nog een puntje: heb je nog hardeschijfruimte over? Als je hele hd stamp vol staat wil 98 volgens mij nog wel eens problemen geven. (dacht ik... als ik me niet vergis... etc)

• WebRaider

WebRaider

There's Always a way

Topicstarter
Neen, plaats genoeg hoor (voorlopig nog) maar het is maar de laatste dagen, dus d8 ik eerst aan de hitte, maar de ruimte waar de pc staat is met airco, dus dat zal het waarschijnlijk ook niet zijn. en de pc gaat wat traag, maar anders loopt ie lekker. en w98 staat er al enkele jaren op.

WebRaider

• cwppol
Hm, dan lijkt een frisse start me toch de eerste keus. Dat is in ieder geval een goedkope, software matige, oplossing. Als je dus voldoende gelegenheid hebt om te backuppen en je weet zeker dat je alle snellere oplossingen hebt geprobeerd, dan zou je eens de cd kunnen pakken en een nieuwe installatie kunnen starten. Dan ben je in ieder geval verlost van een opeenstapeling van brakke drivers, tijdelijke bestanden en andere rommel.

• WebRaider

WebRaider

There's Always a way

Topicstarter
Ja zal ik eens proberen, thx voor je raad.

WebRaider

Pagina: 1