Toon posts:

Vraag over specificaties DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
ik sta op het punt een nieuwe DVD-speler aan te schaffen (stand alone). Ik heb er echter niet veel verstand van. Ik zoek een speler die zowel gewone DVD's als gebrande / gekopieerde DVD's kan afdraaien. Waar moet ik hiervoor op letten bij de aankoop(technische specificaties, merken?).

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

Op deze site kun je opgeven wat de DVD speler allemaal zou moeten kunnen :) Even aanvinken en voila, een hele lijst.

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 15:33

Redlihcs

? of !

Ik ben in het bezit van een philips. Daar ben ik zeer tevreden over. Heb het apparaat al een paar jaar. Uitstekend beeld en geluid. Speelt SVCD, DVD+R, DVD+RW, geen MP3 helaas. Ik ben nog geen CD/DVD tegen gekomen die slecht wordt afgespeeld.

Waar ik op zou letten zijn de volgende punten:

* Moet DTS ondersteunen.
* CD-R, CD-RW, DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW af kunnen spelen.
* Geen takiwaki merk, maar een degelijk merk.
* Eventueel mp3

Al de genoemde toeters en bellen zitten er meestal wel op tegenwoordig.

Succes met zoeken..

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Verwijderd

Het ligt er ook aan wat voor versterker je hebt, als je geen glasvezel ingang hebt dan kun je met een analoge dvdspeler toe. Wij hadden er zo-eentje voor 90 euro ofzo :p En hij speelt nog mp3 cds ook

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat je je goed moet realiseren voor de aanschaf is het volgende:

Ga ik voor een "simpele" DVD speler die gewoon goed afspeelt, en die ik aansluit op een reeds in bezit zijnde Dolby Sorround/Digital/DTS set aan sluit, of koop ik een Home-Cinema set, met ingebouwde versterker, en een complete set speakers erbij?
Daar zit namelijk nogal een prijsverschilletje in.

Als je nog geen Surround/Digital/DTS hebt, zou ik zeker voor de laatste optie kiezen, tenzij je een dezer dagen ook van plan bent om een HiFi set te kopen. Losse componenten hebben namelijk nog altijd mijn voorkeur.

Verwijderd

ik zou ook kijken of hij xvcd's ondersteund en mp3's
ik heb zelf een samsung s425 geloof ik, en ik heb tot nu toe dvd-+rw vcd/svcd/xvcd/mp3/jpeg cd's afgespeeld ik geloof niet dat er meer zijn?

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 10:08
Xvcd is denk ik niet zo belangrijk voor iemand die dvd's wil kijken. Hoe vaak speel je nou xvcd af? Hij geeft zelf ook al aan dat het alleen gaat om dvd's en gebrande dvd's

Verwijderd

ik download toch dagelijks xvcds en bij sommige is duidelijk merkbaar dat het geluid en het beeld duidelelijker is en vooral scherper :)

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor jullie reacties!!!
Pagina: 1