Meerdere webistes met includes onder IIS met PHP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
Ik heb een Windows 2000 server draaien met IIS. Daarop is PHP geinstalleerd.
Ik heb meerdere sites lopen met behulp van WINS.

Nu staat in php.ini meerder include dirs
--
; Windows: "\path1;\path2"
include_path = ".;c:\website1\include;c:\website2\include;"
--
De websites gebruiken geen bestanden van elkaar maar wel bestanden met dezelfde naam. (b.v. html_header.php).
Als ik website 2 ervoor haal, gebruikt deze het bestand van website 1. Waarschijnlijk omdat die als eerste in de include lijst staat en hij daar een bestand vind met dezelfde bestandsnaam.

In het voorbeeld gebruik ik 2 websites, maar er draaien in werkelijkheid een stuk of 10.

Wat kan ik doen, zodat ik wel deze manier van include kan blijven gebruiken, maar dat elke site zijn eigen dir pakt. Maar niet door ini_set("include_path","c:\website2\include"), want de websites worden op de server ontwikkeld en later op internet gezet in hele andere omgevingen (Linux/Windows).

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy but socially dead." - (The Warner Brothers [Anamaniacs])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Meerdere sites met behulp van WINS? Kan je dat eens uitleggen? :) Verder moet je in de IIS-MMC snap-in de verschillende sites aanmaken met de juiste homedirs erbij. En daar PHP aanzetten. Je hoeft dan niks de doen in je php.ini

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJack

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
Onder IIS zijn een 10 tal websites aangemaakt met allemaal hun eigen homedirs. (c:\website1;c:\website2;). Met WINS kan je een naam aan de website hangen die je in IE kan ingeven en dan krijg je die website ervoor (b.v http://website1).

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy but socially dead." - (The Warner Brothers [Anamaniacs])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

de include_path,g eeft het zoek patroon van de site aan, zodra hij de file vindt met je filenaam zal deze het meteen gebruiken en niet verder gaan in een andere directory, de enige methode om te zorgen dat de site de juiste include pakt, is om te specificeren in de code welke include file hij exact moet hebben en niet aan IIS zelf over laten om de juiste te vinden.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Volgens mij is WINS (tenminste als je de Windows Internet Service bedoelt) hier niet voor gemaakt. Wat WINS doet is netbios-namen mappen naar ipadressen. Je kan dus wel statische mappings aanmaken in je WINS-server (wat trouwens ook niet de bedoeling is, in principe zou dat dynamisch moeten gebeuren), maar dan wordt de naam gewoon geresolved naar IP-adres en krijg je inderdaad dus gewoon je eerste site te zien. :)

Wat je wel kan doen is je hosts-file (%systemroot%\system32\drivers\etc) editten, zodat IIS aan de hand van de ingetikte domeinnaam je wel goed kan doorsturen naar de juiste homedir. :)

.edit: Zie ook WINS

[ Voor 12% gewijzigd door RedRose op 17-04-2003 12:28 ]

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJack

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
Ik heb geen problemen met WINS, want die pakt wel de goede websites. Het is zodra ik in een website inlcludes in PHP ga gebruiken dat het mis gaat.

Maar als ik 'dusty' begrijp is er geen oplossing voor? Is het probleem ook bekend, want deze manier van werken lijkt me toch wel meer voor te komen.

[ Voor 35% gewijzigd door TheJack op 17-04-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

TheJack schreef op 17 April 2003 @ 12:34:
Ik heb geen problemen met WINS, want die pakt wel de goede websites. Het is zodra ik in een website inlcludes in PHP ga gebruiken dat het mis gaat.

Maar als ik 'dusty' begrijp is er geen oplossing voor? Is het probleem ook bekend, want deze manier van werken lijkt me toch wel meer voor te komen.
Ja tuurlijk is er een oplossing voor.. Of harde paden in de PHP-scripts zetten (zoals Dusty zegt) per site, of in php.ini geen include paths geven en het door een combinatie van je hosts-file en subfolders regelen. :)

Sundown Circus

Pagina: 1