Remote inloggen loginscripts

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:34
Hoi, ik heb hier de volgende situatie:

Een domein NT4 (al is dat verder niet van toepassing) met gebruikers die allemaal een loginscript hebben.

Dat netwerk (IP range 192.168.52.*) heeft via een router verbinding met een ander netwerk (IP range 192.168.131.*).

Tot voor kort werkten we hier met werkgroepen op de aparte IP-ranges. Ik heb nu een paar weken een nieuw loginscript ontwikkeld die ook op losstaande netwerken draait.

Het doel is dus dat de pc's die aan de 131-range komen te hangen gewoon lid blijven van het domein en dan inloggen op het domein.

Maar het probleem is: de loginscripts draaien gewoon niet. En dat terwijl ik vanaf die 131-machine wel gewoon kan pingen (op naam) naar de domein-servers op de 52-range.

Dat gebeurt trouwens met een hosts-bestand die er als volgt uitziet:
192.168.52.82 hfd_nve_com_02 #PRE #DOM:nve_hfd
192.168.52.85 adam-fs05 #PRE #DOM:nve_hfd
192.168.52.87 adam-prt07
192.168.52.143 pc0059
172.16.0.2 proxybun
Ik weet verder niet wat ik nog moet aanpassen, iemand anders wel?

[edit]
En toen vergat ik nog te vermelden dat ik KiX gebruik als loginscript...

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis op 17-04-2003 12:20 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]
Dat gebeurt trouwens met een hosts-bestand die er als volgt uitziet:
ziet er goed uit, zou moeten werken MITS je dit bestand hebt opgeslagen als LMHOSTS En niet als hosts.

Overigens hoef je maar 1 domain cotroller op te geven. dus de #PRE #DOM:nve_hfd achter adam-fs05 kan je weglaten.

Gebruik je inderdaad het bestand als LMHOSTS :?

• Dennis
Nee, maar daar ga ik uiteraard nu even voor zorgen *D.

Maarre, het heeft toch eigenlijk niet met de WINS te maken, dit probleem?

edit:

Het helpt dus niet, helaas.
Ik weet niet overigens, misschien is het van belang om te melden dat bijvoorbeeld de P-schijf (homedirectory van gebruikers) wél netjes wordt gemapt.

[edit-2]
Hidden extenties stond nog aan, maar na het weghalen van .sam werkt het wel.
:*

[ Voor 100% gewijzigd door Dennis op 17-04-2003 13:38 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Hosts is voor DNS resolving LMHOSTS is voor WINS resolving.

Kun je niet gewoon WINS implementeren daar en dan winsrelay agents per segment.

[ Voor 42% gewijzigd door mutsje op 17-04-2003 14:16 ]

• Dennis
Waarschijnlijk niet, tenzij de router wellicht WINS ondersteunt, maar dat denk ik niet. Aangezien er dus geen server komt te staan kan die ook geen WINS draaien.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan de WINS ook op de server in je 52 subnet draaien - het voordeel daarvan (naast het feit dat LMHOSTS niet zo heel mooi is, imho, ymmv), dat ook je browselist geupdate wordt.

• Dennis
Er draait al een WINS server op een server in de 52-range, maar blijkbaar is dat niet genoeg ?

• elevator
  • Niet online

elevator

Heb je die WINS server ook opgegeven in de clients van het 131 subnet, en geldt dit ook voor de DC in het 52 subnet?

• Dennis
Waarschijnlijk de DC wel, al kan ik dat nu niet controleren en ik ben ook niet degene die dat allemaal heeft opgezet.
De router die dhcp verzorgt voor de 131-range heeft denk ik geen vermelding naar de WINS, tenminste, dat concludeer ik hieruit want anders zou het toch moeten werken zonder lmhosts toch? Dat is toch wat je zegt? :)

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Je kan ff proberen handmatig het script uit te voeren van dat andere subnet om te kijken of dat wel werkt.
Gewoon \\domain intikken (domain is uiteraard je domeinnaam).
of \\pdc\netlogon en dan kix draaien.
Weet je in ieder geval of mappings etc goed worden aangemaakt.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• elevator
  • Niet online

elevator

ddc schreef op 18 april 2003 @ 11:07:
Waarschijnlijk de DC wel, al kan ik dat nu niet controleren en ik ben ook niet degene die dat allemaal heeft opgezet.
De router die dhcp verzorgt voor de 131-range heeft denk ik geen vermelding naar de WINS, tenminste, dat concludeer ik hieruit want anders zou het toch moeten werken zonder lmhosts toch? Dat is toch wat je zegt? :)
Precies - je kan zien ofdat de WINS servers opgegeven zijn, door 'ipconfig' te draaien. Het gebruik van WINS is (imho) zeker aan te raden boven het gebruik van een LMHOSTS file.

• Dennis
elevator schreef op 18 April 2003 @ 12:39:
Precies - je kan zien ofdat de WINS servers opgegeven zijn, door 'ipconfig' te draaien. Het gebruik van WINS is (imho) zeker aan te raden boven het gebruik van een LMHOSTS file.
Yep ik weet hoe het werkt en begrijp dat het makkelijker is omdat het minder gedoe is met die lmhosts enzo. En wijzigingen sneller worden doorgevoerd.
Flyduck schreef op 18 April 2003 @ 11:28:
Je kan ff proberen handmatig het script uit te voeren van dat andere subnet om te kijken of dat wel werkt.
Gewoon \\domain intikken (domain is uiteraard je domeinnaam).
of \\pdc\netlogon en dan kix draaien.
Weet je in ieder geval of mappings etc goed worden aangemaakt.
Dank je voor je hulp maar het is al opgelost :).
Pagina: 1