Upgrade aan mijn comp

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 15:35
Nou ik ben an het denken over een upgrade
Ik heb nu:

Asus P2B
Matrox g450
Hdtje
Terratec 24/96 ewx
Cd-romtje
384 mb geheugen

Ik heb zelf al een paar opties onderzocht

Optie 1
Koop een powerlead converter a 179 euro met een celly 1.4ghz 100mhz
Meer kan er niet op gezien de fsb van 100mhz van de P2B

Optie 2
Koop een nieuw mobo + xp2100 + 512mb ddr 379 euro(inclusief kast, maar die kan ik ook laten vallen aangezien ze aan mij persoonlijk ook losse zut leveren.
Even voor de duidelijkheid ze leveren alleen komplete systemen aan "gewonen klanten" ik ken die lui daar)

Optie 3
Ga zelf pinnen zitten verbinden van een celly 1.4 ghz

Alle opties zullen wel een performance winst op leveren.

Alleen zal optie 3 wel wat risky zijn en ben ik niet van plan om meteen mijn garantie kwijt te raken.

Optie 2 is geeft de grootste performance winst, maar de hitte productie en het lawaai van een goedkope koeler(een duure heb ik dan geen geld meer voor) staan deze een beetje in de weg daarnaast moet ik weer een nieuw mobo kopen waarvan ik de stabiliteit niet van weet enzo.

Optie 1 is de simpelste en het makkelijkst, maar de performance winst kan ik niet voor spellen dus toch een risk dat je neemt.

Wat ik doe met mijn computer

Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor muziek maken en 3dmaxen, ik wil ook een stille een een stabiele computer. Gezien dat ik met de voorgaande computers altijd vastlopers heb gehad. Met name met muziek maken ben je meestal alles kwijt.

Qua performance van mijn huidige systeem is niks mis als je het alleen over muziek maken hebt. Maar als ik ga 3dmaxen en ik moet renderen duurt het toch wel lang.
Ik heb ook gelezen dat pentuim cpu's niet erg goed waren in 3dmax. Laat we zeggen dat amd ze met gemak versloeg in alle render testen (gelezen op tomshardware).
Ook heb ik zelf weinig goede ervaring met celly's(celly 400mhz) bagger traag instabiel. Zeer weinig cache geheugen(128kb). Rare foutmeldingen
Hier voor ook nog een duron 700 mhz gehad, sneller als celly maar nog minder cache geheugen (64kb). En ook hier niet de snelste.

Mijn p3 500 heeft wel 256 kb cache geheugen, maar is niet geweldig snel.
Wel veel sneller dan mijn vorige systemen.

Speel af en toe een spelletje ik hecht gezien mijn vid kaart geen grote waarde aan hoge resoluties in 3d. Ben gauw te vrede
Speel momenteel (Diablo 2, quake 3, Day of Defeat(half life mod))

Kan iemand mij advies geven/ervaringen delen over de opties?
BVD

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Copypaste je startpost maar in "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 5 Daar is dit topic voor bestemd, zie ook de laatste posting van Dit graag lezen eer je een topic opent ;)

Dit topic is gesloten.