Windows XP geen tobo en muis...

Pagina: 1
Acties:

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:06
Ik heb net op mijn p3-450 windows xp geinstalleerd, maar omdat hier een toetsenbord bij zit met een Nederlandse Indeling heb ik dat ff bij land instellingen aangepast, alleen na een reboot werken zowel mijn Toetsenbord en Muis niet meer.

Beide zijn PS/2, ik heb mijn USB muis er ook aan gehangen en die doet het prima, in safe mode doen ze het wel goed.

Nu heb ik al de drivers opnieuw geinstalled maar niets lijkt te helpen...

wat zie ik over het hoofd ?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Is er nog bepaalde software bij je keyboard geleverd?
Misschien dat installatie daarvan helpt.
Anders zou ik in ieder geval eens proberen om je keyboard en muis in systeembeheer weg te gooien, en te rebooten.
Maak er anders eens een keyboard met engelse indeling bij aan.

Verwijderd

Kan je ze niet even in de oude stand terugzetten in safe mode? Weet je wel zeker dat je de nederlandse indeling moet gebruiken? Die wordt namelijk bijna nooit gebruikt.
Het moet VS(internationaal) zijn

• JWO
dat in systeembeheer weg gooien heb ik al geprobeerd helpt niets, zit verder geen software bij, en ja ik weet zeker dat het de nederlandse indeling is (het is een fijutsu siemens :| )

en in safe mode terug zetten helpt ook al nix :'(

maar waarom doet de muis dan ook niets ?

[ Voor 10% gewijzigd door JWO op 17-04-2003 12:06 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar zou het zo kunnen zijn dat XP met het gewoon opstarten een IRQ (bijvoorbeeld) conflict veroorzaakt tussen de beide PS/2 poorten?
In veilige modus wordt lang niet alle hardware geactiveerd, dus is het conflict dan weg. Dat zou verklaren waarom je in de setup beide nog wel kon gebruiken, ook dan wordt lang niet alle hardware geactiveerd.

• JWO
jah dat was dus het probleem :)

er waren geen IRQ adressen meer vrij, alleen maakte windows daar dus geen melding van of gaf geen conflict aan, heb ff een com poort uitgeschakeld en gaan met die banaan :)
Pagina: 1