nagel over lak, weg lak?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 15:00
Ik heb mijn kast dus metallic gespoten..

eerst Primer erop.. toen geschuurd. daarna metallic..

en toen nog blanke lak erover heen.
het heeft nu ongeveer 12 uur gedroogd..

ik ging de platen aan de kast monteren en opeens schoot ik met mijn nagel over de linkerplaat van de voorkant gezien. en nogal vooraan zodat het zichtbaar is.

de lak ging er dus gewoon af en ik zag de primer zitten en een stukje daaronder nog!! :(

HOE KAN DIT? nog langer laten drogen??
hoe kan ik dat stukje bijwerken ZONDER de hele PLAAT te moeten bijwerken?

ohja en al het spul is van motip

[ Voor 4% gewijzigd door RelaXXinG op 17-04-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Heb je voldoende lang gewacht tussen de lagen door? En meestal duurt krasvast uitharden wat langer. je kan het stukje niet bijwerken dat je het niet meer ziet (je zal het altijd zien hoe dan ook). Dus overnieuw helaas.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
ja zeker de tijd tussen primer en lak..
en tussen lak en BLANKE lak ongeveer een half uur..
ik heb nou met een kwastje dat streepje bedekt.

- KAN ik nog blanke lak op de platen spuiten?

- HOELANG duurt het voordat ie helemaal KRASVAST is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 16:21

Spikey

Making the web accessible!

Helemaal keasvast is het natuurlijk nooit, maar om het redelijk bestendig te hebben zou ik toch rekenen op een paar dagen.

Mijn kast heeft 2 dagen te drogen gelegen en toen ie op m'n kamer stond kon je nog steeds een lichte verflucht ruiken.

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 18:57

talin

ES-MA

beschadigd stukje open laten rest afplakken , oversuiten en daarna met Commandant ( = poetsmiddel in Groene bus ) goed poetsen , om alles weer mooi egaal te krijgen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27231

Ik heb ook primer, metallic zilver en daarna blanke lak van Motip gebruikt. Duurt inderdaad erg lang voor het voldoende uitgehard is.
Kan je aanraden minimaal 48 uur en beter nog langer na het aflakken te wachten. Ik heb het 3 dagen laten drogen en het is danook echt hard en redelijk krasbestendig.
[img]=http://members.home.nl/zegg/pics/Compaq/compaq50.JPG[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
goed dan kijk ik wat ik ervan kan maken en laat ik het gewoon een paar dagen staan :-)

bovendien de voorkap en de bovenkap zitten er wel op.
zal ik die dan gewoon laten zitten. gebeurt toch niks mee

[ Voor 41% gewijzigd door RelaXXinG op 17-04-2003 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:10

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Duurt meer dan een dag voordat het hard is. Let ook op dat je geen dikke laag spuit. Beter 3 dunne laagjes dan 1 dikke(staat ook vast op bus :) ) . In spuiterijen zetten ze niet voor nix van die mega lampen op gespoten objecten, dan is het wel sneller hard. Laat het gewoon rustig 2 daagjes drogen en dan pas blanke lak er op.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 14:06
24 uur drogen en meestal na 6 weken pas echt uiteghard dat je er niks meer af krijgt dat geld helemaal op metaal.

Het kan wel uitharden in kortere tijd, maar nooit helemaal zoals het in 6 weken doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26576

Nou, ik heb dat een keer gedaan met een fiets, in de primer gespoten, na enkele weken in de (acryl)lak gespoten, maar nu ben ik een jaar later en als ik er met m'n nagel overheen ga, dan haal ik de lak er nog af, zie je dus gewoon de primer.
Ik denk dus dat bepaalde lak op bepaalde primer niet hecht.
Je kunt het es aan de schilder vragen, die weet het vast wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 26576 op 17-04-2003 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33881

heb je ook de ondergrond VOOR de primer geschuurd en ontvet? anders hecht het ook erg slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70988

Mijn manier, zeker krasvast:

1. schuren/ontvetten

2. Primer (2 lagen)

3. heel licht opschuren (nat schuurpapier)

4. 3 tot 5 lagen metallic

5. 2 lagen blanke lak

Tussen alle lagen 15. min laten drogen, krijg je goed resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
  • Laatst online: 23-11-2024
Anoniem: 70988 schreef op 17 April 2003 @ 20:46:

1. schuren/ontvetten

2. Primer (2 lagen)

5. 2 lagen blanke lak

Hoelang laat je daarna zoiets dan uitharden..?? Een paar dagen, of eerder een week of iets dergelijks.. Ik heb namelijk ooit eens een bericht gelezen over iemand die tussen het "primeren" en de echte laklagen ongeveer een maand wachtte, en nadat alles klaar was, ook weer een maand wachtte.. Of zijn dat soort wachttijden eigenlijk gewoon nooit nodig..?

Ik ben zelf in ieder geval ook altijd aan het prutzen met lak, en bij mij wil het ook nooit lukken, vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 14:58
Vooral stap3 is heel erg belangerijk.
Dat vergeten de meesten. Of denken van, ach ik heb al geschuurd, dat doe ik niet weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik ben ook altijd bang dat als ik ga schuren, dat ik alles weer verpest... Ondanks dat ik weet dat het moet, doe ik het dan toch maar niet.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

Anoniem: 70988 schreef op 17 April 2003 @ 20:46:

1. schuren/ontvetten

2. Primer (2 lagen)

5. 2 lagen blanke lak

Ja of je laat de laatste primer laag eerst 12 tot 24 uur drogen en dan elke nakomende metalic laag 24 uur drogen.Weet je zeker dat ie meteen beter uitgehard is.Beter om dit soort dingen langzaam en goed te doen.Het effect mag er daarna best wezen denk ik zo.

(15 minuten drogen?Op die Motip busjes staat dat je zowieso 30 minuten moet wachten dacht ik.En volgens mij houdt je op die manier alle verf wekende middelen in de onderste lagen vast.Verf hard namelijk niet ui in 15 minuten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26576

Dat is ook niet de bedoeling dat de verf binnen 15 minuten uithardt, als je op het busje kijkt dan zie je dat er staat dat elke laag binnen ca 30 minuten moet worden aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83168

wacht gewoon tot je het echt zeker weet :P , ik zou zeggen dag of 4/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

misschien nagellak gebruiken :?

Sorry..geen hk

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61849

Anoniem: 26576 schreef op 20 April 2003 @ 11:13:
Dat is ook niet de bedoeling dat de verf binnen 15 minuten uithardt, als je op het busje kijkt dan zie je dat er staat dat elke laag binnen ca 30 minuten moet worden aangebracht.
true ( ik moet echt eens een bril aanschaffen), maar toch , als je elke laag apart laat uitharden kunnen de weekstoffen sneller afgevoerd worden denk ik zo.
Pagina: 1