Afgesloten - O2 klantenservice

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn O2 abonnement is vandaag afgesloten, vanwege een (tijdelijk) saldotekort. Dit kwam voor mij als een totale verrassing. Totaal geen bericht gehad in de vorm van brieven, sms, telefoontje of iets dergelijks.

Ik dus de O2 klantenservice bellen:

"Ja meneer, wij kunnen er niets aan doen. U moet het bedrag maar overmaken naar onze bankrekening etc etc, dan wordt u 48 uur na ontvangst weer aangesloten".

Aangezien ik daar niet op kan wachten (ik moet van giro naar bank en de feestdagen zitten er ook tussen), gevraagd of ze misschien een andere oplossing hebben ,omdat dit voor mij nogal onverwachts kwam. Ik vroeg ook waarom ik geen herhaling of aanmaning heb gehad.

Nu blijkt dus dat mijn oude adres daar nog in het systeem staat, en dat het daar dus heengestuurd is. Een adreswijziging in de vorm van een TPG Verhuisformulier heb ik ruim van te voren (4 weken) opgestuurd, zodat ze op de hoogte konden zijn. De O2 klantenservice reageert hierop:

O2: "Ja, maar die verhuisformulieren kunnen wij niet verwerken"
koelkast: "Waarom kan ik het daar dan wel invullen"
O2: "Dat is niet onze verantwoordelijkheid"
koelkast: Dat lijkt me wél jullie verantwoordelijkheid, als je je als bedrijf aanmeld bij het verhuisformulier, dan moet het toch goed werken, dan zorg je daar toch voor?"
O2: "Ja, maar we raden klanten ook aan om een aparte adreswijziging naar ons te sturen"
koelkast: "Daar heb ik nog nooit iets van gehoord"
O2: "Dat is dan uw verantwoordelijkheid"
koelkast: "Lijkt me dus niet. Ik kan niet ruiken dat ik niet met dat verhuisformulier mijn adreswijziging niet aan jullie kan doorgeven, terwijl ik wel alle gegevens kan invullen?"

Vervolgens nog even bij de afdeling incasso geprobeerd, die zeggen dus precies hetzelfde, en draaien er vreselijk omheen.

Voor mij weer een dikke MIN voor de klantenservice van O2. Wat vinden jullie hiervan?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Opzeggen, wegwezen. Wij consumenten hebben de macht.. en worden dus uiteindelijk behandeld zoals we behandeld willen worden ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Wekkel op 17-04-2003 10:56 ]

• koelkast
  • Niet online
Wekkel schreef op 17 april 2003 @ 10:55:
Opzeggen, wegwezen. Wij consumenten hebben de macht.. en worden dus uiteindelijk behandeld zoals we behandeld willen worden ;)
Even serieus: ik kan toch niet zomaar opzeggen?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Opzeggen tegen de vroegst mogelijke datum en dan naar een fatsoenlijke provider gaan. De vraag is alleen of er wel een fatsoenlijke provider is, ze hebben allemaal wel wat :)

On topic: de behandeling van je 'klacht' is natuurlijk lachwekkend en ademt behoorlijk een ambtenaarsfeer uit. Misschien dat een briefje naar de juiste persoon deze onzin (voor anderen) uit de wereld kan helpen in de toekomst. Voor het overige lijkt mij snel betalen de beste optie. Je zal maar even met je fysieke medemens moeten communiceren ipv met je vrienden ver weg.

Verwijderd

Wat je moet doen weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat die verhuisberichten van PTT niet goed werken.
Ben verhuisd een half jaar geleden en nog steeds hebben sommige bedrijven mijn nieuwe adres niet, terwijl ze wel op het formulier stonden.... Zou de fout eerder bij PTT zoeken dan bij O2

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

zeer slechte zaak, het lijkt me duidelijk dat het niet door jou komt dat je bent afgesloten. Wanneer ze zich hebben aangemeld bij de verhuisservice dan dienen ze dat ook te verwerken, gewoon een rotsmoes van de klantenservice.

eerst je geld over maken en daarna een vergoeding eisen voor de fout die ze hebben gemaakt.

Dus abo. geld van niet aangesloten periode eise, alle evt. heraanlsuitingkosten en een redelijk bedrag declareren aan gemaakte kosten aan andere telefonie omdat je GSM niet in gebruik was. Gewoon keurig nette brief schrijven en evt. dreigen met stappen naar Ook dat nog! de ombudsman o.i.d.

[ Voor 23% gewijzigd door aardbeix15 op 17-04-2003 11:03 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Brief sturen. Dan krijg je niet die helpdeskpaupers die alleen maar scriptjes kunnen afdraaien. Je probleem duidelijk uitleggen (vriendelijk) en vragen of ze je ASAP willen bellen om je probleem op te lossen. Omdat dit een geval van haast is zou ik hem aangetekent versturen zodat het ze duidelijk is dat je het erg belangrijk vindt.

• koelkast
  • Niet online
Hmm, ik heb nu toch maar betaald, en gelijk een brief gestuurd naar de klantenservice met de vraag of ze me willen bellen hierover.

En ik zal eens kijken welke vergoeding ik hier voor ga vragen :(

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De helpdesk van O2 ligt volgens mij dubbel van het lachen als ze een brief ontvangen met het verzoek om iemand te bellen. :/
Aan wie heb je de brief gericht? Ik vermoed dat het niet goed gaat komen als die aan de helpdesk is gericht.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:59
Een helpdesk van wat voor bedrijf dan ook bestaat meestal uit studenten en dat soort volk. In ieder geval niet mensen met echt groot hart voor het bedrijf, mensen die lang blijven en in ieder geval niet met invloed. Probeer dus via een brief oid iets hogerop te komen, heb je meer kans. Ik heb zelf een goede anderhalf jaar op een helpdesk gewerkt (compuserve, daarna HP Corporate PC) en weet dat erom gelachten wordt ja :D

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Ik vind het terecht van o2. Zorg dan ook voor voldoende saldo! weet je hoeveel wanbetalers er zijn? daar moeten ze hard tegen optreden....

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

1Ben vandaag ook totaal onverwachts afgesloten... ik kon in eens niet bellen. Had vorige maand geen ekenng gehad mn broer wel en we krijgen die altijd tergelijkertijd, toen maar een duplicaat bij O2 besteld, kostte me iets van 4 euro pfff.... maar goed kan fout van tpg zijn... maar nu dus weeer, zonder factuur zonder aanmaling helemaal nix!! Bij de klanten/k*t-service zeiden dat dat niet hun probleem was omdat n hun systeen idd mijn adres staat pffff... en nu moet ik op me volgende factuur 12.50 extra heraansluitigskosten betalen.... niet tof. verder was ik altijd erg tevreden over mn abbo, dit is nu wel een tegenvaller. kijken wat er gebeurd als het weer telfort word....

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:18

hstoker

Yatta!

Hmm.. ben dus sinds kort ook (weer) afgesloten, kreeg een brief dat ik niet had betaald. Ik kijken, met RABO internetbankieren, 14 dagen geleden dus al afgeschreven onder vermelding van klantnummer en rekeningnummer.

Dus gelijk 12 en een half euro claimen en kosten voor deurwaarder etc. etc.

Heb maar een prepaid kaart gekocht, laat ze maar komen! Nog 2 maand, dan wordt het dus weer vodafone :)

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Verwijderd

Idd het is een puinhoop daar bij O2 en hebben ook vreselijke proceduren. Ik net op laten zeggen. Wordt er echter wel een extra maand van mijn bankrekening afgehaald, en "zal" kennelijk daarna weer worden teruggestort.

Krijg ik een rekening waar ik kennelijk een uur teveel in heb gebeld, wil ik specificaties erover, krijg je te horen:
"Ja helaas meneer wij hebben de nota's nog niet in onze systeem. Kunt volgende week terugbellen?

En een extra opmerking van hun op de koop toe:
"99% van alle rekeningen kloppen hoor :r "

Verwijderd

dan zit ik bij die 1ne procent waar het niet klopt, ik kon weg bij O2 i.v.m. specificatie van tel. rekening. (niet meer gespecifieceerd), laatste faktuur van hun ineens 117.50 Pleuro afkoop kosten... ik heb toen de AO terug laten draaien, en handmatig het bedrag overgemaakt wat ze nog wel van me kregen 19.68 incl. Na de terugdraaiing O2 gebeld met de melding dat ik om meerdere redenen de afschrijving had terug laten draaien.

geen enkel probleem met ze gehad verder....

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 07:40:
dan zit ik bij die 1ne procent waar het niet klopt
99% van alle rekeningen klopt. Iedereen krijgt als het goed is elke maand een rekening, dat zijn 12 rekeningen per jaar. Als alle foutieve rekeningen verspreid worden over de klanten, dan heeft ongeveer één op de acht klanten in dat jaar een rekening die niet klopt. Dat is echt heel veel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
faxnummer van o2 administratie: 020-2007778
daar even een nette brief naartoe faxen en wellicht is je probleem dan snel opgelost. Blijf gewoon vriendelijk en beleefd en leg netjes uit hoe het in elkaar zit.

En als je gewoon snel aangesloten wilt worden zul je geld moeten storten bij de bank en dan het betalingsbewijs per fax naar hun sturen, meestal word je dan ook weer snel aangesloten aangezien je toch al betaald hebt.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 21:53:
Ik vind het terecht van o2. Zorg dan ook voor voldoende saldo! weet je hoeveel wanbetalers er zijn? daar moeten ze hard tegen optreden....
Een keer onvoldoende saldo maakt je nog geen wanbetaler. Wie is dat nu niet eens overkomen. En indien het je nog niet overkomen is, dan komt de dag dat je met een rood hoofd achter de pin automaat staat heus nog wel.

Onee heeft een mijnsinziens een fout gemaakt door de adreswijziging niet te verwerken. Kenmerkend voor ze hun klantenservice is een zware puinhoop.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• koelkast
  • Niet online
Ik heb een brief geschreven, en ben hopelijk begin volgende week weer bereikbaar. Ik vraag me alleen af welk bedrag redelijk is om te vragen als vergoeding:

- 12,50 voor heraansluitkosten
- kosten van onbereikbaarheid (anderhalve week lang)
- kosten aan tijd en ergernis

Wat zou ik totaal kunnen vragen hiervoor? Ik dacht zelf iets van € 30,-

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:52

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Het is te hopen dat je brief gelezen wordt. Ik heb zelf 10 faxen en een aangetekende brief gestuurd naar o2. Geen reactie gekregen. Binnenkort sta ik "gezellig" met O2 bij de stichting geschillencommisie telecommunicatie. In mijn geval ging het niet om een achterstand van betaling, maar om een nummerportering dat 4 maanden !! geduurd heeft.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:47
Ja 02 is leuk zolang je geen problemen hebt met die gasten. Mij broertje had een 360 abo. Kreeg hij de derde maand geen nieuwe belbundel, wat resulteerde in een rekening van 250euro, waarvan 200euro door hun schuld. Hier heeft hij tot het einde van zijn abo over geschreven/gebeld etc, maar zelfs nu een half jaar na het beindigen van zijn abo krijgt hij nog brieven van 02 dat er een rekening openstaat en dat het nummer afgesloten zal gaan worden. Ze hebben aangeboden 50euro kwijt te schelden van het bedrag, en zeggen geen tijd te hebben het probleem uitvoerig te bekijken, terwijl het hun fout is.

Kortom, verwacht van 02 op een gebied van service helemaal niets. Maarja ben er zelf net achter dat ook Debitel op dit gebied ook een naam laag te houden heeft :(
Pagina: 1