[Delphi] SMS servertje met Nokia 5210

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Kon niet iets vinden dat me bevredigde in de search en google, dus dan maar zo... Wel betaalde software en zo, maar daar zit ik niet op te wachten...

Wat ik wil is een SMS servertje maken met een Nokia 5210 of eventueel een Siemens C35 telefoon.

Ik wil gewoon hetzelfde sms bericht kunnen "broadcasten" naar 30 adressen (ja, dat kost me dus 30 sms'jes).

Heeft iemand nuttige tips/info waarmee ik verder kan? Het is eenmalig en niet cmmercieel dus was niet bereid om 300$ voor een component neer te tellen...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

als je een datakabeltje hebt kan je toch zelf software schrijven ?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Dit heeft ooit in de electuur gestaan, zal even voor kijken of ik die nog heb.

www.elektuur.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Pizzaman op 17-04-2003 10:57 ]

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Het is toch veel goedkoper om via internet te smsen, daar zijn wel data oplossingen voor.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:32
Kun je met die Siemens niet een SMSje naar een groep sturen?
Met mijn M50 kan ik dat wel. Gewoon alle nummers in een groep stoppen en dan een SMSje sturen naar die groep.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
maikel schreef op 17 april 2003 @ 10:54:
Kun je met die Siemens niet een SMSje naar een groep sturen?
Met mijn M50 kan ik dat wel. Gewoon alle nummers in een groep stoppen en dan een SMSje sturen naar die groep.
die C35 kan dat volgens mij niet...
Het is toch veel goedkoper om via internet te smsen, daar zijn wel data oplossingen voor
Van wat ik gehoord heb kan dit maar naar een beperkt aantal aanbieders (dacht alleen Libertel) en ik moet naar allemaal kunnen sturen...

Overigens ook de opmerking over een datakabel is vrij loos, da's slechts de interface en als ik daar naar op zoek was had ik het niet onder "P&W" gezet ;)

[ Voor 40% gewijzigd door jopiek op 17-04-2003 11:00 ]

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

jopiek schreef op 17 april 2003 @ 10:58:
[...]

die C35 kan dat volgens mij niet...

[...]

Van wat ik gehoord heb kan dit maar naar een beperkt aantal aanbieders (dacht alleen Libertel) en ik moet naar allemaal kunnen sturen...

Overigens ook de opmerking over een datakabel is vrij loos, da's slechts de interface en als ik daar naar op zoek was had ik het niet onder "P&W" gezet ;)
ehm.... ja...

ik bedoel dat de "driver" om die sms-jes te sturen, echt niet zo moeilijk is om t maken, en ja, er is wel een verbinding nodig tussen pc en mobiel...

Verwijderd

www.hotsms.com stuurt wel naar alles door

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 11:02:
[...]

ehm.... ja...

ik bedoel dat de "driver" om die sms-jes te sturen, echt niet zo moeilijk is om t maken, en ja, er is wel een verbinding nodig tussen pc en mobiel...
ok, maar die Nokia 5310 heeft IRda en m'n laptop ook, dus dat lijkt me het proleem niet, alleen moet ik dat ding (telefoon) nog binnenkrijgen...

en hoe maak je dan zo'n driver? heb niet zo veel verstand van gsm's (meer van pc's ;))

[ Voor 12% gewijzigd door jopiek op 17-04-2003 11:20 ]

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Nokia Logomanager heeft die optie. Werkt alleen met nokia's. Je kunt daarmee logo's ringtones en smsjes maken. Je schrijft een sms, klikt op telefoonboek en dan kun je de namen selecteren uit je gsm telefoonboek en voila daar gaatie.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 11:23:
Nokia Logomanager heeft die optie. Werkt alleen met nokia's. Je kunt daarmee logo's ringtones en smsjes maken. Je schrijft een sms, klikt op telefoonboek en dan kun je de namen selecteren uit je gsm telefoonboek en voila daar gaatie.
beterz, de kon je van nokia downen nietwaar?

aha: "Use PC Suite to synchronize phone information with a compatible PC, send and receive data files, receive and transmit faxes, and access short messages services provided by the digital cellular network.

If you would prefer a language version other than English, please select it from the menu below. (Please note: PC Suite is not available in all languages.)" zie http://www.nokia.com/cda1/0,1080,1091,00.html

lijkt me dus dat het zelf schrijven van een component zelfs overbodig is... da's jammer zoiets is wel grappig nl. ;)

Cogito Ergo Credo

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55

Geckoo

Good news, everyone!

Kijk anders in dat koffie zet apparaat topic. die was daar ook mee aan het stoeien. had een programma gevovnden waar mee je (met isdn) smsjes kon sturen. dit is dus goedkoper maar je moet alleen isdn hebben. ik gaat het topic ff zoeken.

[edit]
nou dat was simpel het antwoord staat hiero

[ Voor 22% gewijzigd door Geckoo op 17-04-2003 11:31 . Reden: linkie! ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• PKP B-Man
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2023
Mocht je het zelf willen gaan programmeren, hier is een linkje die uitlegd hoe een sms bericht is opgebouwd:
http://www.dreamfabric.com/sms/
Misschien dat het (iemand) van pas komt...
En voor het bewsturen van een telefoon kun je AT commando's gebruiken, voor de C35 kun je dit document gebruiken:
http://www.wdm.se/alla/tc3xSWv4.pdf

Ik heb deze links destijds gebruikt voor precies het tegenovergestelde van wat jij wil. Ik heb namelijk een programmatje geschreven dat kijkt of er nieuwe sms op je telefoon aanwezig is, die decodeert en de "opdracht" uitvoert (zo kon ik mijn pc besturen m.b.v. sms)

edit:
Oja, en Nokia heeft ook SDKs, misschien kun je eens kijken wat die precies kunnen

[ Voor 9% gewijzigd door PKP B-Man op 17-04-2003 15:20 ]

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
wel, ik dnek dat ik zo iig al een heel eind kom, nu hopen dat ik die nieuwe telefoon snel krijg want m'n oude is bijna kaduuk... (kan er niet mee bellen, alleen gebeld worden, als ik er mee bel hoor ik en de overkant gewoon niets :()

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

PKP B-Man schreef op 17 april 2003 @ 11:37:
Mocht je het zelf willen gaan programmeren, hier is een linkje die uitlegd hoe een sms bericht is opgebouwd:
http://www.dreamfabric.com/sms/
Misschien dat het (iemand) van pas komt...
En voor het bewsturen van een telefoon kun je AT commando's gebruiken, voor de C35 kun je dit document gebruiken:
http://www.wdm.se/alla/tc3xSWv4.pdf

Ik heb deze links destijds gebruikt voor precies het tegenovergestelde van wat jij wil. Ik heb namelijk een programmatje geschreven dat kijkt of er nieuwe sms op je telefoon aanwezig is, die decodeert en de "opdracht" uitvoert (zo kon ik mijn pc besturen m.b.v. sms)

edit:
Oja, en Nokia heeft ook SDKs, misschien kun je eens kijken wat die precies kunnen
PKP B-Man wat jij hier boven schrijft wou ik gaan proberen... zou jij misschien contact met mij willen opnemen via e-mail k heb een paar vraagjes over je project...

Verwijderd

He kan iemand mij ook de source van het programma sturen ben ook met z'n proggie bezig maar krijg het niet voor mekaar

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 14:08:
He kan iemand mij ook de source van het programma sturen ben ook met z'n proggie bezig maar krijg het niet voor mekaar
Nee, scriptrequest zijn hier niet toegestaan omdat dan de hele 'leerfactor' van het forum af is. Hiermee proberen we te voorkomen dat alle kennis wegvloeit van het forum.

Daarom, als je een probleem hebt met de code, maak een nieuw topic volgens de quickstart en je zult waarsch. geholpen worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.