Mijn vraag is hoe ik windows 2003 kan partitioneren? Heb een HD (80GB) en deze heb ik bij installatie gewoon als 1 partitie gepartitioneerd. Nou ik kwam dus in windows en wou ff partition magic 8 installeren kwam ik erachter dat dit niet wou. Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Om toch te kunnen partitioneren?
Hopelijk weten jullie de oplossing
Nee dat kan niet... heb het al als 1 partitie gemaakt bij de setup.. werkt normaal altijd bij elke O.S.
Ik geloof niet dat je de partitie waar Windows op staat kleiner kunt maken met de standaard Windows partitie prog.. moet met een progje als partition magic in DOS.Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 10:29:
Kun je niet met de windows disk manager de boel partitioneren?
Van voor bestands systeem gebruikt .net 2003 eigenlijk ? NTFS ?
Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!
Verwijderd
Je hebt Server Magic nodig bij elke Windows Server variant.
Wat je wel kunt doen is op een XP of W2K pro machine Partition Magic installeren, de bootfloppen aanmaken, en daar je machine mee booten. Vervolgens een resize doen.
Bij de installatie van Windows kun je trouwens ook direct de partitie grootte instellen op eeen meer gebruikelijke waarde (iets van 10 GB ofzo?).
Wat je wel kunt doen is op een XP of W2K pro machine Partition Magic installeren, de bootfloppen aanmaken, en daar je machine mee booten. Vervolgens een resize doen.
Bij de installatie van Windows kun je trouwens ook direct de partitie grootte instellen op eeen meer gebruikelijke waarde (iets van 10 GB ofzo?).
oke thnx.. I will give it a try.. ja het is NTFS:S. Doe normaal bij installatie 15 GB voor windows. Maar wou hem testen op mijn 80 Gb testschijf. En toen niet verder over naged8 en ja.. D8 nou ja pech ga ook niet opnieuw starten. Moet wel kunne met partition magic maarja.. krijg je ineens een foutmelding..
Nou ik heb het geprobeerd en geeft in dos net zo leuk dezelfde fout van Cannot run under w2003..:S
[ Voor 5% gewijzigd door MasterMike op 17-04-2003 11:26 ]
dat wordt wachten op partitioneringssoftware die wel om kam met w2k3 denk ik ...
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
ja zo iets d8 ik zelf ook of dan maar opnieuw installere..:'(
Verwijderd
[miereneukmodus]MasterMike schreef op 17 april 2003 @ 10:24:
Mijn vraag is hoe ik windows .net 2003 kan partitioneren? Heb een HD (80GB) en deze heb ik bij installatie gewoon als 1 partitie gepartitioneerd. Nou ik kwam dus in windows en wou ff partition magic 8 installeren kwam ik erachter dat dit niet wou. Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Om toch te kunnen partitioneren?Hopelijk weten jullie de oplossing
Is het windows server 2003 dat hier wordt bedoeld?
[miereneukmodus]
Verwijderd
Bij knowledgebase kan ik zo niks vinden, misschien met Ghost, en dan je target partitie kleiner maken?
Kan je opgeven voor je gaat Ghosten
Ik doe ook maar een gooi
Kan je opgeven voor je gaat Ghosten
Ik doe ook maar een gooi
MasterMike, zou je wat vaker gebruik kunnen maken van de
knop? Bvd
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Waarom let niemand op wat Max_Kool zegt?
De "standaard" versie van Partition Magic kun je niet met een Server versie van Windows gebruiken. Dit heeft dus niets te maken met Windows 2003, maar alleen met Server. Je kunt dus wachten totdat je een ons weegt op een nieuwe versie van Partition Magic, maar dit gaat niet werken.
Wat wel werkt is de "server" versie van Partition Magic, oftewel Server Magic.
Een weggetje hieromheen is om je harde schijf met een server-versie van Windows als extra harde schijf toe te voegen aan een systeem zonder server-versie van Windows. Je kunt dan gewoon Partition Magic gebruiken. Partition Magic kijkt namelijk naar de eerste primaire actieve partitie en als daar geen server-versie van Windows op staat dan start hij wel op. Omdat NTFS gewoon wordt ondersteund werkt dit verder prima tenzij je exotische grappen zoals softwarematige RAID5 gebruikt.
De "standaard" versie van Partition Magic kun je niet met een Server versie van Windows gebruiken. Dit heeft dus niets te maken met Windows 2003, maar alleen met Server. Je kunt dus wachten totdat je een ons weegt op een nieuwe versie van Partition Magic, maar dit gaat niet werken.
Wat wel werkt is de "server" versie van Partition Magic, oftewel Server Magic.
Een weggetje hieromheen is om je harde schijf met een server-versie van Windows als extra harde schijf toe te voegen aan een systeem zonder server-versie van Windows. Je kunt dan gewoon Partition Magic gebruiken. Partition Magic kijkt namelijk naar de eerste primaire actieve partitie en als daar geen server-versie van Windows op staat dan start hij wel op. Omdat NTFS gewoon wordt ondersteund werkt dit verder prima tenzij je exotische grappen zoals softwarematige RAID5 gebruikt.
Mensen, mensen. Er is meer op de wereld dan partition magic. Zoals ik zei, ranish: http://www.ranish.com/part/
(kweet trouwens niet of versie 2.43 wel ntfs 5.1 ondersteunt, maar hopelijk wel)
(kweet trouwens niet of versie 2.43 wel ntfs 5.1 ondersteunt, maar hopelijk wel)
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
thnx voor alle posts en wat max_kool en arnaud zeiden werkte bedankt zover...
Pagina: 1