Toon posts:

TV aansturen via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om een Televisie aan te sturen via een UTP netwerk. Bestaat daar software voor, en zo ja welke?

Lijkt me wel, schiphol heeft het bijvoorbeeld.

Verwijderd

dat gaat toch niet via UTP :?

Verwijderd

Topicstarter
eeuh hoe dan? Via lange s-video kabels?

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
L O L _/-\o_
probeer de tv te besturen via een tvkaart en die weer TV-out te geven ofzo en dan een proggie te schrijven voor de tvkaart die weer via het netwerk dus jou mooie utp kabel aangestuurd kan worden

kortom naar mijn idee belachelijk plan 8)7

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
Niet als je 20 tv's moet aansturen op verschillende plaatsen in een gebouw. UTP ligt er al, anders moet je extra kabels gaan trekken. Ik vraag alleen of het kan, zodat het eenvoudig aangesloten kan worden.

Verwijderd

Je kan natuurlijk proberen om een tulp stekker aan 1 van de kabeltjes te zetten, maar aansturen?

Verwijderd

Je moet iets hebben dat ethernet commandos vertaalt in commandos voor de afstandbediening.
Dit soort systemen worden gebruikt in ziekenhuizen , waar bediening via telefoon en centrale computer gebeurt

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Je kunt de tv's niet aansturen. Je kunt alleen beelden overzenden.
Ik had pas geleden wel het idee om een svhs kabel open te knippen te kijken hoe die draadjes allemaal zitten. Als het er < acht zijn proberen een utp kabel eraan vast te patchen, aan de andere kant ook een utp kabel patchen en dan aansluiten op een accesspoint in huis, zodat ik op me kamer pc een film aan kan zetten en die beneden kijken.

Erm...

Verwijderd

video singlaan meot versterkt worden als je het over een lange afstand gooit, schiphol heeft geen tv's maar datamonitoren

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat daar geen verloopje van ofzoiets?
(aansturen was foute term, ik bedoel ook signaal doorgeven)

Verwijderd

Zet in plaats van een RJ45 stekker een gewone tulp stekker op 1 van de kabeltjes. Dat moet denk ik wel gaan werken, ben alleen bang dat je erg veel signaal verlies krijgt.
Pagina: 1