[Win2K-XP] een printer per ruimte installeren

Pagina: 1
Acties:

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb een probleem.
Ik heb hier bezig om een Windows 2000 domein op te zetten met Windows XP clients.
Gaat verder goed. Nu ben ik bij de printers angekomen. Windows gaat ervan uit dat een gebruiker zelf een printer installeert. Dit is bij ons dus niet de bedoeling. We maken gebruik van roaming profiles en in elke ruimte moet een user de printer krijgen die in die ruimte staat.
Onder Windown NT was het zo dat als een printer lokaal onder administrator geinstalleerd werd, elke gebruiker op die machine die printer ook had ookal maakten ze gebruik van roaming profiles. Windows XP neemt de printer blijkbaar mee in de profielen. Als een user dus in een andere ruimte inlog, krijg hij de printer mee en dat is niet de bedoeling. Ik heb in de knowledge base van Microsoft gezocht en het enige wat er daar over staat is dat ze een printer installeren en die in het default user profiel gooien. Hier heb ik dus nog niks aan.
Wat ook een oplossing is, is om ALLE printers lokaal te installeren en dan alleen de juiste printer doormappen naar de netwerkpoort. Dit wordt dan alleen onoverzichtelijk voor de gebruiker.

Weten jullie mischien een manier om dit netjes op te lossen? Het aller mooiste zou zijn als ik in de Active Directory een printer toe kon wijzen aan een PC Naam.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Mag ik er even op wijzen, helaas, dat de deployment kit van windows 2000 server i.c.m. Active Directory een uitgebreide mogelijkheid biedt om printers toe te wijzen aan een lokatie evenals PC's op een een lokatie en die ook nog eens met elkaar te koppelen.

En anders bel je even met je Microsoft-accountmanager; hij/zij zal je vast wel verder kunnen helpen om iemand toe te wijzen om je hierbij even te ondersteunen.

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Maak een overkoepelend domain met verder subdomains

Elke ruimte is dan een subdomain

[ Voor 27% gewijzigd door BSeB op 17-04-2003 12:04 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:20

pistole

Frutter

BSeB schreef op 17 april 2003 @ 12:04:
Maak een overkoepelend domain met verder subdomains

Elke ruimte is dan een subdomain
:D
OU? groups?

Ik frut, dus ik epibreer

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Allicht eens aan de introductie van Group Policy Objects denken...
Deze biedt daar uitstekende mogelijkheden voor om dit per OU, computer, user, site, domain te regelen, wat jij wil.....
http://www.microsoft.com/technet/grouppolicy
http://mcpmag.com/features/article.asp?EditorialsID=309
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik ga er nog eens een keer naar kijken. Ik heb al lopen spitten door de Group Policy Objects maar het is me niet gelukt. Ik ga nog wel ff aan de gang. Bedankt in ieder geval.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Pagina: 1