[Wordxp]Figuur bewerken

Pagina: 1
Acties:

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:55

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ok, ik heb de helpfile van word grondig doorzocht maar heb het probleem niet kunnen vinden. Ik heb een document met een aantal foto's erin. Nou wil ik die foto's gaan bewerken.. met office 97 kon ik dan gewoon de figuur aankliken en dan de optie figuur bewerken selecteren. Met office xp is deze optie wel aanwezig maaar deze is niet te selecteren. Ik kan wel tekenen OP het figuur mbv de werkbalk figuur. Heeft iemand een idee hoe ik toch de optie figuur bewerken kan krijgen?

Verwijderd

klik op de foto en de werk balk figuur verschijnt.
zoniet dan klik je beeld>werkbalken>figuur

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:55

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Die werkbalk bedoel ik niet. Vroeger met 97 kon je ook echt de foto bewerken,... dus kleuren/tekenen in de foto (dus niet via een externe editor) Met behulp van die knop KON dat dus...

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:59

lonkhuijzen

100% ADH

Ik heb, denk ik, hetzelfde probleem:

Na het invoeren van een figuur kan ik deze niet meer bewerken. Normaal was dit heel eenvoudig: rechtermuisklik, bewerken, dan werd automatisch een of ander vaag Word-figuureditor opgestart terwijl ik in Word bleef.
Nu lukt dit echter niet meer, de optie is nu gewoon grijs en kan ik dus niet meer selecteren. (ook niet onder de tab Bewerken)

Het rare is echter dat een eerder (paar weken geleden) geimporteerde foto wel bewerkt kan worden. Hierbij kan ik wel gewoon die optie selecteren en wordt er wel een editor opgestart. Dit terwijl ik in hetzelfde document zit. Het is dus niet dat die editor niet geinstalleerd is.

Ik heb ook nog geprobeerd om het in te voegen in een nieuw document of een nieuw figuur gemaakt in Paint, de figuur op te slaan als *.bmp en als *.jpg en beide proberen in te voegen in het oude en het nieuwe document en in alle gevallen kan ik geen figuur invoegen die bewerkbaar is door Word.

Ook een volledige nieuwe install van windows en van office helpt niet, dat heb ik ook al geprobeerd...ook hier lukt het wel bij de eerder ingevoegde figuur en niet bij een nieuw figuur :?

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

Hier alle ins in outs:
http://groups.google.com/...1936%40tkmsftngp04&rnum=1

(kort door de bocht, gebruik: invoegen, object, microsoft-word figuur)

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:59

lonkhuijzen

100% ADH

Bedankt! :) Door die link ben ik te weten gekomen dat wat ik zocht niet meer kon met Word2002....

In Word2000 werd een foto ingevoegd als een embedded Word.picture.8, dit kan echter niet meer onder 2002... je kan wel een lege embedded Word.picture.8 invoegen, hierin een foto importeren maar dan wordt deze foto niet gezien als object in de picture en loop het allemaal int honderd....

Ook na het importeren van een foto, de foto met behulp van cut en paste special weer in het document plakken lukt niet omdat dan alles behalve een embedded Word.picture.8 gekozen kan worden als drawing-format...

Dus gewoon weer Word2000 geinstalleerd...het oude vertrouwde beestje :)

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Pagina: 1