Iiyama monitor problemen

Pagina: 1
Acties:

• Shadow-Dancer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het gaat hier om een Iiyama Vision Master 410 (17" crt)
Videokaart is Asus V7100 pro (GF2 MX400)

Ik heb al een anderhalf jaar deze monitor maar sinds kort is mij iets vreemds opgevallen.

Onderin het beeldscherm begon het beeld een beetje te verplatten.. Mijn windows startbalk was als het ware in elkaar gedrukt. Nu begon ik een beetje met de instellingen te spelen (degauss etc) en wanneer ik mijn beeld naar beneden schoof, begon hij steeds verder het beeld in te drukken. Mijn startmenu was nu 1 mm en een erg felle lichte streep geworden.
Maar toen ik mijn beeld tot het uiterste naar beneden schoof begon onderin het beeld wat naar omhoog te krullen :? Je zag dus de windows startbalk inspiegelbeeld weer omhoog komen..

Sindsdien staat het beeld ongeveer een halve cm boven de onderrand.

Is dit een normaal monitor probleem of?

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow-Dancer op 17-04-2003 09:06 ]

Verwijderd

Shadow-Dancer schreef op 17 april 2003 @ 09:04:
Het gaat hier om een Iiyama Vision Master 410 (17" crt)
Videokaart is Asus V7100 pro (GF2 MX400)

Ik heb al een anderhalf jaar deze monitor maar sinds kort is mij iets vreemds opgevallen.
[.....]

Is dit een normaal monitor probleem of?
Heb je geen garantie meer? Meestal zit erop monitoren 3 jaar garantie, dan even snel terugbrengen.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dat probleem heb ik al sinds ik mijn monitor heb. Ik zoom gewoon een heel end in, en zet daarna het beeld goed. Zo heb ik er geen last meer van.
Het komt bij mij trouwens alleen voor op een onbekende resolutie (als de monitor het niet herkend) of op 1024 60Hz
Het lijkt me iig een software probleem van de monitor. Misschien eens op een andere pc testen...

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?