Ik heb een tijdje geleden een lsi logic sym21040 gekocht, maar nou kan ik voor geen enkele schijf de boot-optie in 'yes' veranderen. Alles is greyed out. Heeft iemand enig idee hoe ik dat wel zou kunnen veranderen? (en ja, 'boot scsi first' staat aan in bios
)
Zitten er wel schijven op de controller aangesloten
hm, ik dacht dat ik dat er niet bij hoefde te zetten, maar ja, er zitten schijven op aangesloten die ik kan zien, verify-en en (als ik dat zou willen) ook low-level formatteren. Maar geen enkele van de schijven die aangesloten zijn, ook niet die met LUN 0 kan ik op 'boot=yes' instellen.
Verwijderd
Schijf gepartitioneerd en primair en active gemaakt met bijvoorbeeld PartitionMagic. In je bios van je PC aangeven dat er alleen geboot mag worden van je SCSI controller. Alle andere boot apparaten disabelen.
BIOS is enabled en wordt geladen tijdens opstarten als er schijven gevonden zijn. Het ligt (in ieder geval nu nog niet) aan de opstart volgorde, die ik overigens correct heb ingesteld in het BIOS.Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 22:32:
Schijf gepartitioneerd en primair en active gemaakt met bijvoorbeeld PartitionMagic. In je bios van je PC aangeven dat er alleen geboot mag worden van je SCSI controller. Alle andere boot apparaten disabelen.
Als ik in de configuratie utility kom door op Ctrl-C te drukken, en dan naar de device-opties ga, kan ik daar alle schijven zien (op het ogenblik maar een van de zes, om te proberen) met alle opties, zoals snelheid (10,20,40,80 of 160), verify media, format media en zo. Al deze opties kan ik kiezen en/of aanpassen. Maar wat ik NIET kan, is de optie "Boot" op Yes zetten. Die staat greyed out op No, voor alle devices. En daar kan ik dus niets mee. Ik heb alle combinaties van opties aan/uit geprobeerd maar helaas zonder succes.
Ik heb al weken geleden een email naar lsilogic support gestuurd, maar daar zelfs niet eens een bevestigingsbericht van mogen ontvangen. Googlen heeft tot dusverre ook niets opgeleverd.
Ik heb gezien dat LSI Logic Europe in Eindhoven zit (ik woon in Amerika, en dan is Eindhoven niet echt naast de deur, maar relatief even dichtbij als het LSI Logic hoofdkantoor in California
Pagina: 1