Toon posts:

Getdataback Recovery bestanden corrupt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb GetDataBack gebruikt om verloren gegevens terug te halen. Voornamelijk foto's. De tekstbestanden die uit de recovery kwamen zijn wel goed, maar de rest niet. Foto's doen het niet meer en .doc bestanden ook niet.

Ik heb het ook al geprobeerd met EasyRecovery maar toen zag hij de gegevens niet eens. Heeft er iemand hier ook ervaring mee ?

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Heb je op de zelfde hd nog wat anders gedaan?
Zoals geformatteerd en opnieuw gebruikt door andere bestanden erop te zetten?

BF2 stats Systemen

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
GetDataBack doet het niet altijd even goed inderdaad...bestanden met een niet-lineaire opbouw gaan nog welleens de mist in, evenals gecompimeerde bestanden. Sommige files waarvan ik precies wist waar ze stonden kon ik nog recoveren met Norton DiskEdit...erg low-level met de hand data-extracten.........kostbaar grapje als je het ergens laat doen...als je het zelf doet kan je rekenen op 2-3 dagen werk voor een projectplan van 5Mb

Verwijderd

Topicstarter
Kleintje81 schreef op 17 april 2003 @ 02:42:
Heb je op de zelfde hd nog wat anders gedaan?
Zoals geformatteerd en opnieuw gebruikt door andere bestanden erop te zetten?
Ja er is opnieuw geformat en anders gepartitioneerd, er staan ook weer nieuwe bestanden op.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 09:56:
[...]

Ja er is opnieuw geformat en anders gepartitioneerd, er staan ook weer nieuwe bestanden op.
Dan kan je het schudden vrees ik, de recoveryrate is in dat geval vrijwel nooit hoger dan 9-14%...als je een quickformat gedaan hebt is het vaak makkelijker terug te halen dan bij een volledige format of een fullblown 6-pass PGP wipe...dan ben je echt screwed.
En sowieso is her-partitioneren ook niet altijd even prettig voor dit soort gevallen, heb het hier gehad met verschillende OSsen die de schijf iets anders aanspraken bij het partitioneren...raken ze flink in de war van elkaar en kan je ook fluiten naar je data.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb ervaring met GetDataBack. Na overzetten van mijn harddisk op een ander mobo, was die de kluts kwijt. Ik heb ik ongeveer 70% van mijn files goed terug kunnen halen, maar had dus niks gepartitioneerd of geformateerd. Meeste foto's lukten overigens wel, ZIP en office files was een groot percentage verneukt.

.doc bestanden kan je openen in Notepad om te kijken of je sommige teksten nog kan terughalen. Opmaak en plaatjes ben je dan wel kwijt natuurlijk.

Verwijderd

Hoi
ik heb hetzelfde probleem gehad met getdataback en ben toen opzoek gegaan naar een andere HD recover proggie,
R-studio werkt als een trein! veel betere GUI en veel sneller, ook wat makelijker te gebruiken... als je er een crack voor kunt krijgen (ben ik dus 2 weken mee bezig geweest)
er is op het net een NE edition (network edition) te krijgen die heb ik dus gevonden op een of andere chinese site...
www.r-studio.com
groeten
Pagina: 1