Toon posts:

probleem met videofiles na poging tot Vegas 4.0 install*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo!

sinds ik getracht heb Vegas 4.0 van Sonic Foundry te installeren, heb ik problemen met het afspelen van sommige videofiles.
tijdens de installatie van Vegas was ik met meerdere dingen tegelijk bezig en daardoor is de installatie vastgelopen en heb ik m afgesloten. later heb ik m opnieuw op dezelfde plek geinstalleerd en dat ging wel goed.

sindsdien spelen alle spelers mijn grote MPGs verkeerd af... dwz het beeld is hetzelfde maar er wordt aangegeven dat de film veel korter duurt (meestal rond de 2 minuten, terwijl de film eigenlijk een half uur duurt)

Dit gebeurt zowel in Realplayer, MediaPlayer, Quicktime als Radlight (mijn favoriete player). soms met vooraf een bericht als "bezig met wijzigen van media". het laden duurt ook extreem veel langer.

kan iemand mij een beetje in de goede richting van een oplossing helpen? het liefst zonder opnieuw windows (98se trouwens) te hoeven installeren of andere drastische maatregelen...

alvast bedankt!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb je topictitel vuidelijkt :)
Zorg dat je in het vervolg even een duidelijke topictitel kiest ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het gaat enkel om mpeg files? (MPG1 of MPG2?)

Je zou de codecs opnieuw kunnen installeren. Met gspot (zie de SA FAQ) zou je misschien kunnen herkennen welke codecs gebruikt worden.

Met bijv regsvr32 /u mcdsmpeg.ax en regsvr32 /u mcspmpeg.ax kan je deze codecs 'uninstallen'. Deze bestanden zijn kunnen het probleem zijn na een brakke install bijv. van Adobe Premiere als ik google mag geloven, in jouw geval zijn het misschien andere codecs. Als je niet kan vinden welke codecs gebruikt worden: zoek op mp*.ax of zelfs m*.ax en speel een beetje met welke je uitschakeld.

Met regsvr32 blaat.ax kan je een codec weer 'installeren'.

Alternatief is nog een MPG codec installeren, zoals bijv. die bij de Xing of een andere MPG player (evt. moet je dan instellen dat je dat codec niet alleen voor MPG2 wilt gebruiken).

Het proberen is trouwens op eigen risico, laat even weten of het werkt ;)

edit:
Welkom op GoT!

Over de topictitel: een duidelijke topictitel helpt niet alleen mensen duidelijk te maken wat de vraag is zodat de mensen met een antwoord je topic openen, daarnaast is het handig voor 'later' omdat mensen met hetzelfde probleem het dan makkelijker kunnen vinden met de GoT-search :)

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 17-04-2003 11:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)