Goed ik was dus bezig met een baybus te maken .. 3traps schakelaartjes gekocht .. molex splitter ... frontje gepakt .. gaten gebuurd en uitgezaagd ... schakelaartjes er in .. helemaal blij .. molex stekker er op gebouwd zodat ik het tussen 2 aparaten kan hangen .... en toen schoot me iets te binnen WTF dit gaat nooit werken 
ik heb schakelaartjes met 3 pootjes en 3 standjes
goed op de eerste stand vrebind ie de eerste en de 2e op de 2e stand alleen de 2e met de 2e ( uit dus ) en op de 3e de 3e met de 2e ...
wat heb ik nou gedaan ik heb een kabel gestript en de 5+ op alle eerste pootjes gesoldeerd de - op de 2e en de 12+ op de 3e ... ja leuk nu schakelt ie er tussen ... maar toen kwam ik er achter dat me fans maar 2 draden hebben een + en een - ...
ik met weinig hoop maar wat geprobeerd en de + van de fan op de 12+ aangesloten en de - op de - ..
aangesloten .. schakelaar op standje 2 ( uit ) ...l begon de fan op 12 volt te draaien .. tuurlijk STOM ... hij zit ook verbonden met de draden van de splitter !!! dus ik haal die schakelaar over BOEM pc uit
hij verbind dan "als het goed is" de - met de 12+ ... volgens mij doen die schakelaar standjes wat anders of ben ik wous bezig ...
de hele bedoeling was dus "eigenlijk" om de fans tussen 12 - 7 en 0 volt te schakelen .. later kwam ik er achter dat 7 onmogelijk was .. .. ik snap het allemaal niet meer hoor ... wat moet ik nou aan wat vastsolderen om ze tussen 12 + minder en uit te kunnen schakelen .. ik ben niet zo technisch
BVD Maku
ik heb schakelaartjes met 3 pootjes en 3 standjes
wat heb ik nou gedaan ik heb een kabel gestript en de 5+ op alle eerste pootjes gesoldeerd de - op de 2e en de 12+ op de 3e ... ja leuk nu schakelt ie er tussen ... maar toen kwam ik er achter dat me fans maar 2 draden hebben een + en een - ...
aangesloten .. schakelaar op standje 2 ( uit ) ...l begon de fan op 12 volt te draaien .. tuurlijk STOM ... hij zit ook verbonden met de draden van de splitter !!! dus ik haal die schakelaar over BOEM pc uit
de hele bedoeling was dus "eigenlijk" om de fans tussen 12 - 7 en 0 volt te schakelen .. later kwam ik er achter dat 7 onmogelijk was .. .. ik snap het allemaal niet meer hoor ... wat moet ik nou aan wat vastsolderen om ze tussen 12 + minder en uit te kunnen schakelen .. ik ben niet zo technisch
BVD Maku