Toon posts:

Intel Pentium 4 3.06Ghz ---IT's HOT in HERE

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Working = 55c.
Idle = 43c.

Twee coolers van intel, Zalman Cooler (CNPS6500B) geprobeerd....alles met Artic Silver III. Extra Case fans op verschillende plaatsen.....geen verschil qua warmte. :(

Iemand zelfde ervaring??

=====
Specs
Chieftec Bigtower
Asus P4G8X Deluxe
Intel Pentium 4 3.06Ghz
2 x 512 MB (PC2700, Kingston)
ATI Radeon 9700 PRO

======

Verwijderd

temp sensors van asus moet je met een korreltje zout nemen!
Die temps dus niet alteveel geloven :d

Verwijderd

Ik vind dat zo heet nog niet. Ik vraag me trouwens af hoe de ventilatie in je kast is.

Verwijderd

Heeft het systeem er ook daadwerkelijk last van? Instabiel, BSOD's?

Verwijderd

wel een leuke setup :) , maar ik heb zelf ook de ervaring dat die temp. sensors soms extreme waardes aangeven

Verwijderd

Topicstarter
Ventilatie in de kast is Oke....Twee fans voor twee achter. Ik alles geprobeerd qua fans (Fannetje meer/minder, harder/zachter) echter geen verschil.

Systeem is verder niet instabiel, temp is alleen veel te hoog.... (zelfs volgens Intel)

Verwijderd

Nou, zo warm is dat ook weer niet hoor. En ze zitten zeker ruim binnen de specs van de fabrikant dus stel je niet zo aan.

Verwijderd

Topicstarter
Binnen de Specs ??? Je bedoeld dat ie niet warmer mag worden dan 67c.

Heb je onlangs als eens naar de temp. van een willekeurige ander intel proc gekeken, die komt zeker niet in de buurt van de 50c.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Valt nog mee. Deze warme dagen loopt mijn 2,4B richting de 50 graden, weliswaar met }:O aan maar toch :9

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

3.06 verstookt heel wat meer energie van de 2.8 (en lager), dus het klopt wel... Nix aan de hand lijkt me...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 22:52:
Binnen de Specs ??? Je bedoeld dat ie niet warmer mag worden dan 67c.

Heb je onlangs als eens naar de temp. van een willekeurige ander intel proc gekeken, die komt zeker niet in de buurt van de 50c.
Mijn P4 2Ghz'je draait hier nu anders 47° idle, 66° stressed (is wel Williamette core, dus de jouwe zou iets frisser moeten zijn)

Geen enkel probleem zolang je onder de aangegeven maxtemp blijft (en dan nog, als je daarover gaat vertraagt ie gewoon)

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

Verwijderd

FF voor de zekerheid, heb je de nieuwste asus-probe, voor versie .0017 (d8 ik) moet je 10 graden aftrekken van de waarde....

-is maar een gedachte- :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verkijk je je maar niet al teveel op de temperaturen :z Zolang je systeem stabiel is en de temperatuur onder de maximumwaarde zit, dan hoef je je nergens druk om te maken :)

/kansloos
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.