Toon posts:

AMD 2600 XP installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb 2 ASUS moederborden besteld en 2 x een amd athlon 2600 xp (boxed). Om de processor op het moederbord te laten installeren kost me 25 euro. Ik vroeg me af of het de moeite waard is. Is het installeren van de processor met koeler nog steeds een kwestie van kijken waar de pinnetjes zitten en dan de koeler eroverheen? Of werkt iedereen tegenwoordig met koelpasta en dat soort dingen?

Verwijderd

holy shit 25 euro?
kan je niet gewoon naar een puter winkel gaan en vragen of ze alsjeblieft de proc en de cooler er op willen zetten. Volgens mij doen veel winkels dit wel gratis hoor.

Trouwens de proc installeren is niet lastig, kijken waar het hoekje zit, paaltje omhoog, proc er in drukken, paaltje om laag.

Cooler er op kan iets lastiger worden vooral bij amd's omdat je met enige onervarenheid misschien snel de core "cracked".
Maar als je dit heel voorzichtig doet hoeft dit ook geen probleem te zijn.

Verwijderd

Op een boxed cooler zit standaard al coolpasta. het is zonde van je 25 euro om dit te laten doen 20 sec werk :? Als je een beetje voorzichtig bent kan je het best zelf.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 21:52:
Hallo,

ik heb 2 ASUS moederborden besteld en 2 x een amd athlon 2600 xp (boxed). Om de processor op het moederbord te laten installeren kost me 25 euro. Ik vroeg me af of het de moeite waard is. Is het installeren van de processor met koeler nog steeds een kwestie van kijken waar de pinnetjes zitten en dan de koeler eroverheen? Of werkt iedereen tegenwoordig met koelpasta en dat soort dingen?
geen koelpasta?..volgens mij de laatste cpu zonder toch wel de 486 enz (?) en maybe de eerste pentium..
Zou toch maar koelpasta doen dus :) tenzij je brand wil.

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Sorry hoor, maar wat voor een prutszaak van een computerwinkel is het om !!!25!!! euro te vragen voor gewoon een CPU te monteren dat ik in 10 seconden doe?

Nee echt waar, op de site van AMD staat zelf een how-to ga daar eens zoeken, voor die 50 euro dat jij dan aan bevestiging uitspaart kan je nog iets leuk kopen oid.

Verwijderd

Topicstarter
okeej, maar het principe is dus nog steeds hetzelfde, je plaatst de processor, doet het hendeltje terug, dan de koeler erop (ik heb mn huidige duron 800 ook zelf geplaatst) en dan voorzichtig de koeler erop waarmee je oplet dat het ijzertje netjes in het midden zit

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 21:57:
Nee echt waar, op de site van AMD staat zelf een how-to ga daar eens zoeken, voor die 50 euro dat jij dan aan bevestiging uitspaart kan je nog iets leuk kopen oid.
klopt B)

/basic

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 16-04-2003 22:00 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.