Toon posts:

coolers question

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon zo 1,2,3 niet een vergelijkbaar topic vinden, daarom maak ik er zelf maar een aan.

Ik heb een chieftec dragon midi tower met:
aan de voorkant onder één cooler die naar binnen blaast
in het raam (onder) één cooler die naar buiten blaast
aan de achterkant (midden) twee coolers die naar buiten blazen.

Nu is mijn vraag, staan deze coolers allemaal goed (warme lucht stijgt naar boven, dus die aan de voorkant onder zit wel goed naar mijn mening), of moet ik de cooler in het zijraam (lager dan de twee coolers aan de achterkant) ook naar binnen laten blazen.

Ik weet niet wat voor 'wetten' hier precies gelden, maar 3 naar buiten en 1 naar binnen lijkt me aan de ene kant niet echt goed, aan de andere kant waarom niet.

Bij voorbaat dank voor de hulp.
WaanZin.

Verwijderd

Zie de DOC faq..

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm... Ik denk dat hier wel dingen over te vinden zijn, hoor...
Maar die koeler die aan de zijkant van je kast zit, is dat ter hoogte van je proc? Dan zou je nl. de fan van je prockoeler (even aangenomen dat die blaast) tegenwerken..

Of zit de fan ter hoogte van je videokaart? Dan lijkt het me namelijk wel redelijk :)
Aangenomen dat je een heet-wordende videokaart hebt wordt die hete lucht direct de kast uitgejaagd :)

Ik heb btw meer zuigend dan blazend en het loopt allemaal erg aardig :P
Het gaat er vooral om dat je die dingen op effectieve plaatsen hangt en eventueel zelf een beetje ducts maakt, zodat de warme lucht je kast flink uitgezogen wordt/de koude lucht richting je videokaart en prov gaat :)

Maar ik zou zeggen > zoek op dingen als (air)flow..
En zet bij dit soort vragen ook even neer wat je voor videokaart hebt en maak een tekeningetje van waar/ hoe je fans precies zitten :)

http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek Hier zit denk ik wel wat bij, hoor :)

[ Voor 16% gewijzigd door Okyah op 16-04-2003 21:18 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Max Groove
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 08:34
die ene onder het raampje ook naar binnen laten blazen :) kijk ook ff in de faq ja.

Verwijderd

Welkom op GoT! :)

Het antwoord op de vraag die je stelt staat in de FAQ idd. Jij bent namelijk niet de eerste die deze vraag stelt :D Dit topic gaat dus dicht :)

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 27-03-03)

Dit topic is gesloten.