Howdi,
Misschien dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik krijg tijdens het installeren van FreeBSD 5.0 op mijn laptop de volgende meldingen:
Zo te zien speelt dit enkel bij FreeBSD aangezien er momenteel Linux Mandrake 9.1 op staat.
Heeft iemand ideeen om dit op te lossen of te omzeilen? Die temperatuurmetingen vind ik niet zo belangrijk. Ik kan overigens NIET de bios in. Het is een oude compaq laptop en die hebben geen instelbare biossen...
Thnx voor de hulp alvast...
PS. Misschien overbodig om nog te vermelden: Ik heb op google gezocht. Er zijn meerdere mensen met dit probleem. En in geen van alle threads is een oplossing te vinden. Dus ik weet niet of ze het zelf opgelost hebben, of dat het gewoon niet werkt.
Misschien dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik krijg tijdens het installeren van FreeBSD 5.0 op mijn laptop de volgende meldingen:
En vervolgens stopt alles. De installatie-cd loopt niet verder, de pc loopt niet verder, en na een minuut of 5 schakelt de laptop uit. Ookal zet ik de pc uren uit (zodat hij helemaal koud is) en installeer dan. Dan komt hij meteen weer met een "te hoge temperatuur" en stopt de installatie.acpi0: <COMPAQ CPQB05E > on motherboard
ACPI-0625: *** info: GPE Block0 defined as GPE0 to GPE1
ACPI-0438: *** Error: Looing up [C0F9] in namespace, AE_NOT_FOUND
ACPI-1287: *** Error: Method execution failed, AE_NOT_FOUND
ACPI-0438: *** Error: Looking up [\_SB_.C000.C0C1] in namespace, AE_NOT_FOUND
ACPI-0438: *** Error: Looking up [\_SB_.C000.C0C4] in namespace, AE_NOT_FOUND
Timecounter "ACPI-safe" frequentie 3579545 Hz
acpi_timer0: <24-bit timer at 3.579545Hz> port 0xf08-0xf0b on acpi0
acpi_cpu0: <CPU> on acpi0
acpi_tz0: <thermal zone> on acpi0
acpi_acad0: <AC adapter> on acpi0
Timecounters tick every 10.000 msec
acpi_cpu: CPU throttling enabled, 8 steps from 100% to 12.5%
Mounting root from ufs:/dev/md0
acpi_tz0: WARNING - current temperature (71.0C) exceeds system limits
Zo te zien speelt dit enkel bij FreeBSD aangezien er momenteel Linux Mandrake 9.1 op staat.
Heeft iemand ideeen om dit op te lossen of te omzeilen? Die temperatuurmetingen vind ik niet zo belangrijk. Ik kan overigens NIET de bios in. Het is een oude compaq laptop en die hebben geen instelbare biossen...
Thnx voor de hulp alvast...
PS. Misschien overbodig om nog te vermelden: Ik heb op google gezocht. Er zijn meerdere mensen met dit probleem. En in geen van alle threads is een oplossing te vinden. Dus ik weet niet of ze het zelf opgelost hebben, of dat het gewoon niet werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door -W0kk3L- op 16-04-2003 20:21 ]