P4PE bios update mislukt

Pagina: 1
Acties:

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:57

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Hoi

Na mijn ASUS p4pe te hebben geupdate van bios versie 1002 naar 1003 is er iets mis gegaan. Nu is het resultaat dat er niks meer werkt. Krijg geen pieptoon en niks meer. Ik heb jumpertje om het moederbord te resetten ook al geprobeert maar helaas.

Weet iemand of dit nog te redden is? of moet ik er een schilderij van maken?

macOS 26.2

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beschrijf hier eens exact de door jou uitgevoerde stappen om de BIOS te flashen .. Vanaf het allereerste moment dat je de BIOS van de Asus site had gedownload :)

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
bios update er af gehaald
dos disk gemaakt met alleen dos geladen
aflash er op gezet.
back up van bios gemaakt.
nieuwe geladen zonder foutmeldingen
opnieuw opgestart
EN NIKS MEER

macOS 26.2

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:17
Hoe heb je je bios gereset? wel eerst de netspanning er af gehaald?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

In de handleiding van mijn P4PE staat:
CrashFree BIOS
:)

Dus er is nog hoop! :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
teddybier schreef op 16 April 2003 @ 19:57:
Hoe heb je je bios gereset? wel eerst de netspanning er af gehaald?
Jep en een kwartier gewacht O-)

macOS 26.2

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Tachyon schreef op 16 April 2003 @ 19:58:

[...]

Dat hoop ik ook maar ik geloof het niet zo zeer 8)7

macOS 26.2

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

error33 schreef op 16 April 2003 @ 19:59:
[...]

Jep en een kwartier gewacht O-)
En daarna de powerknop ingedrukt? En daarna de BIOS reset jumper ook weer teruggezet?

Overigens, wil je aub het edit-knopje gebruiken ipv om monologen te posten ;)

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
Tachyon schreef op 16 April 2003 @ 19:58:
[...]

Crashfree betekend NIET FLASHfree :P

als ie aan et piepen is lijkt mij dat echt wel komen door een verkeerde flash, en dat is niet makkelijk op te lossen. Heb ook eens gehad, kon de bios toen opsturen naar een bedrijf wat em voor me flashte, kostte toen nog ƒ 50,-. Dat bedrijf bestaat helaas niet meer ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
BalusC schreef op 16 April 2003 @ 20:00:
[...]
En daarna de powerknop ingedrukt? En daarna de BIOS reset jumper ook weer teruggezet?

Overigens, wil je aub het edit-knopje gebruiken ipv om monologen te posten ;)
bedoel je echt de stroom erop zetten.

macOS 26.2

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Neem contact op met ASUS, die kunnen je waarschijnlijk wel een nieuwe EEPROM leveren met het juiste bios ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Ik heb het gewoon met het programmaatje van ASUS gedaan die op het cd'tje van de P4PE staat :

ASUSupdate heet ie

Voor mij zover de makkelijkste manier om je Bios te updaten.

Verwijderd

In geval van nood kan je altijd nog http://www.flashbios.org gebruiken :)

Verwijderd

Ik vrees dat je je PC niet meer zal zien werken als ie stilviel oid, tijdens het programmeren kan je het spijtig genoeg wel vergeten..

• Pc123
  • Laatst online: 22:52
Hij heeft crashfree BIOS, dat betekent dat ie je de mogelijkheid geeft om m opnieuw te flashen als er iets fout is gegaan is de meeste gevallen. Maar gaat ie helemaal niet aan, dan heb je waarschijnlijk last van het coldboot probleem van dit mobo, lijkt me niet dat dat de BIOS is.

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 22:30:
Ik vrees dat je je PC niet meer zal zien werken als ie stilviel oid, tijdens het programmeren kan je het spijtig genoeg wel vergeten..
de update heeft het succes vol gedaan, daarna computer uitgezet, opnieuw opstarten, en toen niks meer.

macOS 26.2

Verwijderd

Misschien heb je wel de bios geflashed met een file die op een of andere manier corrupt is geraakt. Ik heb een EEPROM-programmer en wil evt jouw bios chip wel opnieuw programmeren. Gratis & voor niks.

Cold boot problemen schijnen wel vaker voor te komen bij dit mobo had ik dacht ik ergens gelezen......correct me if i'm wrong.....

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

Kijk in je mobo boekje voor het herstellen van je bios
met behulp van je asus driver cd deze cd is bootable
en zet een standaard bios terug.

Succes

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 23:53:
Misschien heb je wel de bios geflashed met een file die op een of andere manier corrupt is geraakt. Ik heb een EEPROM-programmer en wil evt jouw bios chip wel opnieuw programmeren. Gratis & voor niks.

Cold boot problemen schijnen wel vaker voor te komen bij dit mobo had ik dacht ik ergens gelezen......correct me if i'm wrong.....
Ik denk dat het zoiets wel was ja, corrupte file, (maar geen foutmelding) coldboot heb ik nooit problemen met gehad.
Maar kun je dit zomaar opnieuw programmeren?
Hij doet dus echt niks meer, aanzetten, hij begint te draaien, dan niks meer, geen bios niks geen beep niks nada.

macOS 26.2

Verwijderd

Bios chipje voorzichtig uit het voetje lichten (kijk uit dat je het voetje niet kraakt en let op de orientatie) en opsturen naar mij. Kijk even in mijn profiel voor mijn email adres.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

Kijk in je mobo boekje voor het herstellen van je bios
met behulp van je asus driver cd deze cd is bootable
en zet een standaard bios terug.

Ik zie het niet in het boekje staan maar bij model p4g8x staat het wel in het moederboard boekje

4.1.3

The crashfree bios feature allows you to boot the computer from a floppy disk and update the bios in case the original bios fails or gets corrupted.

1 You must have a bootable floppy ready before updating the bios

2 The bootable floppy disk could be the one that you created following the procedure in section 4.1.2, and should contain the aflash.exe utility.

3 If the bios fails (Rom data or codes are corrupted), a message appears during post indicating the failure.

To update the bios

1 Turn on the computer, and when prompted, place the bootable floppy disk into the floppy drive, so that the computer boots from the floppy diks.

2 Follow the bios update procedure section 4.1.2. Using aflash to update the bios

(voor 4.1.2 zie manual van p4g8x mobo van asus

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:34

mr_petit

opperprutser

misschien ben ik wel heel erg dom, maar kan je niet gewoon een andere (elke willekeurige) pc nemen (die dus wel loopt) en daarmee je bios chip opnieuw flashen?

ik bedoel dus:
-haal je bioschip uit je mobo
-neem een andere pc die al geboot is met je bootflop + bios + flashtool
-haal de bioschip uit die pc (terwijl die dus aanstaat)
-stop je eigen chip erin (je moet natuurlijk wel een mobo hebben waarbij dat past, dus geen oud at bordje)
-flash de bios (nu wel een goede nemen)
-zet de pc uit, plaats de orginele chip terug en neem een biertje

Kan iemand beamen of dit werkt? (dan hoef je dus niet iemand met een eeprom programmer te zoeken, alleen iemand met een pc met modern mobo)
* mr_petit heeft dit zelf nog nooit zo geprobeert
het lijkt mij dat de bios namelijk alleen gebruikt wordt tijdens het opstarten, en niet als je pc al draait (anders zou je 'm in eerste instantie al niet zomaar kunnen flashen)

"man is not truly one, but truly two,"

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 00:22:
Bios chipje voorzichtig uit het voetje lichten (kijk uit dat je het voetje niet kraakt en let op de orientatie) en opsturen naar mij. Kijk even in mijn profiel voor mijn email adres.
Heel mooi aangeboden, maar hoe krijg je dat ding er uit

macOS 26.2

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, je kan gewoon alsnog van floppy booten en zo `t oude bios terugflashen. :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 09:33:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, je kan gewoon alsnog van floppy booten en zo `t oude bios terugflashen. :)
Volgens mij niet aangezien er bij de topicstarter niets gebeurd, waardoor werken met een floppy ook niet zal gaan (en dit geldt ook voor "wowi"!) ;)

Maareh, wat ik me afvraag, heb je (error33) een BIOS recovery jumper op je Mobo, en zo ja, heb je die al 'aangepast' aan de 'BIOS-recovery' stand??

[ Voor 19% gewijzigd door Ook op 17-04-2003 11:51 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Het CRASHFREE principe van dit mainboard zou ervoor moeten zorgen dat een foute flash kan worden hersteld. Ik zal even in de handleiding kijken straks. Het moet daar in staan. Het bord is normaal in staat om een BIOS van een floppy te lezen en deze zelf te flashen in geval van problemen.

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 09:57

highking

Langharig tuig

Ik ken dit bord niet, maar is het een bios-chip die er gemakkelijk is uit te liften?

Zo ja iemand zoeken met exact zo'n chip op z'n bordje:

- Zijn Pc booten in DOS
- BIOS chip van zijn bord aftrekken, al draaiende
- de jouwe erin stoppen
- BIOS goed flashen
- Beide chipjes weer op hun plaats zetten

Probleem opgelost :)

[ Voor 8% gewijzigd door highking op 17-04-2003 11:59 . Reden: ff duidelijker zo ;) ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens Asus kun je met AFlash een bootable diskette maken waarbij autoecec.bat de flashinstruktie bevat. Haal zo mogelijk het nieuwste AFlash proggie van het net. Zover ik begreep was een foute flash zo te herstellen en maakt dit onderdeel uit van CrashFree, kunnen we nu mooi zien of deze functie ook echt werkt zoals Asus er mee atverteerd. Haal anders ook nogmaals je BIOS opnieuw van hun ftp, misschien is je filetje corupted.

Ik heb deze gebruikt: [url]tp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_478/INTEL_Chipset/i845pe/P4PE/1003.zip[/url].
En hier is het flash tooltje ftp://ftp.asuscom.de/pub/...FLASH_UTILS/aflash221.zip.

Heb gister zelf deze versie erin gegooid, echter met de onder Windows werkende flashtool Asus Update, dit omdat ik nog ff 'n bootplaatje met MyLogo erin wilde voegen. Ik gebruikte deze ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/flash/asusupdt3.45.03.zip een iets oudere versie dan je in de ftp mappen hierboven kon vinden (ik vertrou niet zomaar de laatste updates, en 3.45 werkt prima bij mij).
Als ik niet in XP flash gebruik ik gewoon de EZfunctie van het board, gewoon met ALT+F2, ook dit werkt geheel prima hier, je hebt dan geen DOS diskette nodig, alles om je BIOS te flashen zit ingebouwd. Maar ok, daar heb jij nu nix aan. hoop dat het gaat lukken met 'n diskette....

http://www.asus.com/products/mb/crashfreebios.htm

[ Voor 66% gewijzigd door _XipHiaS_ op 17-04-2003 13:03 ]

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, het chipje is onderweg naar Malbje, nu maar hopen dat het allemaal weer goed komt. Ik laat het jullie wel weten.

macOS 26.2

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Topicstarter
Hulde aan Malbje, hij heeft me gered, chip opgestuurt, chip terug gekregen, met versie 1003, en alles werkt perfect.
Bedankt

macOS 26.2

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 22:48

Odin

¯¯¯¯¯

Snif :'( i love happy endings...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

error33 schreef op 19 april 2003 @ 14:06:
Hulde aan Malbje, hij heeft me gered, chip opgestuurt, chip terug gekregen, met versie 1003, en alles werkt perfect.
Bedankt
Cool 8)

Dus Malbje's BIOS reset service is hierbij geopend??!
;)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Malbje: stijlvol!!!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
error33 schreef op 19 april 2003 @ 14:06:
Bedankt
_/-\o_
Pagina: 1