Volgens Asus kun je met AFlash een bootable diskette maken waarbij autoecec.bat de flashinstruktie bevat. Haal zo mogelijk het nieuwste AFlash proggie van het net. Zover ik begreep was een foute flash zo te herstellen en maakt dit onderdeel uit van CrashFree, kunnen we nu mooi zien of deze functie ook echt werkt zoals Asus er mee atverteerd. Haal anders ook nogmaals je BIOS opnieuw van hun ftp, misschien is je filetje corupted.
Ik heb deze gebruikt: [url]tp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_478/INTEL_Chipset/i845pe/P4PE/1003.zip[/url].
En hier is het flash tooltje
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...FLASH_UTILS/aflash221.zip.
Heb gister zelf deze versie erin gegooid, echter met de onder Windows werkende flashtool Asus Update, dit omdat ik nog ff 'n bootplaatje met MyLogo erin wilde voegen. Ik gebruikte deze
ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/flash/asusupdt3.45.03.zip een iets oudere versie dan je in de ftp mappen hierboven kon vinden (ik vertrou niet zomaar de laatste updates, en 3.45 werkt prima bij mij).
Als ik niet in XP flash gebruik ik gewoon de EZfunctie van het board, gewoon met ALT+F2, ook dit werkt geheel prima hier, je hebt dan geen DOS diskette nodig, alles om je BIOS te flashen zit ingebouwd. Maar ok, daar heb jij nu nix aan. hoop dat het gaat lukken met 'n diskette....
http://www.asus.com/products/mb/crashfreebios.htm
[
Voor 66% gewijzigd door
_XipHiaS_ op 17-04-2003 13:03
]