Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vraagjes over Blanke lak

Pagina: 1
Acties:
  • 664 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 13:39
ik heb nu mijn kast gespoten met metallic.
daarna 2 laagjes blanke lag erover heen.

1. mag je nog metallic lak OVER blanke lak heen spuiten?

2. Hoelang duurt het voordat Blanke lak droog is? (uberhaupt alles?)

dan nog iets.

ik heb de zijkant van mijn kast gespoten en ik zie dat het aan de buitenkanten veel donkerder is. en het grote middenstuk is veel lichter. hoe kan je dit oplossen?
nog een keer eroverheenspuiten ???

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

nooit zo eroverheen spuiten.. eerst weer opschuren :) ..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Metallic moet je nooit bovenop doen. Door de metaaldeeltje kan het gaan oxideren ofzo. In ieder geval: Metallic lak zonder blanke lak eroverheenverliest zijn glans.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
En het drogen van de lak varieert per merk, de een is snel droog en de andere kan er lang over doen :)

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Metallic kan je wel over blank spuiten, wel even schuren en desnoods nog primen.

Die vlekken komt gewoonweg dat je niet goed gespoten hebt, dus als ik jou was zou ik hem nog eens helemaal spuiten.

edit; over metallic lak altijd blanke lak!

[ Voor 12% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 16-04-2003 20:47 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 13:39
ik gebruik MOTIP dus weet niet hoe lang dat duurt?

overigens was ik natuurlijk wel van plan om NA het spuiten van metallic blanke lak te doen.

maar de vraag was dus om het over blank te doen.

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

EntonoX

Team leider

metallic lak moet je anders spuiten dan non-metallica lakken. Als je metallic spuit dan moet je een iets grotere afstand tot het object behouden (40 cm) en je moet de spuitbus in deze volgorde over het object bewegen:

Links -> rechts -> boven -> beneden.

als je zo spuit verdeel je het aantal metallic deeltjes gelijkmatig over het oppervlak en voorkom je dat je donkere of lichtere plekken krijgt.
Probeer ook nooit glans te spuiten met een metallic lak, omdat als het opdroogt de lak toch altijd wat dof uitslaat. Echte glans krijg je pas bij het aanbrengen van de blankelak laag.

suc6 verder (en voor je het vraagt, ja ik werk in een spuiterij ;) )

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Misschien vind je op deze pagina van ReseTTim ook nog wel het een en ander :)

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

ik heb ook Motip gebruikt en het droogt denk ik binnen een uurtje, maar ik heb het voor de zekerheid een nachtje laten drogen. Zowel de kleur als de lak.

• nightwatcher_b
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 08:09

nightwatcher_b

When the wolves are crying

Ook handig om een stuk karton naast de kast te houden en daarop beginnen te spuiten, dan alspuitend de kast pakken. Zo ontkom je eventuele begin druppen.

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik zo eigenlijk blanke lak tot het laatst bewaren, als een soort bescherm-lak-laagje, wat de onderliggende lagen moet beschermen..

edit:

maar goed, ik moet eigenlijk geen tips geven hierover, ik volg ze zelf ook nooit op >:)

[ Voor 30% gewijzigd door Redboost op 18-04-2003 11:02 ]

Pagina: 1