Toon posts:

xp en dos game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb al gezocht met de search!!!

ik heb laatst me floppy's met dos games weer gevonden, en ben dus lekker aan het gamen de laatste tijd, echt super.

maar nu heb ik laatst winxp op me pc gezet i.p.v. win2k wat ik hier voor had.

maar als ik nu een leuk dos spelletje op start, start ie wel gewoon en kom ik in het spel en kan dan ff gamen, nog geen 30 sec. en dan valt ie weg en is gewoon me bureaublaadje er weer. en de game is nergens meer te vinden. en wordt dus gewoon afgesloten blijkbaar.

wat is hier aan te doen? of hoe kan ik toch me dos game's spelen zonder, zoals ik in de search leesde, een andere os er bij te installen.

ik draai met ntfs wat ik bij win2k ook had, maar daar kon ik zonder enige problemen gamen.

las ook in de search, dat ik dos 6.1 anders moest installeren maar dat lukte niet, als ik het onder windows doe zegt ie dat ik opnieuw op moet starten en dan met floppy booten, maar daar zegt ie dat ik op eens me hele hdd, moet gaan indelen.

het liefste wil ik ook niet windows afsluiten en dan naar dos gaan en daar gaan game, wil als het even kan wel gewoon in windows blijven zitten. heb deze optie nog niet geprobeert trouwens.

alvast bedankt.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:51

Flexx

This side up

Volgens mij zijn DOS games onder XP niet mogelijk omdat DOS er simpelweg niet meer inzit.

Misschien heb je wat aan dit.

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 17:30

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Je kan DOSBox proberen. Deze emuleert MS-DOS. Je kan het programma vinden in de meuktracker.

Enige nadeel is dat 'protected-mode' DOS-programma's (nog) niet worden ondersteund.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Probeer het eens in de compatibility mode. Probeer W2K, of probeer zelfs eens Win98 of zo.

Maak een shortcut naar je game, right-click, properties, Compatibility tab, en dan aanvinken om het te laten draaien als een ander OS.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
probeer het programma Dosbox eens, staat wel in de meuktracker. werkt hier prima :)

edit: lvmeijer was me voor :)

[ Voor 17% gewijzigd door mjszwo op 16-04-2003 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
MrBlackfly schreef op 16 April 2003 @ 19:12:
probeer het programma Dosbox eens, staat wel in de meuktracker. werkt hier prima :)

edit: lvmeijer was me voor :)
flexx was jullie allbei voor :P

maar zal het eens proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 19:17:
[...]

flexx was jullie allbei voor :P

maar zal het eens proberen...

edit/ ja werkt inderdaad, super onwijs bedankt.
edit2/
nog verkeerde knopje gedrukt ook :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 19:35 ]

Pagina: 1