'T desbetreffende bord is een "Jetway 866AS Ultra RAID" (KT266A met PDC20265r)
Nu heb ik over 't bord absoluut geen klagen (snel, stabiel en veel overclock opties - wat mij erg meeviel van een merk met een OEM-reputatie

) en ook al heeft Jetway regelmatig BIOS updates, qua Promise BIOS veranderden ze te weinig naar mijn smaak (en ik had natuurlijk probs icm de WD) dus dan gal je zelf aan de slag

zou ik exact diezelfde kunnen proberen?
Nee

Zoals eerder gezegd staat ergens bij versie F6 dat windows opnieuw geinstalleerd moet worden.....is dat echt noodzakelijk, of kan ik ook gewoon een image terug zetten?
Je kan een image terugplaatsen.
Echter moet je wel de
nieuwe Promise drivers geinstalleerd voordat je een image maakt. Als je die image terugzet gaat alles goed.
Punt is alleen dat je je array opnieuw moet aanmaken. Vandaar dat zij 't over "opnieuw installeren" hebben.
(ik heb trouwens bij setup nooit op F6 geduwd

o.i.d.)....
Als we 't nu over 't installeren van XP hebben, dan kan dat volgens mij alleen als je nadat alles via de chipset IDE controller is geinstalleerd (die in de AMD 768), in XP RAID drivers installeert, en vervolgens een image maakt en die terugplaatst op een array op de Promise.
Óf, bedenk ik me nu, XP moet ingebouwde drivers voor de Fasttrack100 hebben (lijkt me 't meest logisch als je 't mij vraagt

). Dan moet je _NA_ de Promise BIOS update (naar de 48bit ondersteuning) dus _WEL_ op F6 drukken en de nieuwere drivers bij de hand hebben.. ('t zijn de details waar je op moet letten..)
Een mis-flash, okeej; dan kan ik dus niks meer hè

Er van uitgaande dat je niets fysiek sloopt, heb je altijd de bootblock optie nog, waarmee je een mislukte flash kan herstellen.
ik zal de boel wel back-uppen; van mij mag je het proberen, als je me een zekerheids-percentage kan geven? 90% dat het goed gaat, of meer? Waar kank die drive_id's vinden dan?
'T flashen zelf is sterk van jouw vaardigheden afhankelijk (resetten voordat hij klaar is met flashen is een nono..

) En als ik alles even dubbelcheck moet 't slagingspercentage toch wel in de 99% zitten hoor.
Ik ga vanavond (onder een klein beetje voorbehoud

)eens voor je aan de slag
De hoeveelheid werk valt in principe mee, 't is een kwestie van 't vervangen van zgn "option ROM's" die in 't moederbord BIOS zijn meegebakken. Een klusje wat oa mbv
CBROM geklaard kan worden. er is ook een Windows progje genaamd
AwardMod
maar ik doe 't liever oldstyle met de commandprompt
(Als je Googled voor CBROM kom je al gauw genoeg hits tegen waar je 't één en ander duidelijk wordt. Aanradertje trouwens, kan je daarna zelf je eigen modificaties maken

)
Overigens moet ik wel even dubbelchecken of de zgn Device ID's van de onboard controllers kloppen, anders kan de Promise niet gevonden worden. (niet dat dat zo'n ramp is, je kan dan nog wel de chipset IDE gebruiken, en vervolgens de oude BIOS weer terugflashen, maar ik wil 't liever in één keer goed doen
Ik kan de juiste Device ID's wel uit de drivers/BIOS ed destilleren, echter voor de zekerheid moet je even een met behulp van
WCPUID even een overzichtje maken van de PCI devices. (View->Device List).
'T gaat me in principe alleen om de
Device ID en de
Subsystem waarvan de
Vendor ID 105A is (de 'h' achter die tekens staat voor 'hexadecimaal' en hoort eigenlijk niet bij de ID, maar dat terzijde). Dus als je die info (screenshotje, of een duidelijke textfile) even zou willen plaatsen (of mailen - adres staat in profiel) heel graag

Ik heb nu in ieder geval gezorgd dat de promise controller een eigen irq heeft (zat samen met firewire op de audigy2 kaart).
Vraag ik me eigenlijk af, aangezien jij een SMP-systeem hebt, hoe jij dat eigenlijk hebt gedaan? Naar mijn weten kan je alleen (via BIOS) IRQ's wijzigen, als je ACPI uitzet, en dat gaat volgens mij niet samen met een SMP systeem en W2K/XP?