Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nummerbehoud] O2 -> Vodafone

Pagina: 1
Acties:

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 22:38

AB2ND

Vonkenboer

Topicstarter
De huidige situatie
ik heb nu nog mn abbo lopen bij O2. Deze is eind augustus 2002 ingegaan en is 1 jarig. Bij O2 heb je een opzegtermijn van 3 maanden. Dat is dus over ruim een maand.

Wat willen we gaan doen.
Ik wil nu een niuwe contract afsluiten bij vodafone met nummer behoud.

De vraag
Ik zit dus met een opzegtermijn van 3 maanden.
Als ik een nieuw abbo afsluit bij vodafone met nummer behoud. neemt vodafone contact op met O2 over het opzeggen van het abbo.
Ik krijg dan tijdelijk een niew nr want mn huidige nr komt pas eind autusus vrij.

Moet ik het abbo bij vodafone nu al afsluiten voor het moment dat mn opzegtermijn "afloopt" of kan dat ook nog binne die 3 laatste maanden. Anders zit ik nl 3 maanden lang met een tijdelijk nummer en dubbele abbo kosten

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:07
Je hebt gelijk, laat je vodafone alles regelen, dan heb je 3 maanden dubbele abonnements kosten.
Het is theoretisch ook mogelijk dat jij zelf je O2 abonnement opzegt, maar je moet dan wel aangeven dat je nummerbehoud wilt hebben, anders ben je je nummer kwijt.
Zo haal je die 3 maanden opzeg termijn, en als vodafone de laatste maand het nummer opvraagt bij O2, zullen ze hem vrij laten gaan.

• AB2ND

AB2ND

Vonkenboer

Topicstarter
Ik heb net nog maar ff de O2 klantenservice gebeld
en ze kwamen met de volgende oplossing:

ik kom 2 aug van vakantie terug
als ik dan het niuwe contract afsluit met vodafone
en nummerbehoud wil van O2 heb ik maar 1 maand opzegtermijn
en dus maar 1 maand dubbele abbo kosten.
(abbo loop af op 27 aug)

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Iig NOOIT je oude abonnement opzeggen VOOR je een nieuwe afsluit! Daar heb ik rampzalige dingen mee meegemaakt...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als je gewoon een nieuwe abbo bij vodafone aanvraagt en daarbij aangeeft dat je je oude nummer van O2 wilt meenemen regelen hun daarna alles voor jou. Je vodafone abbo gaat daarna pas in op het moment dat je O2 abbo afloopt. Je hebt dus geen last van dubbel abbo kosten. ( Ik heb dit zelf ook gedaan van O2 naar Vodafone ).

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• AB2ND

AB2ND

Vonkenboer

Topicstarter
hmz.. dat klinkt goed..
dat gaan we is ff tjeggen met de klantenservice van vodafone (niet dat ik je niet vertrouw hoor :> )
mgoed hoe heb jij je contract afgesloten
via vodafone zelf
of via een webwinkel..

ik ben iig van plan om het via een webwinkel te doen ivm met de kosten >:)

• Korakal
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Wisey schreef op 16 april 2003 @ 18:46:
Je hebt gelijk, laat je vodafone alles regelen, dan heb je 3 maanden dubbele abonnements kosten.
Nee! Klopt niet! Zoals rwb zegt is het correct:
rwb schreef op 16 April 2003 @ 19:29:
Als je gewoon een nieuwe abbo bij vodafone aanvraagt en daarbij aangeeft dat je je oude nummer van O2 wilt meenemen regelen hun daarna alles voor jou. Je vodafone abbo gaat daarna pas in op het moment dat je O2 abbo afloopt. Je hebt dus geen last van dubbel abbo kosten. ( Ik heb dit zelf ook gedaan van O2 naar Vodafone ).
Inderdaad, je abonnement gaat pas in op het moment dat de vorige is gestopt.

Zelf dus niks doen (niks gaan opzeggen!). Vodafone regelt het opzeggen voor je, daar machtig je ze voor.

[edit]
...en dat maakt dus niet uit of je het nou via een webwinkel, een Vodafone Citypoint of een willekeurig Vodafone verkooppunt doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Korakal op 16-04-2003 20:33 ]

• AB2ND

AB2ND

Vonkenboer

Topicstarter
t lijkt me dat ik dan wel ff goed moet aangeven dat ik wil dat het abbo pas start als me oude is afgelopen :?

want hoe zit het dan met een tijdelijk nummer tot je nummer vrij wordt gegeven..?

[ Voor 29% gewijzigd door AB2ND op 16-04-2003 20:42 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

AB2ND schreef op 16 April 2003 @ 20:42:
t lijkt me dat ik dan wel ff goed moet aangeven dat ik wil dat het abbo pas start als me oude is afgelopen :?
Nee. Je geeft vooraf aan de verkoper door dat je nummerbehoud wilt, dit wordt gelijk tijdens de aanvraagprocedure doorgevoerd. Het abonnement gaat dan automatisch pas in als de andere is afgelopen, eerder wordt jouw te behouden telefoonnummer gewoon niet vrijgegeven.
want hoe zit het dan met een tijdelijk nummer tot je nummer vrij wordt gegeven..?
Die krijg je dus niet. Het abonnement wordt aangevraagd met je te behouden nummer.

• Wisey
  • Laatst online: 12:07
Korakal schreef op 16 april 2003 @ 20:32:
[...]

Nee! Klopt niet! Zoals rwb zegt is het correct:
M'n excuses :) Vroeger heb ik het wel ooit eens bij dutchtone gehad, toen kreeg ik zelfs nog een vergoeding voor de "dubbele" maanden.
Tegenwoordig worden er bij alle 5 de netwerken geen tijdelijke nummers meer geven?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Wisey schreef op 16 April 2003 @ 20:51:
[...]

M'n excuses :) Vroeger heb ik het wel ooit eens bij dutchtone gehad, toen kreeg ik zelfs nog een vergoeding voor de "dubbele" maanden.
Tegenwoordig worden er bij alle 5 de netwerken geen tijdelijke nummers meer geven?
Nee. Bijvoorbeeld O2 werkt nog wel met tijdelijke nummers (of dit moet de laatste paar maanden zijn veranderd). Dutchtone (Orange) deed dat inderdaad ook, hoe het nu zit weet ik niet. Van de rest weet ik het eerlijkgezegd ook niet meer :o

• AB2ND

AB2ND

Vonkenboer

Topicstarter
ok allemaal bedankt voor jullie reply's
ik was ff bang dat ik aan 3 maanden dubbele abbo kosten vast zat..
mgoed ik kan nu dus rustig al het abbo aan gaan vragen en dat gaat dan pas 27 aug (afloopdatum huidige abbo) in :*)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Debitel, KPN en Vodafone

Bij Debitel, KPN en vodafone gaat je abonnement pas in als je abonnement bij je huidige provider afgelopen is

Voordeel:

Geen dubbele abonnementskosten.

Nadeel:

Je krijg meestal pas je toestel nadat je huidige provider de goedkeuring voor de portering heeft gegeven. (m.u.v winkels met domme medewerkers, daarbij kan je hem gelijk meekrijgen)

O2, Orange en T-Mobile

Bij O2, Orange en T-Mobile krijg je eerst een tijdelijk nummer, en pas nadat je te behouden nummer vrijgeven word door je huidige provider, word het te behouden nummer over het tijdelijk nummer gezet.

Voordeel:

Je kan gelijk je toestel meekrijgen.

Nadeel:

Dubbele maandkosten. (afhankelijk van de opzegtermijn van de huidige provider)

[ Voor 7% gewijzigd door Ginz op 16-04-2003 21:48 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad. Je kan het gewoon aanvragen. Je moet alleen opletten dat je dus bij je aanvraag aangeeft dat je nummerbehoud wil gebruiken. Volgens mij werken alleen vodafone en kpn zo dat je abbo pas ingaat als je oude afloopt. De andere 3 providers werken volgens mij inderdaad met tijdelijke nummers en dus met dubbele abbo kosten. Bij vodafone en kpn weet ik het ieder geval zeker want dat heb ik 3 maanden geleden nog zelf uitgezocht.

Reactie op Ginz:

met mijn nummer behoud kon ik bij belcompany gewoon meteen mijn telefoon meenemen. Daarvoor moest ik natuurlijk wel eerst goed gekeurd worden door vodafone maar dat moet zowiezo gebeuren of je nou nummerbehoud neemt of niet. Ik weet niet precies hoe het zit met webwinkels maar ik heb nog nooit gehoord dat je in de winkel niet meteen je tel mee kon nemen.

[ Voor 31% gewijzigd door Woy op 16-04-2003 21:51 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

rwb schreef op 16 April 2003 @ 21:48:
Reactie op Ginz:

met mijn nummer behoud kon ik bij belcompany gewoon meteen mijn telefoon meenemen. Daarvoor moest ik natuurlijk wel eerst goed gekeurd worden door vodafone maar dat moet zowiezo gebeuren of je nou nummerbehoud neemt of niet. Ik weet niet precies hoe het zit met webwinkels maar ik heb nog nooit gehoord dat je in de winkel niet meteen je tel mee kon nemen.
Kijk, daarom zeg ik: "domme medewerkers"

Als jij een aanvraag doe bij bijvoorbeeld Vodafone en meld dat jij je nummer mee wil nemen, maar verkeerde gegevens opgeeft van het te behouden nummer.
Of het nummer wat jij opgeef dat je mee wil nemen is niet van jou, of niet contractsvrij, dan kan het abonnement niet met doorgaan.
Dat betekend dat jou abonnement niet ingaat tenzij de wel kloppende gegevens aan Vodafone gemeld worden.

Moraal van het verhaal:

Jij heb een gratis toestel meegekregen van de winkel omdat jij een abonnement bij hun afsluit, maar omdat de gegevens niet kloppen, zal er een nieuw contract moeten worden opgesteld.
Maaar als jij daar nou opeens geen zin meer in hebt, dan heeft de verkoper een probleem: Wel een toestel gratis weggeven, maar geen abonnement.
Dus ook geen commissie van het netwerk.

Baaibaaai, zwaaizwaai, weg telefoontje.

[ Voor 6% gewijzigd door Ginz op 16-04-2003 23:34 ]

-

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 20:25

404error

Page Not Found

er moeten ongeveer nu nieuwe regels van kracht worden voor nummerportering, het was iig ergens half april. Nummerportatie moet vortaan binnen tien dagen geregeld worden en kan ook als je andere abo nog doorloopt!!! Je moet uiteraard het andere abo nog wel doorbetalen tot de contractuele einddatum

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

• AB2ND

AB2ND

Vonkenboer

Topicstarter
404error schreef op 17 april 2003 @ 02:18:
er moeten ongeveer nu nieuwe regels van kracht worden voor nummerportering, het was iig ergens half april. Nummerportatie moet vortaan binnen tien dagen geregeld worden en kan ook als je andere abo nog doorloopt!!! Je moet uiteraard het andere abo nog wel doorbetalen tot de contractuele einddatum
ja dat klopt dat is vanaf 13 april (uit me hoofd) van start gegaan
maar dan moet je idd nog je abbo afkopen

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10 17:59
Ik bel ze ook net, krijg ik van O2 te horen dat mijn abo afloopt op 10 mei en dat ik geen opzegtermijn heb daarna. Ik kijk nu in mijn originele contract en daar staat idd dat er 7 dagen in acht moet worden genomen voor opzegging. cool! Das mooi want ik had net een nieuw abo gezien voor cheap bij Vodafone:

http://www.bestelmaar.nl/winkel/la/vodafone300zt.html

leuk is ook dat je na 4 maanden je belbundel kan terugzetten naar 120 minuten en dan betaal je per saldo per maand bijna niks meer... ;) lekkerrr

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ginz schreef op 16 April 2003 @ 23:29:
[...]

Kijk, daarom zeg ik: "domme medewerkers"

Als jij een aanvraag doe bij bijvoorbeeld Vodafone en meld dat jij je nummer mee wil nemen, maar verkeerde gegevens opgeeft van het te behouden nummer.
Of het nummer wat jij opgeef dat je mee wil nemen is niet van jou, of niet contractsvrij, dan kan het abonnement niet met doorgaan.
Dat betekend dat jou abonnement niet ingaat tenzij de wel kloppende gegevens aan Vodafone gemeld worden.

Moraal van het verhaal:

Jij heb een gratis toestel meegekregen van de winkel omdat jij een abonnement bij hun afsluit, maar omdat de gegevens niet kloppen, zal er een nieuw contract moeten worden opgesteld.
Maaar als jij daar nou opeens geen zin meer in hebt, dan heeft de verkoper een probleem: Wel een toestel gratis weggeven, maar geen abonnement.
Dus ook geen commissie van het netwerk.

Baaibaaai, zwaaizwaai, weg telefoontje.
Het lijkt mij dat je nog steeds verplicht bent om een abbo af te nemen. ( Je hebt immers getekent een abbo te nemen en je hebt ook je geldige persoons gegevens opgegeven ). Dat je zelf hebt aangegeven dat je nummerportering wilt maar dat dit niet mogelijk is is een fout van je zelf maar je bent al een overeenkomst met vodafone aangegaan om een abbo van hun af te nemen dus dat mag je denk ik niet meer terug nemen.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

rwb schreef op 18 april 2003 @ 12:46:
[...]

Het lijkt mij dat je nog steeds verplicht bent om een abbo af te nemen. ( Je hebt immers getekent een abbo te nemen en je hebt ook je geldige persoons gegevens opgegeven ). Dat je zelf hebt aangegeven dat je nummerportering wilt maar dat dit niet mogelijk is is een fout van je zelf maar je bent al een overeenkomst met vodafone aangegaan om een abbo van hun af te nemen dus dat mag je denk ik niet meer terug nemen.
Dit is inderdaad een sterk punt.
Ben had bijvoorbeeld een voorwaarde op de nummerbehoudaanvraag dat ze niet aansprakelijk zijn als de nummerportering niet goed zou gaan. Dutchtone had in de voorwaarden opgenomen dat de portering niet geldig is als de klant nog verplichtingen heeft tegenover de oude provider. Maar bij die providers is de abonnementsaanvraag los van de nummerbehoudaanvraag.
Bij Vodafone staat op het contract je oude nummer, daar teken je dus ook voor. Dus in die zin is je telefoonnummer onderdeel van de overeenkomst. Maar: misschien/waarschijnlijk staat in de kleine lettertjes wel dat ze het recht hebben om je een ander nummer te geven als je oude nummer niet vrijgegeven kan worden door de oude provider (bijvoorbeeld omdat je een betalingsachterstand hebt, of een porteringsaanvraag naar nog een andere provider hebt lopen).
Hoe dan ook: als de winkel je toestel en nog niet geactiveerde simkaart al meegeeft, dan is dat behoorlijk stom van de winkel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• AB2ND

AB2ND

Vonkenboer

Topicstarter
BuG2FiX schreef op 18 April 2003 @ 08:42:
Ik bel ze ook net, krijg ik van O2 te horen dat mijn abo afloopt op 10 mei en dat ik geen opzegtermijn heb daarna. Ik kijk nu in mijn originele contract en daar staat idd dat er 7 dagen in acht moet worden genomen voor opzegging. cool! Das mooi want ik had net een nieuw abo gezien voor cheap bij Vodafone:

http://www.bestelmaar.nl/winkel/la/vodafone300zt.html

leuk is ook dat je na 4 maanden je belbundel kan terugzetten naar 120 minuten en dan betaal je per saldo per maand bijna niks meer... ;) lekkerrr
hey dat abbo heb ik ook in gedachten >:)

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

haas schreef op 18 April 2003 @ 12:57:

Dit is inderdaad een sterk punt.
Ben had bijvoorbeeld een voorwaarde op de nummerbehoudaanvraag dat ze niet aansprakelijk zijn als de nummerportering niet goed zou gaan. Dutchtone had in de voorwaarden opgenomen dat de portering niet geldig is als de klant nog verplichtingen heeft tegenover de oude provider. Maar bij die providers is de abonnementsaanvraag los van de nummerbehoudaanvraag.
1. Bij Vodafone staat op het contract je oude nummer, daar teken je dus ook voor. Dus in die zin is je telefoonnummer onderdeel van de overeenkomst.
2. Maar: misschien/waarschijnlijk staat in de kleine lettertjes wel dat ze het recht hebben om je een ander nummer te geven als je oude nummer niet vrijgegeven kan worden door de oude provider (bijvoorbeeld omdat je een betalingsachterstand hebt, of een porteringsaanvraag naar nog een andere provider hebt lopen).
Hoe dan ook: als de winkel je toestel en nog niet geactiveerde simkaart al meegeeft, dan is dat behoorlijk stom van de winkel.
Daarom gaat de nummerportering in theorie ook beter bij O2, T-Mobile of Orange.

Het eerste vet gedrukte stukkie klopt wel
Het tweede vet gedrukte stukkie klopt niet, je teken namelijk voor die overeenkomst.
Als er om omstandigeheden een andere overeenkomst opgezet moet worden, dan moet jij daar eerst mee instemmen.
rwb schreef op 18 April 2003 @ 12:46:
Is wel mogelijk, je bent dus niet verplicht om een abonnement te nemen als bijvoorbeeld Vodafone jou geen abonnement kan aanbieden met de voorwaarde waar jij voor getekend heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 18-04-2003 22:52 ]

-

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ginz schreef op 18 april 2003 @ 22:50:
Is wel mogelijk, je bent dus niet verplicht om een abonnement te nemen als bijvoorbeeld Vodafone jou geen abonnement kan aanbieden met de voorwaarde waar jij voor getekend heb.
Als dat echt zo is dan is het inderdaad wel gevaarlijk van de winkel geweest om mijn telefoon meteen mee te geven. Of hebben ze in de winkel mischien ook al de mogelijkheid om te controleren of mijn nummer kan worden vrijgegeven?

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

rwb schreef op 19 April 2003 @ 12:15:
[...]

Als dat echt zo is dan is het inderdaad wel gevaarlijk van de winkel geweest om mijn telefoon meteen mee te geven. Of hebben ze in de winkel mischien ook al de mogelijkheid om te controleren of mijn nummer kan worden vrijgegeven?
Nee, een winkel heeft geen mogelijkheid om precies te kunnen kijken of jouw nummer daadwerkelijk geporteert kan worden.
Het is nooit 100% zeker dat je kan porteren, denk aan: contractsvrij of niet, NAW gevens kloppen of niet, is het wel jouw nummer?

Ja, het is dus riskant van de winkel om het toestel mee tegeven voordat de huidige provider een geodkeuring heeft gegeven.

-

Pagina: 1