Toon posts:

Server OS

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet, ik weet dat in de search erg veel te vinden is...
en ook hierover, maar toch stel ik deze vraag.

Ik heb nou een pc staan met 4 netwerk kaarten op 1 PCB op 1 PCI
VET ding is ut, 25cm lang...
Intel chipset

maar nou zit deze samen met 2 ISA 10Mbps kaarten in mijn AMD 500 met 128MB SD-ram en een 4 Gig HD.
Deze pc wordt mijn server...
deze moet het netwerk verkeer thuis regelen. er komen 3 clients aan te hangen en 1 lijntje naar het internet...
er moet een firewall op komen, een web-server (met maybe PHP, My-sql enz.), een FTP en hij moet 24/7 aan staan...

Nou blijkt linux het beste OS ervoor te zijn, maar mijn kennis op het gebied van linux is veels te weinig om dit voor elkaar te krijgen.
Heb ooit suse 6.x geinstalleerd, maar meer niet...

is er een GOED duidelijk boek (nie zo'n 1200 pagina's dik naslag werk) dat ik kan gebruiken??
of een online tutorial(of hoe je dat schrijft)??
of zijn er mensen die me hierbij kunnen helpen?

want alleen gaat me dit niet lukken en dan zou ik moeten kijken welk windows OS het beste is...

Verwijderd

Zou je in Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2 je vraag willen reposten? Er is n'l 1 groot topic voor dit soort vragen zoals vermeld staat in de NOS policy - updated 01/04/03. Deze gaat op slot. Success met je linux (of ander os) avontuur!

Verwijderd

In de FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02 staat een nederlandstalige Linux cursus gelinkt. Lees die anders eens door. Over boeken is wel het een en ander te vinden op GoT . :)

Dit topic is gesloten.