Ik wil bij mijn stereoinstallatie een shoutcast player maken, maar hoe kan ik dat gaan doen? Ik wens de volgende functies:
Geen toetsenbord / muis nodig (toetsenbord intern aangesloten en print aan een aantal knopjes verbonden).
Bij het aanzetten zet een programma alle beschikbare shoutcast stations in een Winamp playlist. Daar worden ze gesorteerd op naam en dan op genre.
VB:
Alto Radio 24kbs - Alternative
Alto Radio 128kbs - Alternative
Brix FM 56kbs - Alternative
...
Acapulco Blues 56kbs - Blues
Acapulco Blues 128kbs - Blues
...
Zoundz of earth 128kbs - Zairian music
enz.
Ik heb 4 "search" knoppen nodig, station (+ en -) en genre (+ en -)
Verder wil ik volume kunnen regelen (+ en -)
Eventueel wil ik stations in een andere playlist bewaren, zodat ik een 100 tal presets kan aanhouden (in te voeren met 0-9 en enter).
Eventueel wil ik er een paar statusLEDs bij hebben (lofi/hifi(RGB, rood = slecht, groen = matig, blauw = goed), stereo/mono (RGB, blauw= stereo,rood = mono), error/busy (busy = blauw, error = rood)).
Natuurlijk komt er een (standaard) 4*20 LCD aan.
Het moet een volledig stand alone apparaat worden, de hardware gaat waarschijnlijk wel lukken, maar hoe doe ik het met de software allemaal? Het moet aanzetten, opstarten en werken zijn.
Kan het? Lijkt me wel mooi namelijk, want er is zo veel meer diversiteit in muziek dan die in een loop gewikkelde zooi op de radio.
EDIT: Zit dit nou in het goede topic of moet het ergens anders?
Geen toetsenbord / muis nodig (toetsenbord intern aangesloten en print aan een aantal knopjes verbonden).
Bij het aanzetten zet een programma alle beschikbare shoutcast stations in een Winamp playlist. Daar worden ze gesorteerd op naam en dan op genre.
VB:
Alto Radio 24kbs - Alternative
Alto Radio 128kbs - Alternative
Brix FM 56kbs - Alternative
...
Acapulco Blues 56kbs - Blues
Acapulco Blues 128kbs - Blues
...
Zoundz of earth 128kbs - Zairian music
enz.
Ik heb 4 "search" knoppen nodig, station (+ en -) en genre (+ en -)
Verder wil ik volume kunnen regelen (+ en -)
Eventueel wil ik stations in een andere playlist bewaren, zodat ik een 100 tal presets kan aanhouden (in te voeren met 0-9 en enter).
Eventueel wil ik er een paar statusLEDs bij hebben (lofi/hifi(RGB, rood = slecht, groen = matig, blauw = goed), stereo/mono (RGB, blauw= stereo,rood = mono), error/busy (busy = blauw, error = rood)).
Natuurlijk komt er een (standaard) 4*20 LCD aan.
Het moet een volledig stand alone apparaat worden, de hardware gaat waarschijnlijk wel lukken, maar hoe doe ik het met de software allemaal? Het moet aanzetten, opstarten en werken zijn.
Kan het? Lijkt me wel mooi namelijk, want er is zo veel meer diversiteit in muziek dan die in een loop gewikkelde zooi op de radio.
EDIT: Zit dit nou in het goede topic of moet het ergens anders?
[ Voor 4% gewijzigd door Benadski op 16-04-2003 18:07 ]