[MP3]Shoutcast player

Pagina: 1
Acties:

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 20:35
Ik wil bij mijn stereoinstallatie een shoutcast player maken, maar hoe kan ik dat gaan doen? Ik wens de volgende functies:

Geen toetsenbord / muis nodig (toetsenbord intern aangesloten en print aan een aantal knopjes verbonden).

Bij het aanzetten zet een programma alle beschikbare shoutcast stations in een Winamp playlist. Daar worden ze gesorteerd op naam en dan op genre.

VB:

Alto Radio 24kbs - Alternative
Alto Radio 128kbs - Alternative
Brix FM 56kbs - Alternative
...
Acapulco Blues 56kbs - Blues
Acapulco Blues 128kbs - Blues
...
Zoundz of earth 128kbs - Zairian music
enz.

Ik heb 4 "search" knoppen nodig, station (+ en -) en genre (+ en -)

Verder wil ik volume kunnen regelen (+ en -)

Eventueel wil ik stations in een andere playlist bewaren, zodat ik een 100 tal presets kan aanhouden (in te voeren met 0-9 en enter).

Eventueel wil ik er een paar statusLEDs bij hebben (lofi/hifi(RGB, rood = slecht, groen = matig, blauw = goed), stereo/mono (RGB, blauw= stereo,rood = mono), error/busy (busy = blauw, error = rood)).

Natuurlijk komt er een (standaard) 4*20 LCD aan.

Het moet een volledig stand alone apparaat worden, de hardware gaat waarschijnlijk wel lukken, maar hoe doe ik het met de software allemaal? Het moet aanzetten, opstarten en werken zijn.

Kan het? Lijkt me wel mooi namelijk, want er is zo veel meer diversiteit in muziek dan die in een loop gewikkelde zooi op de radio.

EDIT: Zit dit nou in het goede topic of moet het ergens anders?

[ Voor 4% gewijzigd door Benadski op 16-04-2003 18:07 ]

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
ik denk dat je gewoon winamp moet gebruiken op een computer in een klein kastje ofzo en dan aansluiten op je boxen :P

• Benadski
Ja, maar hoe krijg ik alle streams die bij het opstarten beschikbaar zijn op de shoutcast site in een playlist voor Winamp? En dan nog sorteren en skippen op genre?!?

Het wordt wel een PC-tje natuurlijk, ik ben nog net niet zover om het in een AVR te kunnen proppen...

EDIT: Oja, de netwerkverbinding is gewoon via een (gehacked) Alcatel Home modem.

[ Voor 23% gewijzigd door Benadski op 16-04-2003 18:13 ]

Verwijderd

in ieder geval een pc ja, of een zelfgeknutseld ding met mp3 decoder chip, isa controller en micro controller. ik zou voor het eerste gaan, en het zou practisch zijn als je handmatig stations (ip of domain) kan invoeren, evt. via een built in webservertje. anders zou je alleen maar op bijvoorbeeld shoutcast.com stations kunnen zoeken.

qua software zou ik voor een linux gaan, windows is niet echt aan te raden voor zoiets, vooral omdat het booten zolang duurt. gentoo ofzo, blijkt klein te zijn ;)
dan mpg123 als streamer, met een kleine frontend voor je interface

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 18:22 ]

Verwijderd

Neem gewoon Octagon van inaudio, doet alles wat jij wilt, zelf ter download beschikbaar stellen als je wilt. :)

• Benadski
Hmm, zo te zien kan het in Linux beter, maar dat ondersteund de onboard video niet in text modus... :(

Ik heb er wel een DOC (Disc on Chip) op zitten, kan ik die niet gebruiken om Linux erop te zetten met MP3 en http software (12MB = DOC)? Op die 12MB staat nog een Linux firewall configuratie met SSL support. Misschien kan daar heel wat van weg en kan er dan die MP3 software bij! :)

• Benadski
Ik heb ff naar dat Octagon gekeken, maar ik begrijp er niks van... Aan de specs van het programma te zien is hier veel mee te doen! :9

Maar hoe werkt het? Moet ik de ASP of de PHP versie hebben (heb van beide geen kaas gegeten) en moet ik nog meer installeren of scripts maken ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Benadski op 16-04-2003 20:30 ]

Verwijderd

Benadski schreef op 16 april 2003 @ 20:30:
Ik heb ff naar dat Octagon gekeken, maar ik begrijp er niks van... Aan de specs van het programma te zien is hier veel mee te doen! :9

Maar hoe werkt het? Moet ik de ASP of de PHP versie hebben (heb van beide geen kaas gegeten) en moet ik nog meer installeren of scripts maken ofzo?
Ik heb het zelf ism met IIS, en dan ASP wel enabled. Verder een virtual map aanmaken, internet user read rechten over je mp3 mappen geven en wat rules in octagon aanzetten die al bijna standaard oke staan ingesteld. Het kan ook met php ondersteuning inderdaad, maar daarheb ik geen ervaring mee.
Je mp3's laten zoeken door het programma en gaan (met die banaan).

Je kunt veel regelen, heb echter nog niet bekeken of je de zoekpagina kunt aanpassen aan je eigen homepage layout?

http://www.inaudio.net/download.asp? staan de specs en benodigdheden.

In theorie kun je 20.000 liedjes in 1 map pleuren en met octagon zoeken en afspelen. Het vereist wel een flinke pc want het zoeken kost wat cpu kracht, zeker met 20.000 mp3'tjes :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 22:16 ]

• Benadski
Hmm, maar dat bedoelde ik dus niet, ik wil geen server hebben met MP3's erop.

Kan dat Octagon niet iets met shoutcast streams? Dan hoef ik geen MP3's meer te hebben en heb ik gewoon een nieuw soort radio.

Ik wil een programma dat naar de shoutcast site gaat en daar ALLE links uit pikt en in een playlist gooit op de lokale HDD. Dan sorteren en je hebt een mooie radio! :)

• Benadski
*SCHOP(T KONT als dit kan toch?)*

Kan ik de HTLM van de shoutcast pagina's op een of andere manier inlezen en door middel van (tobo)knoppen kiezen uit de zenders op die pagina? En zoekopdrachten geven vanuit een ander programma?

• Benadski
echt niemand? :'(
Pagina: 1