Hauppauge WinTV PVR 350 PCI

Pagina: 1
Acties:

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Ik ben aan het denken om deze kaart te gaan kopen om mijn Pinnacle PCTV Rave te vervangen. Wat dus echt beter moet is de beeldkwaliteit (beetje) maar vooral de geluidskwaliteit (moet minstens stereo zijn en niet zo stom analoog worden doorgeven).

De hauppage kan hardwarematig opnemen ofzo en zorgt daardoor dat de processor niet zo zwaar belast word, heb ik begrepen..erg fijn.

Als ik een uurtje tv opneem op hoeveel mb kan ik dan rekenen in mpeg?

Ik wil het uiteindelijk met divx coderen denk ik omdat mpeg toch te groot zal zijn. Kan dit "on the fly"??

Verder zou ik graag meer erover lezen en te weten komen...alle ervaringen of wat links naar reviews zou ik erg waarderen. Alvast bedankt voor jullie inbreng!

Verwijderd

direct in divx coderen lijkt me erg moeilijk, omdat de codering veel vreet van je processor en die zal het waarschijnlijk niet bij kunnen houden. Verder geen ervaring mee ofzo...

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 15:17

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb zelf de pvr250. die kan alleen hardware matig encoden. decoden gaat dus door de cpu.
je kan zelf kiezen in wat voor kwaliteit je wilt opnemen. van vcd tot dvd formaten worden ondersteund. mpeg2 met 4-6 mbit ziet er gewoon vrij goed uit. en dan krijg je iets van 2GB per uur.

divx kan niet met die kaart en zal door je cpu gedaan moeten worden. je kan dus wel rechtstreeks in bijv svcd opnemen.

alleen software is nog een beetje een probleem. je kan eigenlijk alleen de software van hauppauge gebruiken en die is niet al te goed.
wel is er momenteel een klein programmatje (wintvcap) dat makkelijk kan opnemen in mpeg via de command prompt, zijn ook projecten voor een frontend voor dit programma maar kijk maar eens op de links hieronder.

voor meer info
http://www.shspvr.com/
en vooral het forum
http://www.shspvr.com/forum/

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Part
  • Nu online

Part

Helemaal niets.....

http://www.hauppauge.tv/prod_pvr350.htm

MPEG opname specificaties
· MPEG1 op 1150Kbits/sec (Video-CD datarate)
· MPEG2 datarates:
2MBit/sec, 4MBit/sec, 6Mbit/sec, 8Mbit/sec, 12Mbit/sec.

Dus ongeveer 900 tot 5400MB per uur met MPEG2.

[ Voor 3% gewijzigd door Part op 16-04-2003 17:40 ]

• SAiKO
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
de PVR 350 kan ook decoden he? Heeft dat alleen zin bij mpg films of ook bij divx (in principe toch ook mpeg2, toch?), quicktime etc?

ps: bedankt voor de reacties, als je meer info hebt, pleur het hier maar neer :)

[ Voor 25% gewijzigd door SAiKO op 16-04-2003 18:12 ]

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 15:17

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

SAiKO schreef op 16 April 2003 @ 18:12:
de PVR 350 kan ook decoden he? Heeft dat alleen zin bij mpg films of ook bij divx (in principe toch ook mpeg2, toch?), quicktime etc?

ps: bedankt voor de reacties, als je meer info hebt, pleur het hier maar neer :)
decoden gaat alleen hardware matig bij mpeg1 en 2, dus geen divx of andere coderingen.
dat is ook de rede dat ik een pvr250 heb en een redelijke cpu (duron 1300). dat is genoeg voor het decoden van mpeg2 en ook divx e.d.
dus als je een soort hometheather pc aan het maken bent en ook divx wil kunnen kijken is dat een betere optie. je moet dan wel een goede videokaart met tv-out hebben (ik heb zelf een socket a mobo (fic at31) met onboard radeon en tv-out)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• mjvdvlugt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 19:13
Hmm.. Ik heb momenteel geen tv-out op mijn systeem dus dan zou ik zo'n VGA-to-TV adapter moeten kopen (UNIVERSELE PC/TV CONVERTOR van 70 Eur. Maar dan kan ik net zo goed een PVR-350 kopen.

Als ik de tv-out van die hauppauge kaart gebruik, krijg ik dan betere (cpu load, beeldqualiteit, configuratiewerk) resultaten dan met bovenstaand product?

Ik wil absoluut ook Divx en DVD gaan afspelen. Kan dat met die hauppauge kaart?

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:29
Ik wil absoluut ook Divx en DVD gaan afspelen. Kan dat met die hauppauge kaart?
Nee en nee. tv-out is enkel voor mpegs... en de osd van een zeer klein aantal programma's (gbpvr ,sagetv)

dit is trouwens ook meerdere malen gevraagd, dus misschien een idee voor overige vragen de search eerst even raad te plegen.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• mjvdvlugt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 19:13
Dat is dus het probleem, ik lees overal tegengestelde verhalen. MythTV zou het volgens sommigen wel doen. En divx ook, alleen dan zonder hardwareversnelling. Anderen zeggen weer dat de framebuffer te langzaam is om divx of dvd over weer te geven.

Ik ga er nu vanuit dat het niet gaat werken en koop zo'n VGA-to-TV ding.

Nu las ik ergens dat het wel eens lelijk beeld kon opleveren wanneer je de interlaced video (wat uit de mpeg2 encoder van de pvr250 komt) weer naar de tv tovert aangezien de beeldlijnen dan net niet hoeven aan te sluiten. Heeft iemand ervaring hiermee in combinatie met die "UNIVERSELE PC/TV CONVERTOR" van Conrad (.nl) a. 69.95 Eur?
Pagina: 1