[HP3420] Kan niet in grijstinten printen?

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Misschien een stomme vraag, maar kijk ik niet goed of is het echt niet mogelijk middels de drivers van de HP deskjet 3420 alleen in grijstinten te printen? Bij alle deskjets waar ik tot nu toe mee heb gewerkt was dit nl. wel mogelijk. Zou dit een nieuwe manier van HP zijn om je inkt te laten kopen?

Wie heeft deze printer ook en kan mij zeggen of er misschien een trucje is om in te stellen dat ie alleen in grijs print? Ik hoef nl. niet zo nodig alle conceptprintjes in kleur af te drukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1e hit van Google op HP deskjet 3420 specification :
Print capability - single-cartridge printing which allows the printer to print with a single black or tri-color print cartridge installed. Install both the tri-color and black print cartridges for highest print quality and speed.
[..]
Print mode Render Resolution

FastDraft
300 x 300 dots per inch (dpi)
300 x 300 dpi

Normal
600 x 600 dpi
600 x 600 dpi

Best
600 x 600 dpi
600 x 600 dpi

Bron
Kortom, je hebt 1x tri-kleur + 1x zwart cartridge en kan met je printerdrivers + gebruikersprogramma's (zoals Word/Excel etc) instellen hoe je wilt printen.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Oops...sorry, had nog niet met Google gezocht (schaam, schaam)! Als ik dat zo lees, dan ben ik dus te voorbarig geweest met het installeren van beide cartridges. Ik heb ze er nl. allebei in zitten en hij zou dus ook moeten werken met slechts een van beiden. Nu kan ik die kleurencartridge er wel uithalen, maar dan droogt ie uit :(

Shit...ben dus te snel geweest en heb niet goed gelezen |:(

Toch klopt jouw laatste conclusie niet helemaal...het klopt dat ik twee soorten cartridges heb (da's normaal dacht ik zo), maar ik kan in een willekeurig programma alleen aangeven wat de printkwaliteit moet zijn, welk soort papier gebruikt wordt (formaat en soort) en of het liggend of staand afgedrukt moet worden. aar ik kan NIET aangeven dat ik alleen in grijstinten wil afdrukken, iets wat wel aan te vinken is bij de HP Deskjet 710c en 960c waar ik mee werk.

[ Voor 5% gewijzigd door timothee op 16-04-2003 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders trek je die Kleur eruit ¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 21:39:
Anders trek je die Kleur eruit ¿
Dan droogt ie uit, dus dat lijkt me niet echt een handige zet. Ik weet wel dat die HP cartridges na uitdroging weer werkend te krijgen zijn door ze onder de hete kraan te houden, maar ik wil gewoon in grijstinten kunnen printen met beide cartridges geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
^kick

heb je (of iemand anders) ondertussen al een oplossing gevonden? Ik heb hetzelfde printertje en hij is prima voor als je niet zo vaak print, maar ik kan ook nergens instellen dat ie alleen de zwart-wit cartridge moet gebruiken.. echt weer zo'n smerig marketing-truukje van HP om je cartridge sneller op te laten gaan, dus daar verwacht ik niks van. Maar misschien zijn er gehackte drivers oid? Of een driver voor een andere printer die het ook met deze doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan die kleurcartridge tegen uitdrogen beschermen door hem rechtop in een plasticzakje op te bergen - er waren ook van die speciale doosjes voor met nathoud sponsje.
maar ik wil gewoon in grijstinten kunnen printen met beide cartridges geïnstalleerd...
Als het niet in de originele driver zit zou je nog kunnen overwegen om drivers van andere modellen te proberen die die optie wel hebben - of die drivers je printer kunnen aansturen is een kwestie van proberen...

Je kan natuurlijk ook HP een mailtje sturen...

edit:
Ik heb ook niet gezegd dat hun de oplossing onmiddelijk toezenden...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 07:20:
Je kan natuurlijk ook HP een mailtje sturen...
...en die zullen ws. reageren dat het technisch niet mogelijk is en dat je een duurdere printer moet kopen....

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 12-06-2003 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 11:54
ik heb het antwoord hier niet gelezen, vandaar dat ik hem hier even post. Het kan namelijk wel met software:
http://h20015.www2.hp.com...docName=npd09666#P52_8727

Geen dank! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Mijn dank is groot voor in elk geval de verwijzing! Dit moet je dus doen volgens HP:

HP Deskjet 3300 and 3400 Series - How can I print a document in black and white?
To print a document in black and white follow the next steps to configure the printer:

Open the Printer Assistant.
Double-click Tools and Updates.
Double-click Printer Maintenance.
Double-click Configure Printer.
Select the HP Deskjet 3420 in the drop-down box and click Configure. A Configuration window for the HP Deskjet 3420 series will open.
At the top of this window, select Configure Cartridges.
Select Only use one black cartridge from the drop-down box.
Click Apply.
A message will appear saying that this will change the settings of the printer. Click OK.
Exit the Printer Assistant.
Printing in black and white only should now be possible.

NOTE: If the problem is not resolved, remove the tri-color cartridge from the printer. An error message saying one of the cartridges is missing will appear. After clicking OK, your document will get printed in black and white only.

In mijn geval moet ik dus aandacht besteden aan die "NOTE" opmerking want ik heb nu ingesteld dat er slechts één zwart cartridge in de printer zit, maar hij blijft fijn kleur printen. Ik zal dus gewoon de kleurencartridge eruit moeten halen. Volgens mij bedoelen ze dat ook...je stelt je printer hiermee alleen zodanig in dat ie niet naar een tweede cartridge gaat zoeken...je geeft hem dus aan dat je je niet vergist hebt en echt maar één cartridge erin hebt geduwd. Althans zo vat ik het op en zo lijkt het na deze ervaring dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
nog niet echt een oplossing dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook een stukje papier tussen de contactpennetjes stoppen in de cartridgehouder - dan ziet de printer hem ook niet en heb je toch je cartridge opgeborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 05:43:
Je kan natuurlijk ook een stukje papier tussen de contactpennetjes stoppen in de cartridgehouder - dan ziet de printer hem ook niet en heb je toch je cartridge opgeborgen.
Hmm...dat is wel een idee ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 09:35

4POX

Everybody is wired

Ik ben ook nu op zoek naar een budget printertje.. Nu zie ik overal de 3420 staan.. Maar je ziet ook steeds meer de 3550 in de winkels.. Die werkt met dezelfde patronen. Maar wat is nog meer het verschil tussen die twee printers ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 09:35

4POX

Everybody is wired

4POX schreef op 08 August 2003 @ 12:17:
Ik ben ook nu op zoek naar een budget printertje.. Nu zie ik overal de 3420 staan.. Maar je ziet ook steeds meer de 3550 in de winkels.. Die werkt met dezelfde patronen. Maar wat is nog meer het verschil tussen die twee printers ?
Ik heb net even gebeld.. De 3550 is de opvolger van de 3420.

Er werd aangeven dat de 3550 in bezig is van "HP PhotoREt III Precision Technology" en daarom beter de foto's op papier kan brengen.

Voor de rest is die bijna identiek.. De zelfde inktpatronen van de 3420 wordt er in gebruikt. Dus de printkwaliteit moet dus identiek zijn..

Ik hoop vanmiddag een 3550 te halen. Lijkt me een goede printer voor iemand die 20 vellen kleur per jaar zal gaan printen. :D

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1