Toon posts:

Laptop als servertje

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Deze topic heb ik een tijdje geleden ook al gepost, maar ondertussen heb ik 'm draaien. Er is echter 1 probleem :'(. Ik heb dus gekozen voor een laptop als server, omdat deze zo stil is en weinig stroom verbruikt. Nu kan ik de laptop 's nachts aan laten staan als ik iets wil downloaden of zo en mijn lawaaige PC uitzetten. Echter wanneer ik mijn PC 's morgen weer aanzet heb ik geen netwerkverbinding meer met de laptop, omdat deze op ruststand springt of zo. Ik moet dan mijn laptop aanzetten en wachten tot ie opgestart is, zodat het netwerk weer draait.
Dit is lastig, omdat het de bedoeling was die laptop 24 uur per dag draaiende te hebben. Op de laptop is Win98 geinstalleerd met alle powersave opties op 'uit' of 'nooit'. Echter in de BIOS van de laptop is het onmogelijk om de powersave-optie van de harde schijf uit te schakelen. Ik denk dat het hier iets mee te maken heeft. Is deze functie toch te overiden op de 1 of andere manier? Of kan ik een progje draaien op de achtergrond die met regelmaat de harde schijf aanspreekt, zodat deze 'wakker' blijft? Help mij aub, want het leek zo'n goed idee, die stille en energiezuinige laptop als severtje.

Grtzzz
GJ

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk staat er in je bios een of andere verborgen setting voor je power save. ff bij de fabrikant op de site kijken dus. Of hier merk en type neerzettendan zijn er vast wel die iets meer kunnen zeggen erover

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

volgwens mij zijn er inderdad proggies die dat soort instellingen overrulen... kijk eens op www.windrivers.com of kijk of je je bios kan updaten zodat je wel die powersave dingen kan uitschakelen www.wimbios.com
* jellyshock vindt typen maar moeilijk |:(

aAarGhh

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als het puur en alleen de HD is die in ruststand gaat, gewoon ff een bathc/scriptje bouwen wat eens per half uur ff een dir/w in je tem,p doet ofzo.
Gewoon zelf ff scripten zodat je PCtje 'bemand' blijft.
Anders installeer je zo'n fake proggie voor AllAdvantage ... gaattie lekker muizelen enzo :)

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Op dinsdag 21 november 2000 23:06 schreef Koffie het volgende:
Als het puur en alleen de HD is die in ruststand gaat, gewoon ff een bathc/scriptje bouwen wat eens per half uur ff een dir/w in je tem,p doet ofzo.
Gewoon zelf ff scripten zodat je PCtje 'bemand' blijft.
Anders installeer je zo'n fake proggie voor AllAdvantage ... gaattie lekker muizelen enzo :)

Suc6
Koffie
Gewoon een koetje erop, die schrijft de blokkies op je HD zodat deze blijft draaien }:O

Verwijderd

Topicstarter
Het type laptop is: Toshiba Tecra 8000
BIOS 9.20
Ik heb nu een batch bestandje gemaakt wat iedere 19 minuten wordt gedraaid door Windows Taakplanner. Het batchbestandje gaat als volgt:
md temp
cd temp
dir/p
cd..
rd temp

Ik ga nu naar school, ben benieuwd of het werkt.
Als iemand iets weet voor in de BIOS, graag.........

Grtzzz
GJ
Pagina: 1