Cassette deck reinigen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:14
hoe reinig je op een goede manier je koppen van je cassette deck ?

ik heb het idee dat de koppen wat smerig zijn omdat hij een beetje slechte kwaliteit opneemt.

Ik heb hier een potje met alcohol staan, en wat wattenstaafjes, kan het daar mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

ja
2.6 reinigen en demagnetiseren
Een goede opname is niet mogelijk met vervuilde koppen! Het is dan ook noodzakelijk koppen, bandtransportas (capstan) en bandaandrukrol (pinch roller) regelmatig schoon te maken, dat wil zeggen steeds na 15 à 20 speeluren. Dat kan met een in alcohol gedrenkt wattenstokje gebeuren.

Even belangrijk is het, dat de weergavekop van tijd tot tijd wordt gedemagnetiseerd. Want de gemagnetiseerde band magnetiseert de kop tijdens elke weergave enigszins, wat na verloop van tijd als een zachte, constante ruis merkbaar wordt. Bij een tweekoppendeck dat regelmatig voor opname wordt gebruikt, is het gevaar voor kopmagnetisatie veel minder dan bij een driekoppendeck, waarbij de weergavekop nooit met de krachtige biasstroom in aanraking komt. Want de bias zorgt ook heel effectief voor kerndemagnetisatie. Maar als er gedemagnetiseerd moet worden, kan dat heel goed, gemakkelijk en snel met behulp van een speciaal demagnetiseerapparaat.
Bron: http://home.planet.nl/~kreul1/verslagen/cass/cass.html#reinigen
4e hit van Google met als zoekterm je topictitel !

[ Voor 108% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 16-04-2003 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:20

dominic

will code for food

jep, alcohol en wattenstaafjes zijn ok.. Rest van het binnenwerk ook ff doen, anders is je kop zo weer vies..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Alleen in tegenstelling tot de tekst hierboven moet je de pinchroller niet met alcohol doen, maar met rubbercleaner, anders droogt hij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43280

ik gebruik zelf ook altijd alcohol en wattestaafjes en het werkt bij mij altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 14:34

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ik doe het meestal met spiritus, gaat ook prima

blabla

Pagina: 1