Toon posts:

Zwart-wit beeld via tv-out

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik de TV-out faq had doorgenomen kwam ik er nog niet. Ik heb het volgend probleem. Sindskort heb ik een laptop met TV-out. Alleen een S-VHS op een s3 Twister. Als ik deze direct aansluit op de S-VHS poort van de televisie krijg ik keurig beeld. Alleen dit gaat alleen beneden op de televisie. Boven beschikt mijn TV hier niet over en wil deze via een scartblokje (1x S-VHS 3x Tulp) aansluiten. Maar dan krijg ik altijd zwart-wit beeld.
Alle instellingen kloppen, Pal etc. en anders zou de TV-out ook niet direct op de S-VHS werken. Ik zou het S-VHS signaal dus om moeten zetten naar composite o. i. d. , maar een simpel kabeltje dat aan de ene kant S-VHS heeft en aan de andere kan een tulpaansluiting werkt niet. Weet een van jullie toevallig of het omzetten van een S-VHS signaal naar composite mogelijk is en zo ja hoe? Ik kom er namelijk zelf niet uit en heb al redelijk veel geprobeerd

Jasper

Verwijderd

mmmzz, vreemd. misschien moet je het programma TV-tool eens gebruiken

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08 18:26
Ik zit ook met het zelfde probleem.
Er zou toch één of andere convertor moeten zijn.........
Ik hoop dat iemand weet hoe ik aan zoiets kan komen.

TV-Tool werkt niet met alle Chipsets (alleen NVidea geloof ik)

[ Voor 19% gewijzigd door Kitser op 16-04-2003 15:36 ]

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

ik moest mijn tv op s video zetten...
output is duidelijk wel goed dus tvtool za nie baten

Voor het omzetten van svideo naar composite ben je nie lang bezig... daar heb je verloopstekkers voor.
(komen vaak mee met laptops ed)

[ Voor 44% gewijzigd door -Nexus op 16-04-2003 15:37 ]

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

als je zwartwit hebt met die scart is de scart op de tv niet volledig (komt wel vaker voor)
ondersteund dus eigenlijk geen svhs
converten via svhs-composite kabel, werkt jouw kabel niet lijkt me dat het kabel niet goed is

zal ff de pin layout zoeken

[ Voor 37% gewijzigd door Losha op 16-04-2003 15:37 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21

Klippy

Still Game

Mwah volgens mij staat toch alles wel zo ongeveer in De grote tv-out FAQ

Zou toch niet zo moelijk moeten zijn.
Gebruik je het kabeltje dat erbij zat?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
tv tool werkt niet, ondersteunt geen s3 kaarten

Verwijderd

Topicstarter
en over dat kabeltje ik het er zelf eentje en dat werkt ook niet, dan krijg ik zelfs geen beeld meer, wat ik nog vager vind. Dit is toch echt het kabeltje dat ik met een videokaart meegeleverd heb gekregen. (dat was niet dezelfde videokaart, maar dat zou toch niet mogen uitmaken)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 15:52 ]

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
Hallo, ik ken het probleem. Ik heb er zelf ook last van gehad met mijn GF4 kaart(en). Bij een van de kaarten was het (onder XP) op te lossen met een update van het controlpanel van TV-out, en een speciale XP driver. Deze zijn er vaak toch, ookal werkt de kaart over het algemeen ook met de standaard xp driver.

Bij de 2e kaart bleek het de tv-out kabel te zijn. Je kan een standaard kabel gebruiken of een naar Scart. Als de Scart gebruikt, probeer eens een tulpstekker, of een tulpsnoer naar een converter naar scart. Let wel op! Je hebt daar verschillende van. Zorg dat je er een hebt met zo'n schakelaartje aan de bovenkant voor in/out. Dat scheelt ook wel eens het een en ander.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik begrijp u niet helemaal, wat voor kabeltje moet ik volgens u nou proberen. Heeft u evt. een internetsite waar die te koop zijn? En de dirvers zijn de allernieuwste zondag nog gedownload...

• wietse.cc
  • Laatst online: 08-12-2023
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 16:13:
Sorry maar ik begrijp u niet helemaal, wat voor kabeltje moet ik volgens u nou proberen. Heeft u evt. een internetsite waar die te koop zijn? En de dirvers zijn de allernieuwste zondag nog gedownload...
De drivers zullen het probleem dan niet zijn.

De volgende mogelijkheden:

Je hebt je TV-out op Scart: Probeer hem aan te sluiten met een Tulpstekker, die dingen die je ook gebruikt voor je stereotoren (Met de 3 stekkers voor ik je tv: Rood, Zwart en Geel). Als je tv geen ingangen heeft voor tulp: probeer een verloopje van die 3 tulpaansluitingen of S-video naar Scart, maar let erop dat het verloopje een IN/Out schakeelaar heeft!

Je hebt je TV-out op tulp: Probeer de scart-converter met de IN/Out schakelaar...

Succes...

Illustraties:
Afbeeldingslocatie: http://www.superinventos.com/Images/S180537.JPG (De kleine connectoren zijn 'tulp' connectoren...)

Afbeeldingslocatie: http://www.finim.com/images/video/scartadapter_250.jpg
(Scart adapter met in/out schakelaar)

Verwijderd

Topicstarter
deze dingen heb ik dus alleen geprobeerd, zo'n scartblokje geeft zwat-wit beeld. Een tulp uitgang zit niet op de videokaart

Verwijderd

Je moet EN de svhs-kabel aansluiten EN de gele composite, en wel via een scart-blok

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 16:37 ]

• r_m_aten
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 14:08

r_m_aten

Triple

Staat je videokaart misschien op NTSC ipv. PAL?? Als je een NTSC signaal op een PAL tv zet, krijg je volgens mij ook een z/w beeld. Kijk daar eens naar...

Verwijderd

dat hoeft helemaal niet waarom zou je de svhs en de composiet aansluiten? ik sluit gewoon mijn svhs aan en het werkt aopen laptop (ff niet bij de hand dus geen id meer welke videokaart erin zat, onboard) gewoon met tv tool en die werkt bij mij wel ik d8 dat ik een sis onboard had :) maar svhs en compsiet aansluiten slaat nergens op :?

Verwijderd

Misschien ondersteunt je tv geen SVHS. Als je geen composite uit heb op je VGA moet je ff zo'n svhs naar composite verloopje kopen. Kostte mij iets van € 5 bij Display.

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 14:29

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 16:38:
..knip.. maar svhs en compsiet aansluiten slaat nergens op :?
Hmmz, is niet helemaal waar. Ik heb het ook eens gedaan (beide aansluitingen gebruiken) op m'n Matrox G400 DH en dat werkte uitstekend -> geen z/w-beeld meer, maar kleur. :)

Ik heb vervolgens nooit uitgezocht hoe dat nou precies zat.
offtopic:
..ik ben vaak liever lui dan moe, als het werkt, dan werkt het, punt ;)

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

Zo een converter kabeltje werkt alleen bij de meegeleverder videokaart, dit wordt namelijk in de videokaart omgezet. SVHS en Composiet zijn namelijk compleet twee verschillende technieken, dit is niet om te vormen door simpel een kabeltje te gebruiken...

Alleen via een scart plug, oid. Waarom je zwart wit krijgt kan inderdaad aan je tv liggen, svhs regelt ook in bepaalde mate helderheid en contrast, als dit niet geregeld wordt, heb je dus zwart wit. Dit ligt aan je tv... 8)

Verwijderd

Topicstarter
even een paar vraagjes. Allereerste hoe moet ik en S-VHS en composite aansluiten als ik alleen een S-VHS uitgang heb? En jullie weten dus ook geen van allen een manier omdat signaal wel om te zetten van S-VHS naar scart of composite?

• Losha

Losha

[quote]Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 17:01:
SVHS en Composiet zijn namelijk compleet twee verschillende technieken, dit is niet om te vormen door simpel een kabeltje te gebruiken...
quote]
jaja .. en wat is de basis van deze stelling :?

[ Voor 4% gewijzigd door Losha op 17-04-2003 03:33 ]

• Voutloos
  • Niet online
S-VHS bekabeling gebruikt 2 paren, 1 voor helderheid en 1 voor kleurinfo. En ondersteund de TV dat niet dan kan je niet volgens de S-VHS standaard met kleur werken. Zie TV-out Faq. Dit is de reden dat scart-blokjes bedrieglijk zijn. Omdat dan een bepaalde bekabeling "opeens" past op de tv, betekent uiteraard nog niet dat de tv er mee om kan gaan.

Er zijn schemaatjes om een S-VHS signaal te veranderen in een Composite signaal. Deze zijn in talloze topics te vinden.
EDIT: Dank je Da_Ronin, voor het nemen van de moeite om een concreet voorbeeld te noemen. Dat linkje is zo'n beetje het antwoord van de meeste tv-out topics.

[ Voor 14% gewijzigd door Voutloos op 17-04-2003 15:01 ]

{signature}

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:47
Ik had het ook... met mijn lappie.... Thuis een dikke dikke dure panasonic staan die pal a/b ntcs en secam alles doet... en ik bleef zwart wit houden...
Ik bij mijn vriendin op een SEG :? aldi tv en dat werkte direct.....

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Check de volgende site : http://www.electronicaonline.nl/ ga naar Tv en video kabels en kies dan de volgende kabel : Svideo naar composite omzetter . deze kabel kost ongeveer 8 euro en zorgt ervoor dat je weer kleur op je scherm krijgt :)

Kenners weten waarom

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08 18:26
Mijn probleem is opgelost!!
Op mijn tv zit nl. geen SVHS kanaal, dus moet het signaal van Svideo (SVHS) omgezet worden naar composiet (Tulp).
Dit kan met een converter.

Ik heb hem bij www.mcsnet.nl gekocht en het werkt perfect!!
Kijk bij AUDIO/VIDEO -> DVD TV-out sets -> S-video-tulp adapter (Eindelijk gevonden?)

Ik hoop dat je hiermee geholpen ben.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, het werkt met de adapter!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-08 23:17
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Uren hier op het forum gekeken, niet duidelijke bevestiging van een eenvoudige werkende oplossing kunnen vinden. Hier is wat ik geprobeerd heb en wat ook werkte:
Heb een S3 videokaart (shared mem, 32 mb) op laptop met 7 pins s-video-out. Setje gekocht van s-video (4 pins) naar s-video (4 pins) en scartblok met 4 opties:
1) s-video (4 pins)
2) composiet (gele tulp)
3+4) audio tulp (rood en wit)

Wilde uiteraard van 7 pins s-video (dmv 4 pins s-video kabel) naar dat scart blok (daar ook de s-video) wat achterin de tv geduwd werd. Dit leverde eerst (net als veel andere mensen) een zwart-wit (haarscherp) beeld op. Kon nix instellen op laptop. Toen met een stukje electriciteitsdraad pin 15 met pin 20 binnenin scart verbonden (voor schema's over pin-positie zoek op dit forum), scart weer dicht geklikt en zowaar, een werkende oplossing! Heb zelfs 't stukje draad nog niet gesoldeerd maar gewoon klem in de pennetjes gedrukt. De oplossing is dus heel erg simpel als je alleen maar s-video kabel en uitgang op laptop hebt. De 7 pins video out is geen probleem in combinatie met een 4 pins kabel en ook de s-video kabel van 15 meter is geen punt (zoals ik vaak tegen gekomen ben).
Heb dit gepost omdat ik (zoals ik al zei) nergens een bevestiging kon vinden van een werkende oplossing. Suc6 ermee!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:27
Mooi dat het werkt.
Probleem met het aansluiten via een SCART-blokje is dat er normaal gesproken een beveiliging op de tv-out zit. Dit heet macrovision.
Als je je tv-out rechtstreeks aansluit op je tv, dan is er geen probleem.
Gebruik je echter een SCART dan wordt dat gedetecteerd en krijg je Z/W beeld.
Dit is ingebouwd om te voorkomen dat iedereen films gaat kopieren naar een videorecorder.

Limbids

• Voutloos
  • Niet online
Limbids schreef op 25 September 2003 @ 19:08:
Mooi dat het werkt.
Probleem met het aansluiten via een SCART-blokje is dat er normaal gesproken een beveiliging op de tv-out zit. Dit heet macrovision.
Als je je tv-out rechtstreeks aansluit op je tv, dan is er geen probleem.
Gebruik je echter een SCART dan wordt dat gedetecteerd en krijg je Z/W beeld.
Dit is ingebouwd om te voorkomen dat iedereen films gaat kopieren naar een videorecorder.
Oneens. In dit geval lag het aan de verschillen tussen een s-video en composite video kabel. Dat je met een SCART blokje opeens een s-video kabel kan gebruiken wil nog niet zeggen dat je tv er mee om kan gaan.

Oud topic trouwens, maar ik moest gewoon reageren :)

{signature}

• Losha

Losha

en daarvan afgezien zit de macrovision op de videorecorder en niet op de tv

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:27
Macrovision zit in de drivers van je videokaart...
Want als je geen videorecorder gebruikt en je VGA-kaart aansluit via een scart-blokje op je TV dan heb je ook Z/W beeld (zelfs als je TV s-video en composite ondersteunt)...

Limbids

• Voutloos
  • Niet online
Limbids schreef op 26 September 2003 @ 08:46:
Macrovision zit in de drivers van je videokaart...
Want als je geen videorecorder gebruikt en je VGA-kaart aansluit via een scart-blokje op je TV dan heb je ook Z/W beeld (zelfs als je TV s-video en composite ondersteunt)...
Dan zou iedereen die s-video gebruikt Z/W hebben. Wat denk je zelf?
Nogmaals bij s-video zijn kleur en helderheidssignaal geschieden, en als tv niet met s-video om kan gaan (of verkeerd ingesteld) dan pakt hij alleen de pins voor helderheid --> Z/W.

Punt.

{signature}

Pagina: 1