[cooler] Brandgeur uit mijn kast

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-02 23:04
Ik heb net de cooler van mijn processor in mijn pc vervangen. Vervolgens heb ik mijn peeceetje aangezet en nu hangt er in 1 keer een brandlucht in mijn kast :( Is dit het coolspul tussen de cooler en mijn amd processor of heb ik een probleem ??

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

vraagje, als je die thermal pad hebt gebruikt, wel eerst het plastik zegeltje deraf gehaald?

niks

• L0g0ff
hehe :) neej er zat geen zegeltje op

Verwijderd

Als er geen draadjes zijn gesmolten door kortsluiting, wat bij mij nog wel eens is gebeurd (baybus gekloot :D), vrees ik het ergste voor je arme 1800+ :|

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 15:33 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:33
Ligt eraan, moet je de temperatuur van je cpu even bijhouden als je die mogelijkheid hebt. Meestal kun je dit vinden in het bios. Als de temperatuur te hoog wordt dan is het toch wel een kwalijke zaak.

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Indd, effe naar je bios, dan effe naar "PC Health Status" en daar staat als het goed is de temperatuur van je cpu en ook gemiddelde temperatuur van je kast. Misschien dat er geen PC Health Status is, dat is een wat oudere bios weleens, dan moet je geloof ik bij iets met power zijn ofzoiets :), khoop voor je dat het meevalt

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• L0g0ff
Ik ben trouwens ook bij het inbouwen uitgeschoten met mijn schroeven draaien op mijn mobo tijdens het induwen van het cooler clipje. Ik hoop niet dat ik daardoor iets gesloopt heb. Maar jah mocht het wel zo zijn dan is het meteen een id om over te stappen op 8x agp :+

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

OhMyGod schreef op 16 April 2003 @ 16:10:
Ik ben trouwens ook bij het inbouwen uitgeschoten met mijn schroeven draaien op mijn mobo tijdens het induwen van het cooler clipje. Ik hoop niet dat ik daardoor iets gesloopt heb. Maar jah mocht het wel zo zijn dan is het meteen een id om over te stappen op 8x agp :+
het heeft niet echt veel nut om een AGP 8x te nemen als je een GeForce 4 Ti4200 hebt, de GeForce 4 chipset is "slim" genoeg om het verschil tussen 4x op te heffen, het heeft dus niet veel nut om over te stappen op AGP 8x

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• L0g0ff
the_RJ schreef op 16 april 2003 @ 16:13:
[...]

het heeft niet echt veel nut om een AGP 8x te nemen als je een GeForce 4 Ti4200 hebt, de GeForce 4 chipset is "slim" genoeg om het verschil tussen 4x op te heffen, het heeft dus niet veel nut om over te stappen op AGP 8x
Volgens mij waren die nieuwe Gforce ti 4200 kaartjes 8x hoor (correct me if i'm wrong). Serial ATA en usb 2.0 heb ik overigens ook nog niet. En mijn 4 pci sloten zouden er eigenlijk ook 6 moeten worden. Maarjah ik raak nu ff offtopic.

Ik ga mijn pc maar weer aanzetten en ik zie/ruik wel weer wat er gebeurd

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Haal de koeler er af en vervang het spul gewoon ff. Weet je het zeker.
En controleer verder je bedrading ed. Vanaf hier kunnen wij niet zien wat er eventueel kapot is he.

Oh enne... AGP 8X of 4X maakt geen hol uit. Zoek maar op.

[ Voor 16% gewijzigd door Aikon op 16-04-2003 16:24 ]

Verwijderd

Tijdje geleden was ik bij de paradigit in eindhoven geweest en daar was zo een man die had zijn koeler vervangen en TE ver doorgeduwd, waardoor hij een brandgeur rook...Hij moest wel een nieuwe AMD 1800+ kopen en een nieuw moederbord...dus ik hoop voor jou niet

• L0g0ff
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Ik zag de vonken uit mijn kast springen :( :( Ik kan gvd wel janken

[ Voor 16% gewijzigd door AcouSE op 17-04-2003 15:32 . Reden: Paar EEE's verwijderd ]

• Aikon
  • Niet online
Doe je goed ;)

Wat was er aan de hand dan...

• L0g0ff
Mensen kunnen jullie mij aljeblieft vertellen wat ik fout gedaan heb ???? Was dit stof ?? Boven mijn processor zag ik echt vonken ;(

• Aikon
  • Niet online
Je ziet toch zelf of er stof zat :Z

Controleer gewoon alles ff.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Die-hard Heating ipv Cooling dus...

Waarom check je niet even of de koperbaantjes op je mobo intact zijn en je koeler goed gemonteerd? Nu ben je toch niet blij.

Hopelijk voor jou is je CPU nog heel, al is de kans groot dat het einde verhaal is...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 22:20
en hij leeft nog ?

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:27

greatgonzo

schit-te-rend!

lache, heb ik in september gehad. De helft van de hardware naar de kloten

• L0g0ff
Jah ik heb nu net al mijn kaarten uit mijn pc getrokken..... Ook had ik tijdens het vervangen van mijn mobo een nieuwe voeding in gebouwd.. van 250 naar 300 watt kan dit er misschienmee te maken hebben ?????

Verwijderd

Heb je niet gewoon de cpu cooler verkeerd om op je cpu geplaatst waardoor ie geen kontakt maakte met je cpu en de boel te warm is geworden (uitgefikt dus) ???

Verwijderd

je voeding kan ook naar de kloten zijn....bij mij is een keer echt DIKKE rook uit mijn voeding gekomen.... verder was alles nog heel!

• L0g0ff
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 16:59:
je voeding kan ook naar de kloten zijn....bij mij is een keer echt DIKKE rook uit mijn voeding gekomen.... verder was alles nog heel!
Neej ik zag zelf dat de vonken op mijn mobo sprongen. Ook zit er een kleine chip op mijn mobo (waar die vonken waren) helemaal scheef. Misschien dat ik er wel pics van kan maken....

Gelukkig heb ik 3 jaar on site garantie op mijn pc... Daar valt het volgende nog onder:
Mobo
voeding
proccessor
5.1 geluidskaart
Schijf
brander
Dvd speler
Hd
netwerkkaart

Wat er niet onder valt zijn mijn ti4200 kaartje en een 2e netwerkkaartje

Nu eerst al mijn hardware ff testen in mijn 2e pc (pII 233) en dan mijn pc maar weer naar de oude staat terug brengen. En dan maar w88 wanneer ik gebeld word door de monteur.....

Ik kan wel janken

Verwijderd

user abuse valt niet onder de garantie.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:58

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

je hebt een nieuwe koeler op je cpu gezet dus kun je naar je garantie fluiten.

[specs]

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

OhMyGod schreef op 16 April 2003 @ 17:12:
[...]

Neej ik zag zelf dat de vonken op mijn mobo sprongen. Ook zit er een kleine chip op mijn mobo (waar die vonken waren) helemaal scheef. Misschien dat ik er wel pics van kan maken....

Gelukkig heb ik 3 jaar on site garantie op mijn pc... Daar valt het volgende nog onder:
Mobo
voeding
proccessor
5.1 geluidskaart
Schijf
brander
Dvd speler
Hd
netwerkkaart

Wat er niet onder valt zijn mijn ti4200 kaartje en een 2e netwerkkaartje

Nu eerst al mijn hardware ff testen in mijn 2e pc (pII 233) en dan mijn pc maar weer naar de oude staat terug brengen. En dan maar w88 wanneer ik gebeld word door de monteur.....

Ik kan wel janken
Kwamen die vonken toevallig van de plaats waar je met je schroevendraaaier bent uitgeschoten? Dan zul je de koperbaantjes op je mobo idd vern**kt hebben.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Best triest voor je ,dat meen ik echt ,maar ik ben bang dat dit idd user abuse is bij de proc/mobo..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• L0g0ff
Syzzer schreef op 16 April 2003 @ 18:16:
[...]

Kwamen die vonken toevallig van de plaats waar je met je schroevendraaaier bent uitgeschoten? Dan zul je de koperbaantjes op je mobo idd vern**kt hebben.
Niet precies daar maar het scheelt denk ik zo'n 2 cm.

Btw garantie heb ik wel. Sorry hoor ik ben in dit geval wel zo'n eikel die alles in de oude staat terug zet en de monteur het laat oplossen. Mijn naam is op dat moment haas.

Ik heb eigenlijk de pest aan mensen die zich bezig houden met dit soort praktijken maar er zit echt een hele hoop $$$ in dat pc'tje van mij en op dit moment heb ik het geld niet om het te repareren.

Tja ik weet dat het niet netjes is maar iedereen doet wel eens wat om er zelf beter van te worden.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 08:44
Laten we wel wezen: als meneer monteur het gekraste moederbord ziet, dan heeft hij wel heel sterke argumenten om geen garantie meer te verlenen.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
Zoek eens een plaatje op internet om aan te geven waar de vonken/rook/etc. vandaan komen?

Verwijderd

OhMyGod schreef op 16 April 2003 @ 16:31:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Ik zag de vonken uit mijn kast springen :( :( Ik kan gvd wel janken
Coozl special effects nice mod ;)

[ Voor 7% gewijzigd door AcouSE op 17-04-2003 15:32 . Reden: Paar EEE's verwijderd ]

Verwijderd

OhMyGod schreef op 16 April 2003 @ 19:49:
[...]

Niet precies daar maar het scheelt denk ik zo'n 2 cm.

Btw garantie heb ik wel. Sorry hoor ik ben in dit geval wel zo'n eikel die alles in de oude staat terug zet en de monteur het laat oplossen. Mijn naam is op dat moment haas.

Ik heb eigenlijk de pest aan mensen die zich bezig houden met dit soort praktijken maar er zit echt een hele hoop $$$ in dat pc'tje van mij en op dit moment heb ik het geld niet om het te repareren.

Tja ik weet dat het niet netjes is maar iedereen doet wel eens wat om er zelf beter van te worden.
het is de vraag of je er zelf beter van wordt. ALs je willens en wetens iemand laat langskomen voor een defect wat je zelf hebt veroorzaakt ( maw duidelijke user abuse.) dan kreeg je van mij een mooie factuur met uurloon en voorrij kosten.

• doberman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12-2022
Indeed, ik ben monteur geweest bij een computerbedrijfje, en voor dat soort dingen worden gewoon onderzoeks kosten gerekend, waarna je hem in de zelfde staat terug krijgt. Sterker men heeft ook wel door dat je de zaak dan besodemieterd, dus betaal je dan misschien wel meer onderzoeks kosten dan het kostte (want wij keken iig in dit soort gevalllen meteen rond de proc of daar dus beschadigingetjes te zien waren bv.)

maargoed misschien heb je mazzel :P

[ Voor 6% gewijzigd door doberman op 17-04-2003 09:16 ]

Verwijderd

Idd, die garantie kan je echt wel op je buik schrijven! Je krijgt er alleen nog maar meer kosten bij, want zo'n monteur komt ook niet voor niks langs! Bespaar je de moeite en koop voor het geld dat die monteur kost liever een nieuw mobo en processor!

Verwijderd

ik gok op je voeding probeer eens je voeding appart aan te sluiten ( zonder andere apparaten erop aangesloten). en waarom haal je niet je koeler eraf dan is het makkelijker te zien of je cpu het is of niet. :) ik wens je veel succes

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

ik lees niets over koelpasta :? zat die er wel tussen? Dat wil ook zorgen voor stank, naast de andere probs natuurlijk :S

JayGTeam (213177)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Je bent uitgeschoten met je schroevendraaier en er zit een chippie scheef op je mobo. Ergo: mobo dood, nieuwe kopen

De voeding test je door die HELEMAAL los te halen, bij voorkeur uit je kast, en dan de stekker in het stopcontact te doen.
Neem nu je multimeter, zet deze op max 20 volt DC, en ga meten op de draad van 5Vsb oid. Staat op de sticker op de voeding welke dat is. Staat daar gewoon 5V op dan ga je een stapje verder.
Stop een paperclip tussen de groene en een zwarte draad en ga weer meten, nu naar 3.3, 5, 12, -5 en -12 volt Kloppen deze allemaal met de stikker dan is je voeding nog goed :)

Andere onderdelen test je door ze in een andere pc te stoppen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op 17 april 2003 @ 12:10:

Stop een paperclip tussen de groene en een zwarte draad en ga weer meten,
kzou wel ff het stekker uit het stopcontact halen dan 8)7

suc6 trouwens, khoop voor je dat er nog iets te redden valt

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

denk dat je toch wel een nieuw mobo moet gaan aanschaffen... balen voor je, maare over die AGP 4x/8x, ik heb een GeForce Ti4200 (Asus V8420 (uit mijn hoofd)) en ide is 4x, maar dat is echt geen verschil maakt echt niet uit of je een AGP 4x of 8x mobo neemt, maar je hebt (neem ik aan:)) koelpasta op je processor gedaan, is er niet een beetje op een stukje koper gekomen en heb je het niet weggehaald, dat kan het heel misschien ook zijn maar schat die kans niet groot

• Smht
  • Laatst online: 04-01 10:50
Hoe hard ben je uitgeschoten?

Een moederbord kan wel wat hebben, maar je moet hem niet perforeren.

Als dat chippie niet al scheef zat (zoals bij een nForce2 de northbridge) dan vrees ik het ergste

offtopic: vuurwerk mag je alleen met oud en nieuw afsteken

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 12:57:
[...]

kzou wel ff het stekker uit het stopcontact halen dan 8)7

suc6 trouwens, khoop voor je dat er nog iets te redden valt
Juist niet 8)7 want anders doet je voeding niets :Y)

Die paperclip vervult dan de taak van je aan/uit knop op je mobo, zodat je voeding weet dat de andere voltages (en niet alleen 5Vstandby) ook geleverd moeten worden :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Gimme pics :+.

En zet gewoon die oude cooler er weer op en breng m naar de winkel. heeft bij mij ook al een keer gewerkt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 13:45 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Tja, in de winkel zullen ze dat uitschieten op je mobo wel zien... Denk niet dat ze zullen geloven dat het al zo was toen je em kreeg... Maar laat iemand die er echt veel verstand van heeft even naar kijken, bedoel de mensen hier kunnen wel suggesties doen maar het niet zelf zien...

Verwijderd

Volgende keer ff handleiding lezen, en, dit geld trouwens voor iedereen: ff dit allemaal gaan bekijken.

Lessen Installatie CPU/cooler

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 13:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 13:53:
Volgende keer ff handleiding lezen, en, dit geld trouwens voor iedereen: ff dit allemaal gaan bekijken.

Iemand die dit stukje eerst nog moet gaan lezen en het filmpje nog moet gaan kijken hoort niet echt op een tweaker forum thuis denk ik..... :X

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

trouwens als je een nieuw mobo koopt, dit is misschien iets voor iedereen, kijk hier eens:

http://www.amd.com/us-en/...ources/0,,30_182_869_4348^7923,00.html

Kun je de beste mobo's vinden per AMD processor

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 13:53:

het is voor de tweakers natuurlijk niet nodig om dit te gaan bekijken, maar ik moet zeggen dat het wel een kewle actie is van amd om dit op hun site te zetten

hoe bouw ik een pc les 1 :)

en nu ff ontopic : als er iets van schade te zien is op je mobo, of hij stinkt een uur in de wind dan zou ik toch echt niet proberen om de garantie te claimen
want dat gaat je dan toch niet lukken, en dit is nog afgezien van het feit dat je toch echt zelf de veroorzaker bent van het probleem

het is natuurlijk een hoop geld dat je kwijt bent, maar om dat nou door anderen te laten betalen is niet echt netjes

Verwijderd

Heb ik ook eens meegemaakt! Was gewoon een stofdeeltje dat in aanraking komt met te hoge hitte... beter even schoonmaken dus
Vergeet ook de coolpasta niet GOED uit te smeren => kan best wel voor probs zorgen })

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 15:19 ]

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 18:57
OhMyGod schreef op 16 April 2003 @ 19:49:
[...]
Dus je hebt 'geen' geld en dan neem je het risico om zelf een nieuwe koeler in je dure pc te steken, wetende dat je op elk moment tijdens het plaatsen je proc of mobo kan vern**ken. Want uit je prutswerk blijkt dat je weinig of geen ervaring hebt. En dan nog proberen om de verkoper in de zak te zetten. Sterk bezig.

Ik hoop echt dat die verkoper een beetje oplettend is...

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

-Noel- schreef op 17 April 2003 @ 19:06:
[...]

Dus je hebt 'geen' geld en dan neem je het risico om zelf een nieuwe koeler in je dure pc te steken, wetende dat je op elk moment tijdens het plaatsen je proc of mobo kan vern**ken. Want uit je prutswerk blijkt dat je weinig of geen ervaring hebt. En dan nog proberen om de verkoper in de zak te zetten. Sterk bezig.

Ik hoop echt dat die verkoper een beetje oplettend is...
Hij woont in zeewolde >:) daar zijn niet zo veel pc-zaken :P

maareh: je doet mcse en kan geen prockoeler verwisselen? idd goed bezig :X

en over het oplichten van de verkoper: Tja, bij losse onderdelen (onderwatergelopen videokaart) doe ik het ook wel. maar bij een compleet systeem?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Kheb zoiets ook eens gehad met een oude voeding.. die had ik ontmanteld om als fanvoeding te gebruiken, hij was niet beschadigd maar toen veroorzaakte ik ook korsluiting omdat het enige wat ik er op aansloot een ledje was :) toen kwamen er ook vonken vanaf, de 2e keer was het ledje kapot en de 3e keer probeerde ik het met een fan, die draaide vast in een snoer 8)7 , een blauwe flits en dat voedingsplaatje had zichzelf vastgesmolten op de ondergrond >:)
oorzaak, vergeten te aarden |:( 8)7

Verwijderd

Ik had laast me waterkoeling vergeten aante zetten.. dus ik lekker gamen en photoshoppen opeens KGRRRRRR!!! plop uit stank uit me kast . Ik HEEL snel me waterkoeling aangezet 3sec aan laten staan zag dat de temp daalde weer aangezet en niks geen probs.. :)

Verwijderd

gwoon in originele staat terug gaan naar de shop dermee...heb ik ook al vaker gedaan...gwoon garantie *D ...

Verwijderd

UUUh, als je teveel pasta op je processor doet, en het stroomt naar benee je bordje op, dan kan je inderdaad nog wel eens een probleempje krijgen

• L0g0ff
De coolpasta is precies even groot als het kleine stukkie op mijn processor. Ik heb dit niet uitgesmeerd.

Btw voor de kerel die liep te zeiken dat ik wel bezig ben met mijn mcse maar dat ik geen cooler kan vervangen; Ik heb alleen nog maar met intel gewerkt dit was de eerste keer dat ik een amd fan moest vervangen.

Ik heb mijn pc ingeleverd en als het goed ik krijg ik hem volgende week vrijdag terug. Ze gaan al mijn hardware ook voor me doormeten.

Voor alle duidelijkheid: Het is een pc van onze (op mijn werk) leverancier. Ik sleutel zelf heel vaak in kasten maar een ongelukje kan gebeuren (toch). Ik moet ook vaak voedigen, kaarten, geheugen, processors etc. voor die leverancier vervangen. Ik heb dus het recht om in mijn eigen kast te sleutelen. Want als ik het niet mag wie dan wel :?

Ik zou graag nog pics laten zien maar omdat ze mijn pc al opgehaald hebben kan ik daar geen foto's van maken.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Owk, een ongelukje kan idd gebeuren. En ik wist niet dat je gewoon in je kast mocht sleutelen :)
En bij een intel kan je idd weinig fout doen. Nja, heb je weer wat geleerd ;)

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1