niks
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 15:33 ]
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
het heeft niet echt veel nut om een AGP 8x te nemen als je een GeForce 4 Ti4200 hebt, de GeForce 4 chipset is "slim" genoeg om het verschil tussen 4x op te heffen, het heeft dus niet veel nut om over te stappen op AGP 8xOhMyGod schreef op 16 April 2003 @ 16:10:
Ik ben trouwens ook bij het inbouwen uitgeschoten met mijn schroeven draaien op mijn mobo tijdens het induwen van het cooler clipje. Ik hoop niet dat ik daardoor iets gesloopt heb. Maar jah mocht het wel zo zijn dan is het meteen een id om over te stappen op 8x agp
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Volgens mij waren die nieuwe Gforce ti 4200 kaartjes 8x hoor (correct me if i'm wrong). Serial ATA en usb 2.0 heb ik overigens ook nog niet. En mijn 4 pci sloten zouden er eigenlijk ook 6 moeten worden. Maarjah ik raak nu ff offtopic.the_RJ schreef op 16 april 2003 @ 16:13:
[...]
het heeft niet echt veel nut om een AGP 8x te nemen als je een GeForce 4 Ti4200 hebt, de GeForce 4 chipset is "slim" genoeg om het verschil tussen 4x op te heffen, het heeft dus niet veel nut om over te stappen op AGP 8x
Ik ga mijn pc maar weer aanzetten en ik zie/ruik wel weer wat er gebeurd
En controleer verder je bedrading ed. Vanaf hier kunnen wij niet zien wat er eventueel kapot is he.
Oh enne... AGP 8X of 4X maakt geen hol uit. Zoek maar op.
[ Voor 16% gewijzigd door Aikon op 16-04-2003 16:24 ]
Verwijderd
Ik zag de vonken uit mijn kast springen
[ Voor 16% gewijzigd door AcouSE op 17-04-2003 15:32 . Reden: Paar EEE's verwijderd ]
Waarom check je niet even of de koperbaantjes op je mobo intact zijn en je koeler goed gemonteerd? Nu ben je toch niet blij.
Hopelijk voor jou is je CPU nog heel, al is de kans groot dat het einde verhaal is...
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Verwijderd
Verwijderd
Neej ik zag zelf dat de vonken op mijn mobo sprongen. Ook zit er een kleine chip op mijn mobo (waar die vonken waren) helemaal scheef. Misschien dat ik er wel pics van kan maken....Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 16:59:
je voeding kan ook naar de kloten zijn....bij mij is een keer echt DIKKE rook uit mijn voeding gekomen.... verder was alles nog heel!
Gelukkig heb ik 3 jaar on site garantie op mijn pc... Daar valt het volgende nog onder:
Mobo
voeding
proccessor
5.1 geluidskaart
Schijf
brander
Dvd speler
Hd
netwerkkaart
Wat er niet onder valt zijn mijn ti4200 kaartje en een 2e netwerkkaartje
Nu eerst al mijn hardware ff testen in mijn 2e pc (pII 233) en dan mijn pc maar weer naar de oude staat terug brengen. En dan maar w88 wanneer ik gebeld word door de monteur.....
Ik kan wel janken
Kwamen die vonken toevallig van de plaats waar je met je schroevendraaaier bent uitgeschoten? Dan zul je de koperbaantjes op je mobo idd vern**kt hebben.OhMyGod schreef op 16 April 2003 @ 17:12:
[...]
Neej ik zag zelf dat de vonken op mijn mobo sprongen. Ook zit er een kleine chip op mijn mobo (waar die vonken waren) helemaal scheef. Misschien dat ik er wel pics van kan maken....
Gelukkig heb ik 3 jaar on site garantie op mijn pc... Daar valt het volgende nog onder:
Mobo
voeding
proccessor
5.1 geluidskaart
Schijf
brander
Dvd speler
Hd
netwerkkaart
Wat er niet onder valt zijn mijn ti4200 kaartje en een 2e netwerkkaartje
Nu eerst al mijn hardware ff testen in mijn 2e pc (pII 233) en dan mijn pc maar weer naar de oude staat terug brengen. En dan maar w88 wanneer ik gebeld word door de monteur.....
Ik kan wel janken
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Niet precies daar maar het scheelt denk ik zo'n 2 cm.Syzzer schreef op 16 April 2003 @ 18:16:
[...]
Kwamen die vonken toevallig van de plaats waar je met je schroevendraaaier bent uitgeschoten? Dan zul je de koperbaantjes op je mobo idd vern**kt hebben.
Btw garantie heb ik wel. Sorry hoor ik ben in dit geval wel zo'n eikel die alles in de oude staat terug zet en de monteur het laat oplossen. Mijn naam is op dat moment haas.
Ik heb eigenlijk de pest aan mensen die zich bezig houden met dit soort praktijken maar er zit echt een hele hoop $$$ in dat pc'tje van mij en op dit moment heb ik het geld niet om het te repareren.
Tja ik weet dat het niet netjes is maar iedereen doet wel eens wat om er zelf beter van te worden.
Verwijderd
Coozl special effects nice modOhMyGod schreef op 16 April 2003 @ 16:31:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Ik zag de vonken uit mijn kast springen![]()
Ik kan gvd wel janken
[ Voor 7% gewijzigd door AcouSE op 17-04-2003 15:32 . Reden: Paar EEE's verwijderd ]
Verwijderd
het is de vraag of je er zelf beter van wordt. ALs je willens en wetens iemand laat langskomen voor een defect wat je zelf hebt veroorzaakt ( maw duidelijke user abuse.) dan kreeg je van mij een mooie factuur met uurloon en voorrij kosten.OhMyGod schreef op 16 April 2003 @ 19:49:
[...]
Niet precies daar maar het scheelt denk ik zo'n 2 cm.
Btw garantie heb ik wel. Sorry hoor ik ben in dit geval wel zo'n eikel die alles in de oude staat terug zet en de monteur het laat oplossen. Mijn naam is op dat moment haas.
Ik heb eigenlijk de pest aan mensen die zich bezig houden met dit soort praktijken maar er zit echt een hele hoop $$$ in dat pc'tje van mij en op dit moment heb ik het geld niet om het te repareren.
Tja ik weet dat het niet netjes is maar iedereen doet wel eens wat om er zelf beter van te worden.
maargoed misschien heb je mazzel
[ Voor 6% gewijzigd door doberman op 17-04-2003 09:16 ]
Verwijderd
Verwijderd
De voeding test je door die HELEMAAL los te halen, bij voorkeur uit je kast, en dan de stekker in het stopcontact te doen.
Neem nu je multimeter, zet deze op max 20 volt DC, en ga meten op de draad van 5Vsb oid. Staat op de sticker op de voeding welke dat is. Staat daar gewoon 5V op dan ga je een stapje verder.
Stop een paperclip tussen de groene en een zwarte draad en ga weer meten, nu naar 3.3, 5, 12, -5 en -12 volt Kloppen deze allemaal met de stikker dan is je voeding nog goed
Andere onderdelen test je door ze in een andere pc te stoppen.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
kzou wel ff het stekker uit het stopcontact halen danPaul Nieuwkamp schreef op 17 april 2003 @ 12:10:
Stop een paperclip tussen de groene en een zwarte draad en ga weer meten,
suc6 trouwens, khoop voor je dat er nog iets te redden valt
Een moederbord kan wel wat hebben, maar je moet hem niet perforeren.
Als dat chippie niet al scheef zat (zoals bij een nForce2 de northbridge) dan vrees ik het ergste
offtopic: vuurwerk mag je alleen met oud en nieuw afsteken
Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060
Juist nietVerwijderd schreef op 17 April 2003 @ 12:57:
[...]
kzou wel ff het stekker uit het stopcontact halen dan![]()
suc6 trouwens, khoop voor je dat er nog iets te redden valt
Die paperclip vervult dan de taak van je aan/uit knop op je mobo, zodat je voeding weet dat de andere voltages (en niet alleen 5Vstandby) ook geleverd moeten worden
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
En zet gewoon die oude cooler er weer op en breng m naar de winkel. heeft bij mij ook al een keer gewerkt!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 13:45 ]
Verwijderd
Lessen Installatie CPU/cooler
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 13:59 ]
Verwijderd
Iemand die dit stukje eerst nog moet gaan lezen en het filmpje nog moet gaan kijken hoort niet echt op een tweaker forum thuis denk ik.....Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 13:53:
Volgende keer ff handleiding lezen, en, dit geld trouwens voor iedereen: ff dit allemaal gaan bekijken.
http://www.amd.com/us-en/...ources/0,,30_182_869_4348^7923,00.html
Kun je de beste mobo's vinden per AMD processor
het is voor de tweakers natuurlijk niet nodig om dit te gaan bekijken, maar ik moet zeggen dat het wel een kewle actie is van amd om dit op hun site te zettenVerwijderd schreef op 17 April 2003 @ 13:53:
Volgende keer ff handleiding lezen, en, dit geld trouwens voor iedereen: ff dit allemaal gaan bekijken.
hoe bouw ik een pc les 1
en nu ff ontopic : als er iets van schade te zien is op je mobo, of hij stinkt een uur in de wind dan zou ik toch echt niet proberen om de garantie te claimen
want dat gaat je dan toch niet lukken, en dit is nog afgezien van het feit dat je toch echt zelf de veroorzaker bent van het probleem
het is natuurlijk een hoop geld dat je kwijt bent, maar om dat nou door anderen te laten betalen is niet echt netjes
Verwijderd
Vergeet ook de coolpasta niet GOED uit te smeren => kan best wel voor probs zorgen
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 15:19 ]
Dus je hebt 'geen' geld en dan neem je het risico om zelf een nieuwe koeler in je dure pc te steken, wetende dat je op elk moment tijdens het plaatsen je proc of mobo kan vern**ken. Want uit je prutswerk blijkt dat je weinig of geen ervaring hebt. En dan nog proberen om de verkoper in de zak te zetten. Sterk bezig.OhMyGod schreef op 16 April 2003 @ 19:49:
[...]
Ik hoop echt dat die verkoper een beetje oplettend is...
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Hij woont in zeewolde-Noel- schreef op 17 April 2003 @ 19:06:
[...]
Dus je hebt 'geen' geld en dan neem je het risico om zelf een nieuwe koeler in je dure pc te steken, wetende dat je op elk moment tijdens het plaatsen je proc of mobo kan vern**ken. Want uit je prutswerk blijkt dat je weinig of geen ervaring hebt. En dan nog proberen om de verkoper in de zak te zetten. Sterk bezig.
Ik hoop echt dat die verkoper een beetje oplettend is...
maareh: je doet mcse en kan geen prockoeler verwisselen? idd goed bezig
en over het oplichten van de verkoper: Tja, bij losse onderdelen (onderwatergelopen videokaart) doe ik het ook wel. maar bij een compleet systeem?
Verwijderd
oorzaak, vergeten te aarden
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Btw voor de kerel die liep te zeiken dat ik wel bezig ben met mijn mcse maar dat ik geen cooler kan vervangen; Ik heb alleen nog maar met intel gewerkt dit was de eerste keer dat ik een amd fan moest vervangen.
Ik heb mijn pc ingeleverd en als het goed ik krijg ik hem volgende week vrijdag terug. Ze gaan al mijn hardware ook voor me doormeten.
Voor alle duidelijkheid: Het is een pc van onze (op mijn werk) leverancier. Ik sleutel zelf heel vaak in kasten maar een ongelukje kan gebeuren (toch). Ik moet ook vaak voedigen, kaarten, geheugen, processors etc. voor die leverancier vervangen. Ik heb dus het recht om in mijn eigen kast te sleutelen. Want als ik het niet mag wie dan wel
Ik zou graag nog pics laten zien maar omdat ze mijn pc al opgehaald hebben kan ik daar geen foto's van maken.
En bij een intel kan je idd weinig fout doen. Nja, heb je weer wat geleerd