Toon posts:

[Encoden] SVCD of DVD formaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment zit ik met een aantal films op me hardeschijf, divx films van rond de 700 mb allemaal. Ik zou deze graag willen wegschrijven met mijn DVD brander.

Ik vraag me alleen af welk formaat, SVCD of DVD mpeg formaat. Ik heb wel een aantal films op CD met SVCD formaat, Bad Company zit bijvoorbeeld op 3cd's met SVCD formaat en kwaliteit verschil met de originele DVD is nauwelijks te merken.
Maar hoe zou 2.1GB in DVD mpeg formaat op een DVD eruit zien? Ik wete dus echt niet welke ik moet kiezen. Me DVD speler van Philips kan (S)VCD lezen. En aangezien SVCD nog lang zal blijven in de ontwikkeling van DVD spelers maakt het mij niet veel uit of ik naar DVD of SVCD wegschrijf.

Wat raden jullie mij aan? Wat heeft de betere kwaliteit als ik 2 of meer films (90 tot 120 minuten) op me DVD schijfje wegschrijf.

Verwijderd

Ik zou ze als SVCD wegschrijven aangezien je dan meerdere films op 1 DVD kan zetten.

Ook al schrijf je het weg als DVD de kwaliteif blijft toch DIVX
Dus ik zou de ruimte besparen en gewoon 2 of meer films als SVCD branden.

Greedz..

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 18:20
Hoeveel scheelt dit eigenlijk in tijd?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat hangt er vanaf he? Bitrates zijn allesbepalend in deze. Het voordeel van svcd is dat die ongeveer op 2 - 2,5Mbps zit, DVD zit tussen de 1 en de 10Mbps VBR (gemiddeld 5). Beter dan je DivX maak je het toch niet, dus wat dat betreft boeit beeldkwaliteit niet echt heel erg veel. Alleen kan je met DVD makkelijker AC3 geluid onder je film zetten dan met svcd (dan moet dat wel in de divx zitten).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Dus de kwaliteit maakt niet echt uit. Dan ga ik het waarschijnlijk naar svcd omzetten.

Verwijderd

SVCD heeft zelfde compressie als het goed is als dvd, mpeg2 gewoon. Bitrate en geluid verschillen alleen :)
Pagina: 1