Hoi iedereen,
ja, dit is waarschijnlijk echt een newbie vraagje (en dat ben ik ook op PHP gebied), maar ik kan er echt nergens wat over vinden
Ik heb dus een php pagina die een complete record uit een mySQL database haalt.
Het punt is alleen dat ik dus een variabele nodig heb om te bepalen welke record ik moet hebben. Dus ik denk : scriptje.php?id=1 (lijkt mij logisch)
Maar mijn vraag is hoe ik die id als variabele kan 'inlezen' in mijn PHP script.
Dus even in metacode :
$id = (stukje code om de waarde uit de URL te halen);
Ik heb alleen geen flauw idee hoe ...
Ik heb gezocht in de search hier ("PHP meezenden variabelen" en "PHP meezenden parameters"), bij Google en op www.php.net maar ik kan nix vinden
De oplossing zal vast wel weer simpel zijn, zal je altijd weer zien ...
In ieder geval alvast bedankt !
ja, dit is waarschijnlijk echt een newbie vraagje (en dat ben ik ook op PHP gebied), maar ik kan er echt nergens wat over vinden
Ik heb dus een php pagina die een complete record uit een mySQL database haalt.
Het punt is alleen dat ik dus een variabele nodig heb om te bepalen welke record ik moet hebben. Dus ik denk : scriptje.php?id=1 (lijkt mij logisch)
Maar mijn vraag is hoe ik die id als variabele kan 'inlezen' in mijn PHP script.
Dus even in metacode :
$id = (stukje code om de waarde uit de URL te halen);
Ik heb alleen geen flauw idee hoe ...
Ik heb gezocht in de search hier ("PHP meezenden variabelen" en "PHP meezenden parameters"), bij Google en op www.php.net maar ik kan nix vinden
De oplossing zal vast wel weer simpel zijn, zal je altijd weer zien ...
In ieder geval alvast bedankt !