Logitech Cordl DT Opt Numlock boot status

Pagina: 1
Acties:

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
Heb sinds kort een logitech cordless desktop optical werkt prima moet ik zeggen. Er is alleen een heel vervelend iets en dat is namelijk dat het gewoon niet lukt de numlock status on te krijgen.

Uiteraard is deze optie in de BIOS correct ingesteld ;), dit mag echter niet baten.
Daarnaast heb ik ook gecontroleerd of de settings in het register klopte en de InitialKeyboardIndicators heeft als waarde gewoon 2 wat inhoudt dat Num Lock aan zou moeten staan, maar dit is toch zeker niet het geval.

Omdat ik meldingen van verkeerde passwords nu toch echt een beetje zat begin te worden vraag ik me toch af waar het eventueel anders nog aan kan liggen.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Moeten die waarden niet 0 (uit) en 1 (aan) zijn?

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 15:54:
Moeten die waarden niet 0 (uit) en 1 (aan) zijn?
Nee, het volgende overzicht geeft aan waar welke waarde voor staat:

0 - all indicators off
1 - Caps Lock on
2 - Num Lock on
4 - Scroll Lock on
Or, combine them by adding the corresponding values:
3 - Caps Lock and Num Lock on
5 - Caps Lock and Scroll Lock on
6 - Num Lock and Scroll Lock on
7 - Caps Lock, Num Lock, and Scroll Lock on

Ik begin echter steeds meer het vermoeden te krijgen dat het probleem niet in Windows en/of de BIOS zit maar dat de Cordl. DT Opt zelf de numlock weer uitschakeld. Numlock is namelijk ingeschakeld totdat windows volledig geladen is, dus wellicht dat het aan iTouch kan liggen.
Zijn er misschien meer mensen met een soortgelijk probleem?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

Verwijderd

Ik weet wel dat win2k en xp zelf de numlock aan of uitzetten als de user zich aanmeldt. De status van numlock wordt onthouden bij het afsluiten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 19:43:
Ik weet wel dat win2k en xp zelf de numlock aan of uitzetten als de user zich aanmeldt. De status van numlock wordt onthouden bij het afsluiten...
Ja precies, dat overruled de bios-instelling.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Meneer aard

Porsche rulez!

Heb hiero ook zo`n plank maar geen problemen, staat by the weg ook in het programaa (itouch) een optie dat je het aan of uit wilt hebben bij het opstarten.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit het probleem is aangezien ik momenteel nog elke keer de numlock aan moet zetten voordat ik inlog ;)
Heb hiero ook zo`n plank maar geen problemen, staat by the weg ook in het programaa (itouch) een optie dat je het aan of uit wilt hebben bij het opstarten.
Meneer aard ik heb net alle opties bekeken en deze zit er bij mij iig niet bij :?

Quincy Jones

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik draai al tijden met zo'n ramplank, maar ook bij mij geen probs.
Een keertje gehad toen ik de software had draaien, maar nu zonder Itouch software draait het als een speer. XP herkent alle sneltoetsen toch wel.

Verwijderd

Ken het plankje niet, maar heb je wel de nieuwste versie van Itouch?

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
XP herkent de sneltoetsen wel en alles werkt dan ook goed behalve dan het activeren van de numlock bij het booten!

@SeNTiNeL0: Nee ik heb niet de nieuwste versie, of althans ik heb nog niet gechecked of er een nieuwere versie is, maar dit lijkt me toch niet de oorzaak van het probleem ;)
Edit: heb net even gekeken en er is idd een nieuwere versie
Edit2: zoals ik zei dit lijkt me niet de oorzaak en is dus ook niet de oplossing.

Als ik naar de leds op de transmitter kijk dan is numlock actief tot enkele seconden na het Windows startupscherm het lijkt me dan dat het probleem door Win wordt veroorzaakt.

[ Voor 42% gewijzigd door DeverauX op 17-04-2003 16:06 ]

Quincy Jones

Pagina: 1